Gå til innhold

Gaming laptop, desktoperstatter

Huginn

Anbefalte innlegg

8600 GT kommer jo i 512 også da :)

Så man kan jo klokke det opp mot 8700. Men selvsagt vil det aldri bli helt det samme.

9526304[/snapback]

Det gjør det nok, men det har ikke vært diskutert noen PC-er i denne tråden med 8600GT med 512mb minne. Kan vise til denne testen som viser at 8700GT har en del bedre ytelse enn 7900GS, 7900GS har bedre ytelse enn 8600GT igjen.

3dmark resultat gir gjerne en pekepinn på hvor godt skjermkortet er i forhold til noen andre.

OstepopErGodt : Visst du ser på den testen jeg linka til så ser du det er ikke "bedritent" i forhold til 8600GT. Det er faktisk en god del ytelse å hente. I-og-med at kortet har 512 mb minne i tillegg er ingen dårling ting, men kan ikke si noe om hvor mye det har og si. Skal mye til å klokke opp til 8700GT ytelse.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sku jeg hatt en dekstop erstatter hadde toshiba x200 vært første vaglet mitt. Men Ska ha min på skole og samt være portabel og det føler ikke jeg at man blir med en 17" skjerm :)

Et annet minus er at skjermen er glossy.

Så IFL90+ er mitt valg ;)

Endret av maets
Lenke til kommentar
Sku jeg hatt en dekstop erstatter hadde toshiba x200 vært første vaglet mitt. Men Ska ha min på skole og samt være portabel og det føler ikke jeg at man blir med en 17" skjerm :)

Et annet minus er at skjermen er glossy.

Så IFL90+ er mitt valg ;)

9526629[/snapback]

Enig med den, skulle jeg og hatt en desktop erstatter så hadde jeg landa på Toshiba X200. Meget god maskin som er et godt kjøp, med mindre man vil vente på 8800GO som kan bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Blir det ikke litt bedre med glossy eller ? Vet ikke jeg, men med matt skjerm er det vel veldig sån at man ikke kan se i fra andre sider enn rett på ?

9527345[/snapback]

Vel, det går helt fint så lenge det er max lysstyrke på skjermen, men om du er i veldig lyse omgivelser når du prøver å spare på batteriet med å redusere lysstyrken, så kan det bli en del irriterende gjenskinn på skjermen. Men jeg foretrekker faktisk glossy grunnet skjermen ser veldig kvalitetsaktig og fin ut.

Man skal faktisk få litt bedre kontraster når det gjelder bilder man ser på skjermen med glossy skjerm, tror du vil bli veldig fornøyd me den PC-en, samme om den har glossy eller ikke.

EDIT: Det går fint å se skjermen fra siden, men kanskje ikke like godt som matt skjerm. Jeg har selv en bærbar med glossy skjerm, og jeg ville ikke hatt noe annet enn glossy når jeg har blitt så vant me det.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Glossy har som Harribo sier et mer kvalitetspreg over seg.

Men hvis du tenker over ulemper og fordeler vinner nok matt på mange måter.

*Glossy reflekterer det meste av lys

*Glossy skjermer kan få mer synlige riper og hakk

*Glossy skjermer han en tendens til å få "lys lekkasje" (backlight bleeding)

(skjedde med en ILF90+ med glossy, finnes sikkert tilfeller med matt)

Men er og fordeler som

*Glossy gir finere kontraster

*Har et mer kvalitetsstempel over seg, men så subjektivt som

man får det.

*Kan være bedre å se film og spille på.

Bare for å poengtere:

Compal leverte tidligere IFL90+ med glossy 1680x1050, men ble slaktet pga. dårlig kvalitet etc. og ble dermed gjort om til matt.

Endret av maets
Lenke til kommentar
Glossy har som Harribo sier et mer kvalitetspreg over seg.

Men hvis du tenker over ulemper og fordeler vinner nok matt på mange måter.

*Glossy reflekterer det meste av lys

*Glossy skjermer kan få mer synlige riper og hakk

*Glossy skjermer han en tendens til å få "lys lekkasje" (backlight bleeding)

(skjedde med en ILF90+ med glossy, finnes sikkert tilfeller med matt)

Men er og fordeler som

*Glossy gir finere kontraster

*Har et mer kvalitetsstempel over seg, men så subjektivt som   

man får det.

*Kan være bedre å se film og spille på.

Bare for å poengtere:

Compal leverte tidligere IFL90+ med glossy 1680x1050, men ble slaktet pga. dårlig kvalitet etc. og ble dermed gjort om til matt.

9527807[/snapback]

Maets, Lys lekkasje er ikke mer problem på glossy enn matt, det har med selve skjermen å gjøre. Så du kan bare fjerne lys lekkasje fra "bakdeler med glossy". Glossy er bare et belegg på skjermen.

