operg Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Første tråd i bildekritikk 50mm f/3,5 1/30 sec Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ganske flott, synes jeg. Det er likevel noe som er galt her. Linjen mellom land og vann skulle absolutt vært midtstilt, for dette motivet skriker etter den symetrien som det vil gi. Kutt med andre ord bort noe vann, så blir det mye bedre. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei. Dette var ett trist syn, syns jeg. Altså motivet. Det jeg som regel legger merke til i slike bilder med refleksjoner er at de er tatt i en vinkel mot vannet som gjør at man ser mer i refleksjonen enn over vann. Sånn er det her også. Derfor støtter jeg PMn i hans forslag om crop, om man kutter bort litt av bildet nederst og kanskje litt på venstre side (så man får riktig format) tror jeg bildet vil fremstå litt annerledes. Du må selv prøve det ut og se om blir bedre etter din egen smak. Og velkommen til kritikken. Lenke til kommentar
si Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 I utgangspunktet et dritfint bilde, men roe ned saturation på det røde/orange? Det så litt falskt ut, men det kan være skjermen min, jeg sitter på jobb. Tror jeg er enig i det med croppingen, men hadde nok ikke reagert på det av meg selv. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Der har du bilder av det slaget jeg liker. Forfalte naust og alt slikt. Jeg må ellers si meg enig med PM og resten av gjengen, litt cropping kunne kanskje ha gjort seg. Men er dette et utsnitt fra et større bilde eller? Jeg synes nemlig det var lite detalker i trærne. Litt grumsete om du vill. Ikke det at det er en stor bakdel, motivet er tross alt naustet. Jeg lurer dog på om øynene mine spiller meg et puss, for jeg synes at andre deler av motivet også enten er uklart, eller at de ikke har nok detaljer. Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Der har du bilder av det slaget jeg liker. Forfalte naust og alt slikt. Jeg må ellers si meg enig med PM og resten av gjengen, litt cropping kunne kanskje ha gjort seg. Men er dette et utsnitt fra et større bilde eller? Jeg synes nemlig det var lite detalker i trærne. Litt grumsete om du vill. Ikke det at det er en stor bakdel, motivet er tross alt naustet. Hei, bildet er ikke et utsnitt men det ble ganske uskarpt (noe som hadde vært enda tydeligere i større versjoner) siden jeg tok det på frihånd på 1/30. Dessuten er ikke dypdeskarpheten så stor med den blenderen. Takk for kritikken forøvrig - skal prøve litt beskjæring og se hva jeg synes. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg liker også bildet. Selv synes jeg at det ikke gjør noe at bildet ikke er midtstilt. Det eneste som jeg kan sette fingeren på er at båten ble vel hvit - den er ikke utbrent, bare veldig synlig.... Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Et fint motiv, absloutt, men enig med Tom angående jolla. Den trekker alt for mye oppmerksomhet og er dessuten nokså stilbrudd med resten av motivet. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det første som slo meg var kanskje at det ble litt uklart for meg, men et vakkert motiv ellers. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Et fint motiv med fin speiling i vannet. Den lyse båten trekker ned. Likeså synes bildet å mangle dybdeskarphet, vises best ved å se på trærne bak båthuset. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg drister meg til et par versjoner av hovedmotivet: og en litt kulere utgave: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Den siste versjonen ligner på meg etter et langt nachspiel, så den får passere under tvil. Den andre er vel fotografisk bedre enn originalen i følge meg, men originalen hadde blitt enda finere uten et så tett utsnitt, men med samme balanse mellom topp og bunn. Jeg må få nevne at den hvite jollen ikke bringer bildet ut av balanse for meg. Tvert i mot så skaper den en viss balanse i og med at den er plassert i henhold til tredjedelsregelen. Den er skarp, men den hører naturlig med i et slik miljø. Det kommer litt ann på hvor dokumentarisk bildet er ment å være. Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Noe sånt kanskje? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Nå begynner det å smake fugl - jeg ville kanskje tatt med litt mer fra venstre siden og litt mindre fra høyre. Tom Lenke til kommentar
si Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det på høykant ble en skummel indianermaske! Litt stilig egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå