Singh tha king Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Kjøpte meg i dag en bærbar med n-standard og D-link DIR-655. Har nettopp fått satt opp routeren, som jeg tror er riktig koblet opp. ip-telefoni fungere og internetten gjør det på den stasjonære. Men nå jeg skal logge inn på nettet med den bærbare og skriver inn passordet så funker det ikke.... Noen måte jeg kan se hva passoredt er? eller byttet det? Skriver i hvert fall riktig... Endret 11. september 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hva slags passord? Krypteringsnøkkelen på nettet? wep? wpa? eller til webgrensesnittet? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 er ikke sikker....har null peiling på trådløsinternett. Er det neon måte å sjekke det på? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 En reset vil nok hjelpe Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 nå har jeg gjort det! kommer nå inn på nettverket, men nå er sen ikke sirket! Så alle kan komme inn på nettet =/ Har jo admin og user passord, men det hjalp ikke. trenger jeg noe wap/wep passord? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 WPA og WEP er standardene du må bruke for passord ja Sett opp et lett WEP-passord på 10 siffer. Regner ikke med at det er så mange hackere i strøket ditt Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 yes, fikk det til nå. Men hastigheten er utrolig lav! 4-5 tida i dag kunne jeg og en kamerat spille på css med ca. 38 i ping, men vi datt ut ofte =/ vet ikke hvorfor. Den stasjonære har bare en kabel inn fra routeren (3år gammel pc), og den nye bærbare (med n-standarden), og en kamerats a/g (?) nettverk...... Men nå er jeg med min bærbare og stasjonære bare tilkoblet, men hastigheten er fortsatt utrolig lab....har 4Mbit linje. Tok nedlastningstest og fikk 3075Kbps, og på den stasjonære fikk jeg 3500kbps. Det står 54 Mbps og jeg har 54% signalstyrke på bærbaren, uansett om routeren står 1 meter unna....har vært 99% og 300Mbps tidligere i dag. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Testen er ganske riktig den, har ihvertfall alltid vist litt under for meg. Det med at signalstyrken er dårlig kan være at den står på en annen kanal (channel) en den gjorde før. Er ofte det er litt støy på noen av dem. Du kan jo prøve å sette den til en annen en Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 hmm, vet ikke om jeg frostod det helt riktig. Men går det an å skifte fra vanlig nett a/g 54Mbps(?) eller noe til n-standarden 300Mbps... Hvordan i så fall? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) hvordan er det delte mapper funker? slik at jeg kan overføre/dele "internt" ved å legge filer i en mappe. Masse sanger og andre ting jeg vil ha på min bærbare pc....søker jeg på stasjonæres maskin i addressefeltet i min datamaskin \\navnpåpcen Får jeg bare "finner ikke". vet ikke helt om det er navnet, men mener det. Hvordan finner jeg ut av det? Edit: dobbbeltpost =/ tok feilsøking, og tror det er noe med brannmuren på den stasjonære. har zonealarm, og tror jeg fjerna windows brannmuren...men vet ikke hva jeg skal lete etter =/ Edit: på den bærbare stod det at jeg måtte stille inn brannmuren på stasjonære til å tillate tilkoblinger gjennom TCP-porten 445. how? har som nevnt zonealarm. Endret 14. september 2007 av Singh tha king Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 bump Lenke til kommentar
bjoe-eri Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 yes, fikk det til nå. Men hastigheten er utrolig lav! 4-5 tida i dag kunne jeg og en kamerat spille på css med ca. 38 i ping, men vi datt ut ofte =/ vet ikke hvorfor. Den stasjonære har bare en kabel inn fra routeren (3år gammel pc), og den nye bærbare (med n-standarden), og en kamerats a/g (?) nettverk...... Men nå er jeg med min bærbare og stasjonære bare tilkoblet, men hastigheten er fortsatt utrolig lab....har 4Mbit linje. Tok nedlastningstest og fikk 3075Kbps, og på den stasjonære fikk jeg 3500kbps. Det står 54 Mbps og jeg har 54% signalstyrke på bærbaren, uansett om routeren står 1 meter unna....har vært 99% og 300Mbps tidligere i dag. 9489797[/snapback] Leste et sted at hastigheten øker hvis man bruker wpa kryptering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå