Gå til innhold

Gaming laptop, desktoperstatter

Huginn

Anbefalte innlegg

min er idag videresendt fra oslo

" 26.09.07 07.20 VIDERESENDT 0024 OSLO"

Så regner med det blir ca. Fredag-Lørdag før den er i tromsø. Så tar det et par dager så er den hos sin rettmessige eier :)

Gleder meg som en liten unge :D

Endret av maets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant en test til Toshiba x205 (altså samme som x200 bare amerikansk)

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3074&p=1

Mange gode bilder, noe litt skuffende tester IMO, men selvsagt kan den ikke måles oppmot Alienware m9750 (med tanke på at den har 7950 GTX)

regner med det blir bedre ettersom drivere oppdateres osv.

Read and enjoy.

Endret av maets
Lenke til kommentar
er det s9359 som selges i norge? altså den med 2ghz prosessor og 512 mb på skjermkortet?

hvor kjapp hd er det på den i norge?

blei litt forvirra nå....står så mye forskjellig på .no sidene

9580434[/snapback]

Er s9359, kjenntegnet er vell raskere cpu, gpu, oppløsning, hdd plass.

det er 5400 hdd.

Når jeg får min og har hatt den ei stund skal jeg oppgradere til 7K200 RPM HDD og 4 GB DDR II RAM med 800 MHz for å komme opp mot FSB 800 i cpuen.

Da skal denne gå som rakkern selv.

Lenke til kommentar

Fant ut at det ikke gjorde det nå nettopp :(

Men leste dette på et forum ang. x205

The only advantage of using 800mhz modules on Santa Rosa platform, is that you will gain some performance even at downclocked speeds, because the modules will use the SPD timings for that especific frequency. On a 800mhz module, the timings on 667mhz(downclocked from 800) are normaly lower than on an 667mhz native module. So that lower timings on 667mhz will welp get some more performance on the memory sub-system.

Vet ikke om jeg skjønte så mye, men om du kjøper 800Mhz vil bare rammen bli nedskalert til 667Mhz.

Lenke til kommentar

Har jeg skjønt dette rett? :

At Tohisba x200(x205 i amerika) kommer nå ut med en ny og oppdatert versjon med dual Go8600GT 512Mb ?

Ble veldig usikker nå as.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3971

The Satellite X205 gaming notebooks has been upgraded and now consists of two models that are available at retail-the Satellite X205-SLI1 ($1,999.99) and the Satellite X205-SLI3 ($2,499.99). Both models feature dual NVIDIA GeForce 8600M GT graphics cards with a combined 512MB of dedicated video RAM and are compatible with Microsoft DirectX 10.

Eller er det den gode gamle vi alltid har snakket om?

Fant ut at her har vi den nye:

http://www.toshibadirect.com/td/b2c/pdet.t...HHO&poid=394294

Endret av maets
Lenke til kommentar

Det er en ny en ja. Ble litt skuffa først, at det kom en ny modell så fort, men hører det ikke er alt for stor forskjell. Tror ikke Vista støtter SLI enda heller (kan være en stund siden det var)? Veit ikke jeg, kommer ikke til å sende tilbake PC-en av den grunn ihvertfall (som virker som kommer imorra :D).

Lenke til kommentar

altså teoretisk sett virker det som et tilbakeskritt å gå til 8600, men dual er jo noe helt annet :p

Edit: leifs ofc.

Altså som jeg har skjønt dette. Det er et 8600 GT 512mb som sitter i + shared memory på 255? Altså GPU tar fra rammen?

Denne vil også ha HD- i skjermen? (trudde denne hadde det :s)

correct me if I'm wrong !

Endret av maets
Lenke til kommentar

Den var 720p :)

men:

NVIDIA® SLI Dual GeForce® 8600M GT Vs NVIDIA® GeForce® 8700M GT

så vinner 8600 helt overlegent eller er det lite forskjell?

Edit: Blir bare så irritert for det er så typisk meg å kjøpe noe, så er det noe nytt og bedre dagen etter som kommer :p

Endret av maets
Lenke til kommentar

tja, man skulle vel tro at dualkortet blir å slå 8700gt. Men jeg tviler på at denne blir til salgs i norge....jeg hart ikke hørt om noen maskin i SLI som selges i norge ihverfall...vet at man finner litt av hvert i amerika, menmen....

Denne skjermen støtter nok kun 720p/1080i ja...ikke 1080p. however: skjermkortet støtter 1080p så har du en fullhd tv kan du jo bruke hdmi til tven så er det problemet løst:)

Jeg sitter bare å håper at den skal falle i pris. til nå er det bare netshop som har den på lager eller? tenkte at kanskje når flere webshopper får den inn vil den falle et par hundringser i pris...jeg har en mental sperre på 15k på budsjettet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...