tmolberg Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Sitter å funderer på hvilke codec og muligt oppsett som er best til å lese av .mkv og .ts? Hvilket media avspillings program + codec villet du brukt? VLC er ute av spørsmål rett å slett fordi det tar for mye resurser fra maskinen min. Andre avspillings format er også gladlig godtatt hvis det er mulig å kombinere alt i et? Vil helst ikke ha en codec pack fordi ofte er disse kludrete og mye tull og mas for å få et rent oppsett av. formatene jeg vil helst at codec typen skal støtte er; mpeg4, xvid,divx, .mkv filer(ingen anelse hva slags lagringsmetode dette er) .ts filer (samme som .mkv) Stiller også i samme slengen med et spørsmål; Jeg har prøvd å spille av .ts på moren min sin maskin som har en E6600 og der hakker det, av og til stopper det opp og, de fleste .mkv filer klarer den å spille helt fint av? Hva er det store forskjellet mellom .ts og .mkv? og til dere google venner; Ja har lett på google etter min ønske codec men har ikke funnet noe som sier til meg; last meg ned jeg er ren og fungerer 100% Endret 11. september 2007 av tmolberg Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kort sagt så er .TS MPEG mens .mkv(matroska) er en container som kan inneholde en ubegrenset mengde video, musikk, bilder, tekst og metadata i forskjellige formater. http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_transport_stream Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg bruker mplayer. Har linux, men den finnes til Windows også. Har brukt den med hell til å spille av materiale som VLC ikke klarte pga. for mye ressursbruk. Ellers går det vel sikkert an å bruke Windows Media Player med rette codecs, men har null erfaring med denne selv, siden jeg som sagt bruker linux. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Er snakk om linux / osx. Orker ikke stress med windows. eneste maskinen som bruker windows er en maskin som er et beist av en maskin som lett spiller av .mkv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå