TheMaister Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Heisann, har et lydkort (PCI) her som dessverre ikke vil fungere, og må ty til en helt forjævlig innebygd (RC'97). Uansett, er det intet håp å få brukt mitt "Mia MIDI"-kort i Ubuntu hvis ikke produsenten tilbyr drivere til Linux? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Mia MIDI funker det. Har det selv. Men det er et studiokort som ikke er høyt prioritert. Her er en guide: http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Module-mia Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har selv noe av det samme problemet. Har Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort. Finner ikke drivere... Trenger ikke crystalizer og alt det derre, bare jeg får lyd i Linux... Noen forslag? Er evig takknemlig hvis noen har forslag som funker! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 X-FI funker ikke i linux i det hele tatt, Creative vil ikke gi koden til Linux Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Argh! Får bruke kortet som fulgte med HK da... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det står riktignok på denne siden at X-Fi Xtreme Audio har en eller annen form for støtte med OSS, men dette er på ingen måte bekreftet. Utgangspunktet er at X-Fi ikke er støttet grunnet manglende samarbeidsvilje fra Creative. På siden jeg linket til står det at lukkede binærdrivere skal komme enten i Q3 eller tidlig i Q4 (altså neste måned). Men jeg tviler. De har allerede brutt flere tidsfrister, og det er høyst tvilsomt om de vil holde denne også. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Menneh. Har tatt ut Creative's og satt inn HK sitt. Funker, men jeg har quad høyttalere, men får bare lyd på to. Hvordan får jeg Ubuntu til å gi lyd på alle fire kanalene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvis driverne støtter det ligger svare i alsamixer. Endret 13. september 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå