Puke Nukem Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 jeg vet at U=I/R men hvordan blir dette forholdet ved 3-faset strøm? Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) kvadrat roten av 3 √3 U=IxRx√3 P=UxIx√3 -------------------Motor------------------------- sansynlighet P=UxIx√3 Relativ P=UxIxsinx√3 Tilført P1=UxIxcosfx√3 avgit p2=UxIxcosfxNx√3 -----------------Generelle formler-------------- Kjedet meg litt sorry vet det egentlig er for mye men kjekt å vite å den tabellen er grei å ha^^ Men en av formlene trur jeg ikke stemmer men jeg er ikke sikker på hvem=P så hvis du skal bruke den bør du spørre om det er en som ikke stemmer Endret 11. september 2007 av Lineplx Lenke til kommentar
Footy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 denne var genial... Noen som vet hvilken som ikke stemmer før jeg tar denne i bruk? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ingen? kan jeg annta det ikke er noe feil Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 er ikke sikker trur jeg fiksa det opp men husker ikke=P Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Den er helt ok. Har akkurat den samme tegna inn i formelboka mi... PS: Det er jo bare og finne på noen tall og skjekke om alt stemmer... Endret 14. september 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ser vel ut som om det stemmer ja. Uansett, alt du trenger å vite for å foreta en hvilken som helst av disse omregningene er Ohms lov; U = RI samt uttrykk for effekten, f.eks. P = RI^2. Sett inn for de forskjellige variablene i Ohms lov i effekten så har du alle de ulike variantene der, greit å regne seg frem til uten å måtte slå opp i noen tabell. F.eks. er P = RI^2, altså har vi også P = R(U/R)^2 = U^2/R og P = (U/I)*I^2 = UI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå