Mads-b Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har hatt en del problemer med hovedkortet det siste halvåret, som ikke ble bedre av vankjøling akkurat. Det hele startet med at HK begynte å vise en streng med korrupte tegn (noe slikt som %&¤#/(¤&, alltid samme rekka) enelte ganger rett før boot. Dette løste jeg med CMOS reset, ikke noe stress. Så, etter at jeg kjøpte vannkjøling, vet jeg ikke hva jeg dreit meg ut på, men skjermen begynte å vise "wannabee" døde pixler, som var litt over alt, men aller helst i mørke områder. Jeg ignorerte dem. Så plutelig en dag startet ikke maskinen, og jeg fant ut etter litt troubleshooting at PCI-express porten ikke funka lenger. Null stress, jeg hadde en til () Så døde PCI porten som lydkortet mitt sto i. Jeg flyttet lydkortet, problem løst. Pixelproblemet intensiverte i dag, og når jeg rebootet, fikk jeg den klasiske tekststrengen. OK.. jeg resatte CMOS, og gjorde de vanlge endringene i CMOS. Men når jeg nå restartet, fikk jeg ikke bilde lenger. Jeg mistenker at jeg har gått tom for porter, og lurer på hva som har langsomt tatt livet av portene mine, årsaken til pixlene, og hva jeg skal gjøre nå, evt. om noen selger et nytt hovedkort i Trondhjemsområdet jeg kan fetch for en billig penge. Dette haster litt, for jeg har en del arbeid på maskinen som må gjøres ferdig i en fei, og håper problemet kan løses til i morgen, så jeg orker ikke noen netthandler.. Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Var jeg deg ville jeg reklamert på kortet. Prøvd å sjekke alle kabler og ta ut og inn div deler. Feilsøke vist du har noen gamle tilsvarende deler eller venner med det. Eller lånt pcn til en kjomi og sutte inni din hd så du får gjort arbeidet. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Kan ikke reklamere dessverre. NBkjøleren er byttet ut med en vannblokk, og jeg er alt for smålig/ærlig til å sette på vifta igjen for lusne 500 spenn, og søle bort masse tid på Posten AS. Jeg har også prøvd med et PCI grafikkort jeg hadde liggende, uten bilde der også.. Derfor: Hvor kan jeg skaffe et nytt 939 kort i trondheimsområdet når jeg farter på by'n i morgen? er de så utdaterte at verken mamoz eller datakjeden fører dem? Hva faen gjør jeg? Jeg er desperat! Hver dag teller.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kan ikke reklamere dessverre. NBkjøleren er byttet ut med en vannblokk, og jeg er alt for smålig/ærlig til å sette på vifta igjen for lusne 500 spenn, og søle bort masse tid på Posten AS. Jeg har også prøvd med et PCI grafikkort jeg hadde liggende, uten bilde der også.. Derfor: Hvor kan jeg skaffe et nytt 939 kort i trondheimsområdet når jeg farter på by'n i morgen? er de så utdaterte at verken mamoz eller datakjeden fører dem? Hva faen gjør jeg? Jeg er desperat! Hver dag teller.. 9475125[/snapback] Du sender da inn hovedkortet uten kjøleløsning og cpu montert uansett. Man bryter ikke garantien ved å bruke vannkjøling Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Her kan du skaffe hovedkort http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...26;c:36123;r:pg Vet desverre ikke om noen fysiske butikker som har det på lager. EDIT: ....så jeg orker ikke noen netthandler (Så ikke dette, sorry) Endret 11. september 2007 av Donald Duck Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 eller sett inn en anonnse i den lokale avisen. gå rundt å spørr i datakjedene. Ellers må du få tak i noen venner som har det... Lenke til kommentar
IP Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Ser at Datakjeden i Fjordgata har et kort, men bare med AGP. Det hjelper kanskje lite. Ellers kan du ta en telefon til Datakompaniet (http://www.datakompaniet.no/). De har ikke noen lagerstatus på nettsidene men har salg over disk i Teknobyen. IP Endret 12. september 2007 av IP Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Databutikken holder vel til i trondheim. Det samme gjør vel Mamoz. Vet ikke om Clas Ohlson er der, men de har jo også hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå