Gå til innhold

Ustedalen sin treningsdagbok

Anbefalte innlegg

Etter å ha tenkt på dette en god stund har jeg bestemt meg for å starte en treningsdagbok hvor jeg skriver ned alle treningsøktene mine. Dette er for å holde motivasjonen oppe, i tillegg til å vite hva jeg har gjort. Gjerne legg igjen en kommentar, i alle fall om jeg gjør noe feil eller om dere ville gjort noe annerledes.

Så litt informasjon om meg selv:

Født:14/05/89

Høyde: 195 cm

Vekt: 80kg

Idrettsbakgrunn: Kjørte aktivt slalåm fra jeg var 6 år til jeg var rundt 11-12 års alderen, og har holdt på med dette på egenhånd i etter tid. Spilte også fotball i et par år. I fjor høst jeg med Cross Country (løping i terreng, 5 km) i USA, og i vår drev jeg på med friidrett (hovedsakelig 800 meteren og 1600 meteren). Jeg ble avhengig av utholdenhetstrening, og fortsetter nå med dette.

Dette trener jeg: Trener for tiden utholdenhetstrening. Kommer til å bytte litt

om langkjør og intervalltrening. Litt etter høstferien tenker jeg at jeg skal prøve ut P90X. Vertsbroren min i USA hadde stor suksess med dette, og gikk fra å være ganske tykk til å være i ganske god form. Jeg kommer til å gi det en sjanse i 3 måneder, så å gå over til styrketrening i et par måneder, så deffing frem til våren. Det planlegger jeg i alle fall.

Dette vil jeg oppnå: Akkurat nå er det å opparbeide meg etter jeg fikk påvist Mononukleose i sommer. Jeg jobber også frem til Cuper Testen nå etter høstferien, hvor jeg går for en god tid (skolerekorden er på 3450 meter. Jeg går for å slå den).

Dette motiverer meg:Følelsen man får etter trening, egen fremgang.

Så mange ganger trener jeg i uken:Prøver å trene 5-6 ganger i uken. Noen ganger kan det gå ned til 4, men jeg forholder meg som oftest til mitt eget mål.

Kosten min består stort sett av:Prøver å spise sunt. Går mye i kylling og ris, prøver også å få i meg en del salater og frukt. Siden jeg også bor på hybel blir det også litt pizza i ovnen, men jeg blir ikke hysterisk for det i dette øyeblikket.

Eventuelle kosttilskudd:Proteinpulver og karbohydrater, multivitaminbjørner og tran.

Her trener jeg:Ute i naturen, på banen, litt hjemme.

Dagens trening

Jogget rundt 7-8 km med ganske høy intensivitet. Runden har en høyde økning på 100-150 meter, så det er en del bakker. Sist gang jeg løp den samme runden sprang jeg på 34 minutter, og jeg regner med at jeg i alle fall ikke var over denne tiden. En relativt god treningsøkt med andre ord. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du setter hver treningsøkt inni en HIDE quote.

Slik kan du f.eks gjøre det:

Uke 1:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dag 1:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 2:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 3:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Uke 2:

Dag 1:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 2:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 3:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Uke 3:

Dag 1:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 2:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dag 3:

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Bla

Dette bare hvis du hadde planer om å skrive hele dagboken din i første posten. Men det er uansett best å ha selve loggen inni en HIDE quote, og eventuelle kommentarer utenfor.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...