Gå til innhold

Erfaringer med billige studioblitz-sett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan deles sine erfaringer angående billige studioblitz-sett som f.eks dette?: http://kaffebrus.com/studioset-2-x-150ws-530.html

Duger det, eller oppstår det behov for oppgradering ganske fort med tanke på å ta bra portrettbilder i hel og halvfigur?

9475698[/snapback]

Jeg vil anbefale DETTE settet. Har dette selv og er meget fornøyd (unntatt de teite kaffebrus-merkene som alle kommenterer.. rart navn..)

Dette settet inneholder trådløs sender som kobles til kameraet. Og du får "skikkelige" stativer som er litt mer robuste enn de som følger med de billigste settene.

Til hvit bakgrunn kan det faktisk være en idè å ha minst 3 blitzer.. lettere å få jevn helt hvit bakgrunn da.

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Jeg kan også anbefale de 110w blitsene fra Kaffebrus. Jeg har selv det settet uten radiosender, men har utvidet med en 200w blits (av samme merke) med stor softboks og en stor reflektor i etterkant. Som lohelle sier, så er det kjekt med flere blitser om man skal ha helt hvite bakgrunner. Jeg bruker de to 110w blitsene på bakgrunnen og 200w blitsen som key og en reflektor som fill.

Lenke til kommentar

Se der ja. Flotte bilder! Et sted må man jo begynne, så det trenger ikke være en dårlig ide å kjøpe et forholdsvis billig sett til å begynne med og deretter oppgradere/utvide utstyrsparken. Ser poenget i å kjøpe settet med noe kraftigere stativ enn det jeg linket. Igjen, takk for innspill. :)

Lenke til kommentar
Se der ja. Flotte bilder! Et sted må man jo begynne, så det trenger ikke være en dårlig ide å kjøpe et forholdsvis billig sett til å begynne med og deretter oppgradere/utvide utstyrsparken. Ser poenget i å kjøpe settet med noe kraftigere stativ enn det jeg linket. Igjen, takk for innspill. :)

9487842[/snapback]

Jeg gjorde det iallfall sånn. Og de to 110w blitsene fungerer veldig bra for å ordne helt hvit bakgrunn nå iallfall :)

En annen ting en bør tenke på når en skal kjøpe blitser, er hvor en skal bruke de. Hvilken styrke en trenger, er også avhengig av hvor stort "studio" du skal holde på i. Mitt hjemmestudio er ett soverom på ca 3*4 meter. På denne størrelsen fungerer utstyret mitt med 1*200w m/softboks + reflektor og 2*110w med paraplyer på bakgrunn bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...