Gå til innhold

Gaming laptop, desktoperstatter

Huginn

Anbefalte innlegg

Har kikka litt rundt på desktoperstatter-laptoper nå, og har rundet ned til to stykk. Jeg vil stort sett bruke dem til gaming, litt film, musikk, bilderedigering og kanskje litt filmredigering etter hvert.

De jeg tenker på nå er HP Pavilion HDX og Toshiba Satellite X200.

HP Pavilion HDX specs:

14500 kroner

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

2ghz C2D

2GB RAM

ATI Mobility Radeon HD2600 XT

1680x1050

Ikke HD-DVD

2x 120GB (5400rpm)

TV-tuner

20.1", 7kg

+ Stooor skjerm

+ Bra skjermkort

+ Generelt god PC virker det som

+ TV-tuner

- Tuuung

- Hører det er litt dårlig byggekvalitet på den

- 5400 rpm

Toshiba Satellite X200 specs:

15300 kroner

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

2,4ghz C2D (står at det er 2ghz på Netshop :O )

2GB DDR2 RAM

GF Go 8700 GT, 256mb (her står det 512 på Netshop)

1680x1050

2x 160GB (står ikke hvor mye rpm)

HD-DVD-spiller

Intel Turbo Memory

17", 4kg

+ Bedre prosessor (tydeligvis ikke på Netshop)

+ Bedre skjermkort

+ Mer lagringsplass

+ Lettere

+ HD-DVD

- Mindre skjerm

- Har egentlig ikke hørt så mye om denne

Så, folkens, da ber jeg om råd fra dere! Hvilken PC bør jeg kjøpe? Prisforskjellen er ikke så farlig.

Vekten spiller litt rolle, men jeg MÅ ikke flytte den rundt hele tiden. Lurer også litt på om noen har noen erfaring med X200.

Veldig takknemlig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, ok, er vel det da. ;)

Sjekka på notebookreview.com, der fikk X205 Editor's Choice i juli. Den hadde dog bare 1.8ghz.

Eneste som bekymrer meg med Toshibaen er egentlig skjermen. Hvordan er 17" å game på? Den er jo vesentlig lettere enn HPen da, så enklere å ta med seg omkring.

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar

Har HDXen men hadde jeg visst hva jeg vet i dag hadde jeg valgt en Acer Aspire 9920G C2D T7500 HD DVD

Den koster mere,men den har betydelig bedre spes og ikke minst byggekvalitet,ser ikke bort fra at jeg selger HDXen til fordel for den.

Ligger vel på ca samme pris som HDX 9070.

Og så har den det såkalte turbomemory.

Intel® Turbo Memory delivers up to 20% faster bootup time and 2X faster application load and run time -- while lowering power consumption.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54389

ASPIRE-9920.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Takk for svar, men Acer'n er nok litt over min prisklasse. ;) Har lest igjennom hele HDX-tråden, først var jeg 100% bestemt for å kjøpe den men er litt usikker nå, dermed fant jeg frem til Toshibaen.

9476551[/snapback]

For å si det sånn,har du overhode planer om å transportere maskinen noe særlig så gå for Toshibaen, HDXen virker for meg for dårlig sammenskrudd til det,spesielt tenker jeg på armen av plast som holder skjermen, i tillegg finnes det ikke lås for skjermen i forkant av maskinen.

Lenke til kommentar

Angående Toshibaen fikk jeg en del hjelpsomme svar her MrHenrik. men der ble den sammenlignet med multicoms: compal ifl90+, og ikke din hp pavliong hdx

edit: ser nå at du har posta i min tråd så du viste om den :blush:

men jeg har hvertfal bestilt min Toshiba nå i fra stretto.no. Her står det at de har 17 på lager, men inne på min ordrehistorik står det at de ikke får igjen mer før den ellevte oktober ! Og etter jeg bestilte har prisen der steget med hele 1000,- kr ! Elendig, men jeg får den vel for det jeg kjøpte den for !?

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Takker, visste nok om den ja. ;)

Det du betaler skal nok være det prisen var når du bestilte.

In other news..

