Besseggen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Noen bekjente av meg har fått det nye msn viruset, eller hva det er, som i disse dager sendes rundt. (Får tilsendt en zip fil med programfil i.) Finnes det noen fix, batch fil e.l. som fjerner dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så lenge du ikke har tatt i mot fila eller åpna den så er det ikke noe problem. Å du har vel Antivirusprogram ikke sant? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Er det ingen som spør folk hva de sender før de trykker disse dager? En kompis sendte meg (selvfølgelig ikke frivillig) en slik link på Live Messenger for 2-3dager siden. Men jeg spurte selvfølgelig hva det var før jeg trykket, og da det viste seg at han var offline attpåtil, så fatta jeg at dette var noe lureri. Ser jo på hele melding som blir sendt at dette er noe lureri, siden den meldingen som skrives før linken aldri ligner på noe noen av vennene mine kunne ha skrevet. Eset: NOD32 tar sikkert knekken på det Du kan laste ned den siste BETA-versjonen deres gratis, og bruke den helt til den er FINAL, da må du eventuelt kjøpe det. Men innen da har du jo fått slettet viruset for lenge siden uansett. NOD32 er, og blir det beste virus-programmet som er per dags dato, ingen andre virus-program som skårer så høyt i gjennomsnitt på vær eneste test jeg har lest. Samt det bruker jo knapt systemressurser i det hele tatt, som f.eks. tidligere versjoner av Symantec Norton AntiVirus / Internet Security som sluket PC-en fullstendig. Har brukt NOD32 selv i 1år nå, og jeg er strålende fornøyd Kan stilles inn akkurat sånn som du vil ha den også, alt fra "light" til "hard" scan. Jeg for min del har satt den til å scanne absolutt alt i systemet, så nøye som overhode mulig. Da tar scaningen selvfølgelig litt tid, men da er det ikke en eneste ting som går NOD32 forbi. Det er to versjoner av den på BETA siden som jeg linket til ovenfor. 1: ESET Smart Security, 2: ESET NOD32 AntiVirus. Kan sammenlignes med Symantec. Hvor 1: (Smart Security) tilsvarer Norton Internet Security, og 2: (NOD32 AntiVirus) tilsvarer Norton AntiVirus. Den generelle forskjellen er at Smart Security inneholder også en Personlig brannmur, mens NOD32 ikke gjør det. Og siden jeg ikke ser poenget med en personlig brannmur, da vi sitte bak en helt ok NAT-brannmur (så godt som alle routere har det) så er det ikke noe særlig poeng med en personlig brannmur i tillegg. Håper dette hjalp deg litt, og at du får fjernet viruset Ellers så kan du alltid putte inn XP / Vista CD-en, og formatere Endret 12. september 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå