tilstad Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jag har nettopp snakret sammen en ny maskin og av en ellr annen grunn nekter den plent å boote ifar diskett. Jeg har selvfølgelig enablet diskett som first boot device, men får bare feilmelding "non system disk error".. jeg er rimelig sikker på at bootdisketten er i orden da den har fungert på en annen maskin. Problemet mitt nå er hvordan man eventuelt klarer å lage en boot cd istedenfor.. metoden man bruker for å lage diskettene vil vel ikke fungere på cd da man må bruke et brenneprogram. Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hvorfor ikke brenne alt innholdet på systemdisketten over til en CD? Husk å få med alle skjulte filer også. (Dette fungerer jo så lenge du har et brenneprogram, men hvis det er slik at du ikke har installert noe ennå så blir det litt verre.) _________________ Morten Vik Sourcecode.no [ Denne Melding var redigert av: Magellan på 2002-01-03 13:50 ] Lenke til kommentar
dwarrel Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 vet at Nero har mulighet til å brenne bootbare cd'er, men helt hvordan det fungerer vet jeg ikke siden jeg aldri har prøvd... Lenke til kommentar
Poldi Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hallo !!!! Prøv Powerquest Drive Image !!! Den virker som bare f....... Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hvis du bare brenner alt innholdet på systemdisketten over til en CD, vil vell ikke det fungere da maskinen leter etter noe spesielle filer på CD'en, for å sjekke om du kan boote fra den. Dette er ikke de samme filene som gjør det mulig å boote fra diskett. WinOnCd har en funksjon som gjør det mulig å lage boot CD'er, jeg har dessverre ikke fått dette til å fungere... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Å lage boot cd kan du i nesten alle nyere versoner av brenneprogram, jeg bruker WinOnCD (v3.7) og det funker helt fint å lage boot cd der... Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Takk for svarene. Jeg fant ut at Xp cd'en er bootbar i seg selv...man jeg hadde ikke den igår. Nå er insttallasjonen underveis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå