Gå til innhold

8800 GTX 2x strøm?

whipslash

Anbefalte innlegg

Ser at gtx'en min har 2 stk pci-e strøm tilkoblinger. må man bruke begge 2 ? jeg bruker bare 1 atm

+ en spm til

Vista + source? får bare rare farger på skjermen når jeg prøver å spille css, ( vanlig 1.6 funker fint) dette problemet er ikke på andre spill som f.eks ET: quakewars.

speccs:

Intel Core 2 Q6600 STock 2.4gHz

2gB cruicial ballistix pc6400

Asus P5N32-E sli

Club3D 8800 Gtx

Raptor 10k rpm 150

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør bruke begge ja, det er fordi at den får ikke nok strøm gjennom 1 kabel. Problemet kan være at den mangler strøm og greier ikke levere det den skal i diverse spill.

Cs 1.6 krever så lite av skjermkortet at det blir ikke stresset. Prøv å bruke begge kontaktene så gir du tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Jeg var litt skeptisk til å bruke begge 2 ettersom om psu'en min bare hadde 2 pci-e strømuttak. så blir ikke noe SLI på meg :\

men nå funker css glatt 299 fps ;D veldig rart at Quakewars funka med bare 1 strøm da :o

takk for svar

9477813[/snapback]

Hva strømforsyning har du? Det skal gå ann å kjøpe overganger fra molex til 6-pin. Jeg kan ikke svare på hvorfor quakewars funker med bare 1, men det kan være at du får lavere fps og at spillet ikke krever så mye.

Lenke til kommentar
Jeg var litt skeptisk til å bruke begge 2 ettersom om psu'en min bare hadde 2 pci-e strømuttak. så blir ikke noe SLI på meg :\

men nå funker css glatt 299 fps ;D veldig rart at Quakewars funka med bare 1 strøm da :o

takk for svar

9477813[/snapback]

Hva strømforsyning har du? Det skal gå ann å kjøpe overganger fra molex til 6-pin. Jeg kan ikke svare på hvorfor quakewars funker med bare 1, men det kan være at du får lavere fps og at spillet ikke krever så mye.

9479889[/snapback]

Har selv et 8800 GTX kort.. og det stod veldig tydelig i instruksjonene at man skal bruke begge kontaktene med 6 pins. Og ikke bruke noen form for overganger da det reduserer strømtilførselen.

Lenke til kommentar

Har selv et 8800 GTX kort.. og det stod veldig tydelig i instruksjonene at man skal bruke begge kontaktene med 6 pins. Og ikke bruke noen form for overganger da det reduserer strømtilførselen.

9485685[/snapback]

Det er vel ikke den beste løsningen, men bedre enn ingenting :) Blir dyrt å kjøpe ny psu bare for at man ikke har nok kontakter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...