Gå til innhold

Bytting av 2.5" Harddisk på Lappie

kloningen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ka du tru ?

Når du lagrer ting på en HD, og så tar ut denne HD'en og erstatter den med en ny en. Mener du da at det du hadde skal befinne seg på den nye HD'en sånn "abrakadabra" :nei:

Det som ligger på den disken du bytter ut, det ligger på den disken du bytter ut. Med mindre du skulle finne på å legge den på en kraftig magnet eller noe da :p

Lenke til kommentar
Ka du tru ?

Når du lagrer ting på en HD, og så tar ut denne HD'en og erstatter den med en ny en. Mener du da at det du hadde skal befinne seg på den nye HD'en sånn "abrakadabra"  :nei:

9476312[/snapback]

takk for svar :p det første du sa tror jeg du misforsto litt :p

Jeg trodde all data på Hd'en ville bli slettet om jeg koblet fra, nå som det er avklart er det ingen fare :p

TakkTakk :p

Ehm, lite lurespørsmål, bruker alle bærbare 2.5 " ?

Lenke til kommentar
Ehm, lite lurespørsmål, bruker alle bærbare 2.5 " ?

9476467[/snapback]

Nei, de aller letteste bærbare, såkalte "ultraportable" under 1,5kg, bruker ofte 1,8" harddisker, mens de aller største monsterbærbare på over 5kg kan bruke 3,5" harddisker. Men alle "normale" bærbare bruker 2,5". Merk at på at enkelte spesielle modeller har plass til ekstra tykke 2,5" harddisker, men det er ikke noe problem å sette inn vanlige 9,5mm tykke 2,5" disker i de bærbare som også takler 12,5mm 2,5" disker.

De gamle Acer Ferarri-PCene som var så populære for et par år siden bruker 2,5" IDE/PATA. De nye i 4000 og 1000-seriene bruker også 2,5" men det er med SATA tilkobling.

PS. Reinstallasjon er bare sunt for Windows-baserte maskiner. Ellers så er en god måte å overføre brukerdata på å installere den gamle disken i et eksternt kabinett for 2,5"-disker. I prisguiden koster de fra 119 kr + frakt. Hos Ledshoppe koster de 12$ (~70 kr) inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Tsk, fuck the old ... jeg trenger bare filene mine, så samma om jeg bytte HD :p tok den netopp ut av lappien, var betydelig liten.. har en ferrari 1005 ..

Den bruker 1.8" (damnit) i suppose? awww, umulig å finne noen nettbutikker med 1.8 harddisker :\

Endret av thomasy932
Lenke til kommentar

åh, thank gaad, tusen takk for hjelp :p

Wow, tok ut en ram brikke, merkes sinnsykt godt når du kjører ultimate vista;P

Jo apropo det, så vil jeg oppgradere minnet også, men finer ikke ut eksakt hvilket jeg skal kjøpe :\ (fortsatt til ferrarien)

er det sånn helt tilfeldigvis denne?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437

så noen nummer på de andre kortene på laptopen som stemte med denne, men ekke sikker

Endret av thomasy932
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...