Larsmidt Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Skal kjøpe meg et digitalkamera som skal brukes som et ekstrakamera, har en speilrefleks som brukes flittig. Men ønsker et kamera som er lett å ta med seg. Driver og selger mitt Ixus kamera (analogt), noen som trenger et?? :o , og skal erstatte det med et digitalt kamera. Har sett litt rundt og kommet frem til at Kodak DX 4330 er et alternativ, noen som har erfaringer med dette? Har sett at man ikke tar mer enn 50 bilder med batteriene, kan dette stemme? Og er dette eventuellt noe som er spesifikt for Kodak sine kameraer? Hva er grunnen til at det ikke anbefales å bruke vanlige, ikke oppladbare, batterier? Da jeg i sommer skal tilbringe lengre tid ombord i en seilbåt uten 220v ser jeg for meg at dette blir et problem. mvh LKM Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Skaff deg en 220Volt inverter for 12Volt. Clas Ohlson har en til kr 898,-. Ellers så får man kjøpt billadere til en rekke batterier, og det er jo den beste løsningen. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har et Kodak DX 4330.....mitt tar bare ca. 50 bilder med liveview! Har ringt Kodak i Sverige, og de sender forøvrig nytt batteri kostnadsfritt til DX'en (forøvrig samme batteri som leveres med Dokkingsstasjonen) De hevder at jeg har ladet batteriet feilt første gangen, og sender derfor nytt i posten. Det skal ta 150 bilder med det Kodak batteriet! Ellers så er det bare å kjøpe inn ekstra lader og ekstra batterier. 2 sett A4 batterier bør man ha med seg på tur, i tilegg til kodak batterier som følger med dokkingstsajonen. Man kan jo også kjøpe et ekstra kodak batteri til dokkingsstasjonen, med for å lade det må batteriet stå inne i kameraet. Dokkingen LADER ikke andre batt enn det! P.s, Kodak er det eneste kameraet på markedet som gir nøyaktig 10x15 cm bilder i papirformat, lignende vanlig analogt kamera! Andre kameraer får man bilder i 10x13 eller så må man kutte sidene av bildet! (vanlige filmnegativ og Kodak digital har h/b forhold 2/3. Andre digitalkamera har forhold 3/4) Forøvrig veldig fornøyd med kameraet! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 P.s, Kodak er det eneste kameraet på markedet som gir nøyaktig 10x15 cm bilder i papirformat, lignende vanlig analogt kamera! Andre kameraer får man bilder i 10x13 eller så må man kutte sidene av bildet! Det er vel ikke helt riktig. Mitt kamera, Nikon CP5700, kan velge 3:2-formatet. Også noen andre kamera har denne muligheten, selv om det ikke er så utbredt ennå. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Olympus C-730UZ kan også gi 3:2 bilder på HQ eller SHQ kvalitet. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg holder på med en minitest av kameraet, og med batteritesten vår fikk jeg presset ut 622 bilder. Men dette var med Powerex 1800 mAh batterier, som er regnet for å være veldig bra. Alle bildene ble tatt med LCD-skjerm skrudd på. Kodaken har svært dårlig LCD-skjerm. Man må derfor regne med å bruke den optiske søkeren mye. MLW Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg holder på med en minitest av kameraet, og med batteritesten vår fikk jeg presset ut 622 bilder. MLW 622 bilder ? NO WAY! Alle uten blits, ingen zooming, deleting, previewing og annet mikk makk? Men med liveview? I såfall har jeg fått mandagskameraet! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Standardinnstillinger, men LCD liveview på. Skru på Skru av blits 5 bilder vidvinkel 5 bilder tele Skru blits på 5 bilder vidvinkel 5 bilder tele Skru av Så gjentar man til batteriet er tomt. Hver gang minnekortet er fullt formaterer man. I praksis får man flere bilder på denne måten enn til vanlig fotografering, fordi alle bildene blir tatt suksessivt etter hverandre. De beste kameraene vi har testet har fått over 1200 bilder, mens 600 bilder er temmelig normalt. Hva slags batterier bruker du? MLW Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Hva slags batterier bruker du? MLW Disse http://www.mpx.no/asp/info.asp?p=4256&l=3 (Kodak Easysheare oppladbare batt. 1850 mAh, 1,2 V, AA, følger med Dokkingsstasjonen) Kjøpte inn ekstra oppladbare AA batt med dokkingen lader dem ikke. Bare ovenstående batt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå