K@trine Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei! Jeg har kjøpt en slik tv, som har både vga- og hdmi-inngang. Jeg skal bruke denne tv'en både som tv og skjerm til pc. Skjermkortet mitt har både vga- og dvi-utgang, og spørsmålet mitt er altså: bør jeg kjøpe en vanlig vga-kabel eller bør jeg gå for en dvi-kabel med overgang til hdmi? Er det noe å hente på signalkvalitet ved å velge det ene fremfor det andre? Lenke til kommentar
cowai Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 HDMI-DVI, helt klart. Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 DVI->HDMI er ganske klart ja, men jeg vil si det finnes ett unntak.. Det er om du kun kan få "rare" oppløsninger ved å bruke HDMI-inngangen (f.eks. 1024*768) og du får "riktig" oppløsning (1:1 mapping, for eksempel 1280*720 eller 1360*768) ved å bruke VGA.. Vet ikke om det er tilfellet for din tv.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det kommer ann på hvordan skjermkortet ditt kjenner igjen skjermen. Men DVI->HDMI uten å tvile! Lenke til kommentar
K@trine Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk for innspill Jeg tror nok jeg vil prøve en hdmi/dvi-løsning. Hvilke kabler og overganger bør jeg kjøpe? Det finnes så ufattelig mye der ut, og det er litt dumt å komme hjem med feil kabel Skjermkortet mitt ser slik ut... ...mens tv'en ser slik ut: Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Du kan kjøpe hvilken som helst DVI->HDMI kabel. Slik jeg ser det spiller ikke kvaliteten så stor rolle, kjøp en billig variant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg