Gå til innhold

Klokke xp2100

_ak_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler på at det er noe problem å kjøre 166Mhz fsb på den cpu´n der. Om hovedkortet ditt tillater det så tror jeg det skulle la seg gjøre lett.....

Nei det lar seg ikke gjøre faktisk. :( :(

Jeg har prøvd å stille opp fsb til 166MHz, med PCI=33 og AGP= 66MHz og V-Core på max i BIOS (1,875V - standard er 1,75)

og PC'n ville ikke boote.

Jeg lurer nå på om det er noen vits å låse opp denne CPU'en?

Hvis jeg setter ned multiplier et hakk eller to tror dere jeg vil klare å kjøre på 166MHz frontside bus da?

Lenke til kommentar

Hvis hovedkortet støtter 166 skal det gå (MP må vanligvis stilles et par hakk ned).

Alle socket A CPU'ene til AMD bruker EV6(tror det er det den heter) bus som orginalt var lagd for å kunne kjøre 200MHz(400DDR) hastighet.

Min gamle duron 950MHz hadde ingen problemer med 333FSB

Lenke til kommentar

Alle socket A CPU'ene til AMD bruker EV6(tror det er det den heter) bus som orginalt var lagd for å kunne kjøre 200MHz(400DDR) hastighet.

Tror nok du tar litt feil der. Den var nok originalt lagd for å kunne kjøre på 100Mhz (200DDR) hastighet.

Lenke til kommentar

Tror nok du tar litt feil der. Den var nok originalt lagd for å kunne kjøre på 100Mhz (200DDR) hastighet.

Jeg snakker ikke om hastigheten den kjørte på men hastigheten den var designet for å kunne kjøre

Lenke til kommentar

Det er uproblematisk å kjøre disse prosessorene på 166MHz FSB. Grensen for hvor høy FSB hastighet du kan kjøre, er ikke bestemt av prosessoren, men av hovedkortet/minnet. Men du må låse opp prosessoren slik at du kan sette ned multiplikatoren for å finne grensen for hva ditt system klarer. Dersom du har et nytt hovedkort og en tbred prosessor, er det ikke nødvendig å låse opp prosessoren en gang (Gjelder ikke alle hovedkort)

Jeg kjører min XP2100 prosesssor på 12x190MHz med støysvak luftkjøling, og det fungerer som en drøm. Hemmeligheten er å finne de rette prosessorne. Min er en "high end" Tbred-B prosessor handlet på PSdata i uke4, men det partiet er utsolgt. Det nye partiet som de har fått inn nå aner jeg ikke hva er, men det er godt mulig at de er tilsvarende.

Her er et bilde av steppingnummeret på min prosessor:

xp2100_stepp.jpg

Prosessoren kjører forresten 13*166MHz uten en gang å øke spenningen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...