Gå til innhold

BK: Forhenværende naust i Bergen

operg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. :)

Dette var ett trist syn, syns jeg. Altså motivet. Det jeg som regel legger merke til i slike bilder med refleksjoner er at de er tatt i en vinkel mot vannet som gjør at man ser mer i refleksjonen enn over vann. Sånn er det her også. Derfor støtter jeg PMn i hans forslag om crop, om man kutter bort litt av bildet nederst og kanskje litt på venstre side (så man får riktig format) tror jeg bildet vil fremstå litt annerledes. Du må selv prøve det ut og se om blir bedre etter din egen smak.

Og velkommen til kritikken. :thumbup:

Lenke til kommentar

I utgangspunktet et dritfint bilde, men roe ned saturation på det røde/orange? Det så litt falskt ut, men det kan være skjermen min, jeg sitter på jobb. Tror jeg er enig i det med croppingen, men hadde nok ikke reagert på det av meg selv.

Lenke til kommentar

Der har du bilder av det slaget jeg liker. Forfalte naust og alt slikt. Jeg må ellers si meg enig med PM og resten av gjengen, litt cropping kunne kanskje ha gjort seg. Men er dette et utsnitt fra et større bilde eller? Jeg synes nemlig det var lite detalker i trærne. Litt grumsete om du vill. Ikke det at det er en stor bakdel, motivet er tross alt naustet.

Jeg lurer dog på om øynene mine spiller meg et puss, for jeg synes at andre deler av motivet også enten er uklart, eller at de ikke har nok detaljer.

Lenke til kommentar
Der har du bilder av det slaget jeg liker. Forfalte naust og alt slikt. Jeg må ellers si meg enig med PM og resten av gjengen, litt cropping kunne kanskje ha gjort seg. Men er dette et utsnitt fra et større bilde eller? Jeg synes nemlig det var lite detalker i trærne. Litt grumsete om du vill. Ikke det at det er en stor bakdel, motivet er tross alt naustet.

Hei, bildet er ikke et utsnitt men det ble ganske uskarpt (noe som hadde vært enda tydeligere i større versjoner) siden jeg tok det på frihånd på 1/30. Dessuten er ikke dypdeskarpheten så stor med den blenderen. ;)

Takk for kritikken forøvrig - skal prøve litt beskjæring og se hva jeg synes. :)

Lenke til kommentar

Den siste versjonen ligner på meg etter et langt nachspiel, så den får passere under tvil. Den andre er vel fotografisk bedre enn originalen i følge meg, men originalen hadde blitt enda finere uten et så tett utsnitt, men med samme balanse mellom topp og bunn.

Jeg må få nevne at den hvite jollen ikke bringer bildet ut av balanse for meg. Tvert i mot så skaper den en viss balanse i og med at den er plassert i henhold til tredjedelsregelen. Den er skarp, men den hører naturlig med i et slik miljø. Det kommer litt ann på hvor dokumentarisk bildet er ment å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...