Lenke til kommentar

Har nok bestemt meg for PC nå, blir Toshibaen. Har lest en del om den på Notebookreview hvor det er en kembotopic for folk som alt har kjøpt den, de ser ut til å like den ihvertfall.

Kanskje jeg poster en review eller noe sånt når jeg får den, for å hjelpe folk i samma usikre situasjon etc. ;)

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar

ang skjermkort: ja, 8700 gt er bedre enn 8600gt. Det er også bedre enn 2600xt. 2600xt er bedre enn 8600gt. Jeg mener det er totalt meningsløst å vente på 8800 da det enda er lenge til det er tilgjengelig i norge, og når det først blir det, er sikkert 9000 serien "rett tundt hjørnet" og da vil folk anbefale deg å vente på de.

ang skjerm: matt skjerm har som regel en myk overflate og er mer motakelig for skade, mens glossy er mer motakelig for riper. Jeg foretrekker personlig glossy skjerm, men at det kan bli problemer med glossy om du skal sitte på stranda med PC-en har jeg forståelse for.

Jeg har lenge sittet og vurdert disse to lappisene selv + asusc90, men den kommer jo aldri så den har jeg utelukket....Har forsåvidt enda ikke sett en eneste skapning som har toshibaen heller så det kan godt hende du må vente lenge på den og....

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for hdxen.

Grunner:

Ligger under min magiske prisgrense på 15k

Er tilgjengelig allerede nå, slipper da å vente på ubestemt tid

har hdmi (mulig x200 også har det, men jeg tviler)

har digitalt tvkort

20 tommer:)

God kvalitet (Min personlige oppfatning, har hørt mye negativt om toshiba)

Eneste minus med hdx for min del er at den ikke har optisk lyd ut...men så har den jo hdmi med digital lyd:)

EDIT: du har bestemt deg ja...da var jeg litt for treig. skriv gjerne en review, jeg gleder meg :thumbup:

Endret av superjorn82
Lenke til kommentar

Bestiller til helga forhåpentligvis, må bruke kortet til fattern da mitt har en sperre på 1000 kroner dagen eller noe sånt. Bestiller nok fra Netshop, prisen der er 15295 kroner. Står de har en ubekreftet leveranse til den 19, men den bytter en dag frem hver dag så jeg veit ikke jeg, finner ut av det til helga.

Lenke til kommentar
Klar over det, derfor jeg skrev at det var sikkert tilfelle på matt også.

Men jeg tok et eksempel på IFL90+, har ikke konkludert at alle er sånn å spesielt ikke på toshiba sin x200.

Beklager hvis du missforsto.

9528010[/snapback]

Ja, ville bare få fram alle fakta slik trådstarter vet hva han skal velge :)

EDIT : Skriveleif

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

takk for "orientering" om glossy / matte skjermer ^^

MrHenrik: Ikke bestil ifra stretto.no hvertfall, der kommer den ikke før 04.11 står det nå, men har bytta ifra å komme den 18.09 til ha 17 på lager til det det står nå og høyna og minka prisen på 3 dager ! blir nesten gal :whistle: Ringte og spurte om når, men de sa bare beklager og sa at produsenten var forsinka.

Lenke til kommentar

Hm. Så ut som en flott pc den Toshiba'en....den fikk jeg også lyst på. :dribble:

I og med at det blir en måneds tid til jeg evt får kjøpt så er det flott om de som kjøper den / har kjøpt den legger ut sine erfaringer, setter stor pris på det!

Vært veldig bra dersom noen kom over fine tilbud og la ut info om dette... :D

Lenke til kommentar
Hm. Så ut som en flott pc den Toshiba'en....den fikk jeg også lyst på.  :dribble:

I og med at det blir en måneds tid til jeg evt får kjøpt så er det flott om de som kjøper den / har kjøpt den legger ut sine erfaringer, setter stor pris på det!

Vært veldig bra dersom noen kom over fine tilbud og la ut info om dette... :D

9533483[/snapback]

Ja veldig pen pc med gode specs, fikk lyst på den jeg og. :p Tror det skal ligge en tråd om erfaringer med X200 på www.notebookreview.com. Denne PC-en har også Harman Kardon lydsystem med fem høyttalere.

Jeg vil tro at med Harman Kardon løfter man lydkvalitet/trøkk litt i forhold til gjennomsnittet, men det avhenger jo selvfølgelig av hva lydkort man har og.

Lenke til kommentar
Blir det ikke litt bedre med glossy eller ? Vet ikke jeg, men med matt skjerm er det vel veldig sån at man ikke kan se i fra andre sider enn rett på ?

9527345[/snapback]

Nei,Jeg hadde en Dell skjerm med matt overflate og det er den beste skjermen jeg har hatt,med perfekt innsyn fra alle vinkler, nå har jeg en HP HDX 9050 med blank skjerm, joda skjermen er fin den men den har betydelig dårligere innsynsvinkel, i tillegg må en ta hensyn til lys og vinduer i rommet pga gjennskinn i skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...