Titta innom Multicom nå, ganske tilfeldig egentlig, og fant ut at de hadde en 17" laptop de også. Denna kunne jeg konfigurere litt, og med 2ghz C2D, 2GB ram, 160GB 7200rpm og go 7600 gt kom den på litt over 13 store. Den store fordelen med denna lappisen er dog at skjermkortet kan byttes ut!

Hvor lett er det å bytte ut? Har aldri bygd en PC før men har flere venner som har det. Er vel litt forskjell uansett. Og hvor kan man kjøpe laptop-skjermkort løst?

..og er det egentlig noe lurt i forhold til X200 med samme spesifikasjoner (bortsett fra 5400 rpm og 320GB, og HD-DVD)?

Er mer og mer forvirra jeg. :( Skulle vært EN laptop til salgs som var kjempebillig med trippel 7950GTX SLI eller noe sånt, så slapp jeg alt det styret her.

Lenke til kommentar
Takker, visste nok om den ja. ;)

Det du betaler skal nok være det prisen var når du bestilte.

In other news..

Titta innom Multicom nå, ganske tilfeldig egentlig, og fant ut at de hadde en 17" laptop de også. Denna kunne jeg konfigurere litt, og med 2ghz C2D, 2GB ram, 160GB 7200rpm og go 7600 gt kom den på litt over 13 store. Den store fordelen med denna lappisen er dog at skjermkortet kan byttes ut!

Hvor lett er det å bytte ut? Har aldri bygd en PC før men har flere venner som har det. Er vel litt forskjell uansett. Og hvor kan man kjøpe laptop-skjermkort løst?

..og er det egentlig noe lurt i forhold til X200 med samme spesifikasjoner (bortsett fra 5400 rpm og 320GB, og HD-DVD)?

Er mer og mer forvirra jeg. :( Skulle vært EN laptop til salgs som var kjempebillig med trippel 7950GTX SLI eller noe sånt, så slapp jeg alt det styret her.

9524370[/snapback]

Om det går ann å bytte skjermkort er en ting, men kan hende man må modifisere kjølingen selv til det, selve utskiftingen skal ikke være så vanskelig. Vel, er HD-DVD viktig for deg? kommer du til å se filmer i HD på PC-en din, eller er det bortkastet ? Selv ETT 7950gtx laptop kort er dyrt, så hadde nok ikke blitt billig.

Jeg hadde selv valgt Toshiba'en grunnet skjermkortet som er en del bedre enn 8600GT. Ganske spess design og som skinner godt i mine øyner.

Lenke til kommentar
Skal du bruke disse som spill pc må du ha raskere 3d kort. 8700GT for eksempel er bare et 8600GT med  høyere klokkefrekvens. Kortet er forøvrig 4-5 ganger treigere enn et 8800GTX.

9525076[/snapback]

Tror ikke det er eneste forskjellen, 8700GT har også 512 mb minne mot 256 på 8600GT. Høyere klokkefrekvens eller ikke, så yter 8700GT en god del bedre enn 8600GT, opp til 25% bedre i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Tror nok jeg går for Toshibaen, når 8700 er så gammelt at det ikke kan brukes er det nok dags for å kjøpe ny laptop uansett. Glossy skjerm ja, tror jeg.

Det med klokkefrekvensen til 8700 ifht 8600 har jeg hørt en del om, mange sier 8700 er en overklokka 8600, andre nekter totalt. Hva som egentlig er sant bryr meg fint lite så lenge den yter bedre. ;)

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Tror nok jeg går for Toshibaen, når 8700 er så gammelt at det ikke kan brukes er det nok dags for å kjøpe ny laptop uansett. Glossy skjerm ja, tror jeg.

Det med klokkefrekvensen til 8700 ifht 8600 har jeg hørt en del om, mange sier 8700 er en overklokka 8600, andre nekter totalt. Hva som egentlig er sant bryr meg fint lite så lenge den yter bedre. ;)

9525386[/snapback]

Poenget mitt var vel at ytelsen i 8700 fortsatt er bedriten, og at forskjellen er så minimal i forhold til 8600 GT at det ikke er verdt noen ekstra kroner.

Anbefaller deg å vente til Nvidia kommer ut med et skikkelig dx10 spill GPU kort (november er de siste ryktene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...