sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Jeg har bytta om fra automat til manuell kasse i sierra'n min..satt inn nytt pedal sett osv osv..men når jeg skulle vri på nøkelen så ville den ikke slå inn på starteren,men så er det vell noe sånt på atomat kassa att den må stå i park eller neutral får att den skal starte,jeg fant da ut att gikk ann og tvinne noen ledninger som hadde gått ned på atomatkassa, så slo starteren inn..men den dro rundt 1-2 sekunder..akuratt får lite til att bilen tenner..noen ganger klikka det bare i starteren,akuratt som den kutter ut når man vrir på tenninga,også kobla vi så att vi starta den via batteriet med tenninga på,da starta den som en kule..men ikke via nøkkelen inne i i bilen Kan noen hjelpe meg...den var ikke sånn før vi bytta Girkasse... Endret 11. september 2007 av sleggefett Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 lad opp batteriet og legg opp ekstra jording mellom motor/kasse. Mulig du har gjort samme tabbe som jeg gjorde. Det går en jordingsledning fra girkassa. Uten den så skjer det ikke så mye når du prøver å starte bilen Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Det er ikke jord som er feilen..den starter når jeg kjører strøm fra batteriet og rett på innslaget..innslaget får strøm 1 sekund også kutter det,når jeg vrir på nøkkelen Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 hvis du har god nok jording og har kobla bort startsperra på en fornuftig måte så får du vel sjekke tenningslåsen din og finne ut hvorfor du bare får 12v ned til innslaget i 1 sekund.. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er det ikke en bryter på bremsepedalen også på automat som hindrer start uten at bremsen er tråkket inn? Trodde uansett at den ikke ville dra rundt starteren i det hele tatt om det var den da... Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Okei...men er rart det skal skje etter girkasse bytte da att tenningslåsen skal gå te hælvete Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Okei...men er rart det skal skje etter girkasse bytte da att tenningslåsen skal gå te hælvete 9475496[/snapback] Egentlig ikke siden automatbiler har litt flere idiotsperrer på tenninga Kan jo være tenningslåsen, men det kan jo også være at du ikke har fått overstyrt en av disse to sperrene skikkelig. Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Ikke vet jeg..hvordan skal jeg overstyre noe bedre da har ikke peil i det hele tatt!!den drar jo starteren rundt så vidt det er,så kutter den før den tenner..men er rart det skulle vært tenningslåsen da :S Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har du målt noe? På automaten din var det tre ledninger som gikk til en rund kontakt på venstresiden av automaten. To av disse er til ryggelys og den siste er jordet når girvelgeren står i P eller N. De to til ryggelys har du vel kobla til ryggelysbryteren på manuellkassa og den siste er det bare å jorde. Da er startsperra ute av verden. Har du da nok strøm og god nok jording skal det være bare å starte. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Erik har nok rett. Glem det jeg sa om bryter på bremsepedalen. Kikka over koblinsskjemaene nå og jeg finner kun bryteren på girvelgeren. Tror det med sperre på bremsepedalen er noe amerikanerene holder på med. Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Det kan jeg prøve vøttø får håpe starteren går rundt lengre enn 1 sekund når jeg jorder den ledningen da var noen flere ledninger på automatkassa utenom den runde kontakten også..men det vet jeg ikke hva var.. Endret 11. september 2007 av sleggefett Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Lykke til! Off Topic: måtte du bytte mellomakslingen også når du bytta kassa, eller er de like for manuell og automat? Lenke til kommentar
sleggefett2006 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Den måtte jeg bytte..den til automaten var kortere og den til manuell kassa var lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå