Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problemer med min Ford sierra

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta om fra automat til manuell kasse i sierra'n min..satt inn nytt pedal sett osv osv..men når jeg skulle vri på nøkelen så ville den ikke slå inn på starteren,men så er det vell noe sånt på atomat kassa att den må stå i park eller neutral får att den skal starte,jeg fant da ut att gikk ann og tvinne noen ledninger som hadde gått ned på atomatkassa, så slo starteren inn..men den dro rundt 1-2 sekunder..akuratt får lite til att bilen tenner..noen ganger klikka det bare i starteren,akuratt som den kutter ut når man vrir på tenninga,også kobla vi så att vi starta den via batteriet med tenninga på,da starta den som en kule..men ikke via nøkkelen inne i i bilen

Kan noen hjelpe meg...den var ikke sånn før vi bytta Girkasse...

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei...men er rart det skal skje etter girkasse bytte da :( att tenningslåsen skal gå te hælvete

9475496[/snapback]

Egentlig ikke siden automatbiler har litt flere idiotsperrer på tenninga :)

Kan jo være tenningslåsen, men det kan jo også være at du ikke har fått overstyrt en av disse to sperrene skikkelig.

Lenke til kommentar

Har du målt noe?

På automaten din var det tre ledninger som gikk til en rund kontakt på venstresiden av automaten. To av disse er til ryggelys og den siste er jordet når girvelgeren står i P eller N. De to til ryggelys har du vel kobla til ryggelysbryteren på manuellkassa og den siste er det bare å jorde. Da er startsperra ute av verden.

Har du da nok strøm og god nok jording skal det være bare å starte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...