Zeelot Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei! Jeg tror kanskje jeg har ADHD Hovedproblemet mitt er at jeg ikke klarer å følge med på skolen, klarer ikke å sette meg ned å gjøre lekser i fag jeg ikke liker. (Klarer det i noen fag som Media, engelsk og gym) Iforhold til vennene mine er jeg mye mere hyperaktiv, utadvent og diskre. Jeg har dårlig struktur i hverdagen, ender ofte med at jeg bare gjør det jeg må. Utsetter alt som kan utsettes helt til det blir et alvorlig stort problem. Men jeg kan også være utrolig disiplinert, feks med trening og kosthold. Har hatt rutiner med 8måltider om dagen, trening 4 ganger i uken osv. Men sliter veldig med konsentrasjonsvansker og struktur. Er redd for åssen det vil gå med meg i fremtiden med henhold til skole Har alltid hatt den følesen av at jeg klarer meg uansett. Har lyst til å jobbe i militæret, jobbe som personlig trener eller bli skuespiller. Lurer på om jeg kan bli beskyttes på noen måte ved at jeg får studiekompetanse viss jeg får en diagnose, eller kanskje jeg kan klare å stå i alle fag viss jeg får medisin? Akkurat nå ser det ut som jeg klarer å stå i alle fag untatt Spansk. Henger utrolig langt etter i dette faget. Har ikke gjort lekser i noen fag siden jeg gikk i 6. klasse. Er heldigvis sjenket med en ganske intiligent hjerne så jeg klarer på en annen måte å stå i andre fag som matte, naturfag, geografi og samfunnsfag. Men begynner å bli alvorlig bekymret ang fremmtiden min GÅr nesten over til en deppresjon. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Neh, dette høres bare ut som meg. Jeg har ikke ADHD. Det du mangler er selvdisiplin. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) http://www.adhd-foreningen.no/ Det du bør gjøre er å snakke med legen, som henviser deg videre til riktig instans. Det er visstnok psykiatriens jobb å stille diagnose. Apropos henvisninger er det veldig viktig å få en skikkelig gjennomført en; alt for mye i helsesystemet avhenger av legens evne til å stille de riktige spørsmålene og din evne til å formulere deg. Jeg vet ikke helt hvordan det er med medisin, har hørt det er mest for unger, mens vi voksne har mer nytte av mestringsteknikker. For fy flate som man kan henge i når man først kommer i gang. EDIT: Et problem med ADHD er at symptomene særlig av utenforstående kan forveksles med mangel på selvdisiplin hos normale. Så enkelt er det ikke. Endret 11. september 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg tror ikke at du har ADHD, men så er jo jeg også bare en random på et forum. Ergo, du kan ikke stole på hva jeg TROR. Hvis du virkelig føler at du kan ha ADHD er det vel best at du får sjekket dette hos de som vet hva de holder på med. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Neh, dette høres bare ut som meg. Jeg har ikke ADHD. Det du mangler er selvdisiplin. 9474886[/snapback] Beste diagnosen på svært, svært lenge. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Beste diagnosen på svært, svært lenge. 9491074[/snapback] Hail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå