Jooakim Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei, jeg skal på jobbintervju nå om noen dager hos Platekompaniet. Jeg har hørt at de stiller en del spørsmål om musikk. Men jeg lurer på hvilke type spørsmål det er? Noen andre tips til mitt første jobbintervju? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har vært minst en slik tråd før. Her er det jeg fant med et kjapt søk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...+++sp%F8rsm%E5l Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Merkelig - jeg søkte etter platekompaniet i "Jobb og utdanning"-kategorien, og fikk ingen svar. Jeg må nesten ha skrevet det feil. Takk for svaret! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Synes det er rart viss du blir grilla om musikk i ein heilt anna sjanger enn det du høyre på, men litt allment bør jo sitte. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Håper virkelig ikke jeg får mange hip hop- eller trance-spørsmål. Men jeg skal oppdatere tråden med spørsmålene jeg fikk! Edit: Noen som vet om disse 100(?) spørsmålene er muntlig eller skriftlig? Endret 12. september 2007 av Jooakim Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg var på intervju i Bergen for noen måneder siden. Prøven er skriftelig og det er tre deler, først musikk (den største, kanskje 70%), så film (20%) og spill (10%) Her blir du spurt om alt mulig, som f.eks trekkplastre på festivaler, gjennombruddslåter, første singel, hvor mange plater, nevn x-antall låter, med mye mer. Det er også spørsmål om navn på personer i band, nevn x band i y sjanger fra z land, en del går på sett strek mellom f.eks band/låt, o.l. Dette er en vanskelig prøve, og jeg hadde ikke sjangs på hip-hop og metall. Du får spørsmål om alt mulig. I filmer så må du gjerne kunne navn på kjente filmmakere og skuespillere. F.eks nevn 3 som har spilt james bond, eller hvilken film har x ressisjert. Jeg kom ikke videre til andre rundte (av tre), de som er inne er folk med god peiling og jeg ser virkelig opp til de som jobber på platekompaniet. De vet virkelig hva de driver med. Det er ikke så veldig viktig å ha god personlighet eller noe i den duren. Det som er viktig er evnen til å hjelpe kunder med hva enn de måtte lure på, og generelt å kunne mye om musikk/film. Det er ikke noe særlig krevende jobb utenom rent kunnskapsmessig innen disse temaene, så det sier seg selv at det legges veldig stor vekt på dette. For å klare prøven burde du nesten ha fulgt med på sider som http://www.nrk.no/magasin/musikk/ det siste året, og du bør kunne nevne f.eks tre sanger fra et band ut i fra det blå. Alt i alt, så følte jeg meg rimelig hjelpesløs på en del av spørsmålene, og jeg endte vel opp på rundt 50 av 100 riktige. Virkelig skuffet over meg selv, jeg elsker musikk. Men, jeg elsker musikk som jeg liker, jeg elsker ikke popmusikk, metall og rap. Så å kunne mye om mainstream musikk er alfa omega. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå