whipslash Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ser at gtx'en min har 2 stk pci-e strøm tilkoblinger. må man bruke begge 2 ? jeg bruker bare 1 atm + en spm til Vista + source? får bare rare farger på skjermen når jeg prøver å spille css, ( vanlig 1.6 funker fint) dette problemet er ikke på andre spill som f.eks ET: quakewars. speccs: Intel Core 2 Q6600 STock 2.4gHz 2gB cruicial ballistix pc6400 Asus P5N32-E sli Club3D 8800 Gtx Raptor 10k rpm 150 Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du bør bruke begge ja, det er fordi at den får ikke nok strøm gjennom 1 kabel. Problemet kan være at den mangler strøm og greier ikke levere det den skal i diverse spill. Cs 1.6 krever så lite av skjermkortet at det blir ikke stresset. Prøv å bruke begge kontaktene så gir du tilbakemelding. Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Jeg var litt skeptisk til å bruke begge 2 ettersom om psu'en min bare hadde 2 pci-e strømuttak. så blir ikke noe SLI på meg :\ men nå funker css glatt 299 fps ;D veldig rart at Quakewars funka med bare 1 strøm da :o takk for svar Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg var litt skeptisk til å bruke begge 2 ettersom om psu'en min bare hadde 2 pci-e strømuttak. så blir ikke noe SLI på meg :\ men nå funker css glatt 299 fps ;D veldig rart at Quakewars funka med bare 1 strøm da :o takk for svar 9477813[/snapback] Hva strømforsyning har du? Det skal gå ann å kjøpe overganger fra molex til 6-pin. Jeg kan ikke svare på hvorfor quakewars funker med bare 1, men det kan være at du får lavere fps og at spillet ikke krever så mye. Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 corsair 620 w den überbra ;D har hørt om overgangene ja. det ordner seg nok med SLI så lenge jeg ikke har så mange hardisker. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 corsair 620 w den überbra ;D har hørt om overgangene ja. det ordner seg nok med SLI så lenge jeg ikke har så mange hardisker. 9479905[/snapback] Ja det er en veldig god PSU. Den vil jeg tro greier det meste du setter den til. Lenke til kommentar
Mr_xxxx Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg var litt skeptisk til å bruke begge 2 ettersom om psu'en min bare hadde 2 pci-e strømuttak. så blir ikke noe SLI på meg :\ men nå funker css glatt 299 fps ;D veldig rart at Quakewars funka med bare 1 strøm da :o takk for svar 9477813[/snapback] Hva strømforsyning har du? Det skal gå ann å kjøpe overganger fra molex til 6-pin. Jeg kan ikke svare på hvorfor quakewars funker med bare 1, men det kan være at du får lavere fps og at spillet ikke krever så mye. 9479889[/snapback] Har selv et 8800 GTX kort.. og det stod veldig tydelig i instruksjonene at man skal bruke begge kontaktene med 6 pins. Og ikke bruke noen form for overganger da det reduserer strømtilførselen. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har selv et 8800 GTX kort.. og det stod veldig tydelig i instruksjonene at man skal bruke begge kontaktene med 6 pins. Og ikke bruke noen form for overganger da det reduserer strømtilførselen. 9485685[/snapback] Det følger jo tilogmed overgang i skjermkortesken da! Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har selv et 8800 GTX kort.. og det stod veldig tydelig i instruksjonene at man skal bruke begge kontaktene med 6 pins. Og ikke bruke noen form for overganger da det reduserer strømtilførselen. 9485685[/snapback] Det er vel ikke den beste løsningen, men bedre enn ingenting Blir dyrt å kjøpe ny psu bare for at man ikke har nok kontakter. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har et 8800GT kort og regner med at det er samme greia med dette siden denne også trenger 2x strømkabler. Har bare en 400W PSU anyways, så må vel ha ny. Noen gode tips? 8800GT - E6850 cpu - MSI p35 hovedkort - 1HD Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Rhythm: 8800GT har kun en strømkontakt, og dette kortet bruker "bare" ~95 watt. Jeg hadde selv en 400W som jeg byttet ut med en MIST 600W. Dette er bare supert. Du kan nok klare deg med en 500W, men da har du ikke veldig mye å gå på i forhold til SLI i tillegg til den sedvanlige klokkingen Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ja, har sett det nå. Sjekka ut brosjyrene som fulgte med før jeg undersøkte kortet, og stort oppslag der om at man skulle ha 2 individuelle PCI-e strømkabler :/ Men tror nok ny PSU må til anyways. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det er ikke flere enn 1 PCI-E-kontakt på 8800GT! For SLI må du ha 2. Noen brosjyrer har også kommet med feilinfo på antall kontakter, og jeg mistenker litt for ukritisk klipp og lim fra 8800GTX/GTS-specs der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå