Gå til innhold

Nybegynner i programmering (Visual Basic)

Anbefalte innlegg

Det stemmer. VB.NET er dødsenkelt. Jeg f.eks. startet med det for ett og halvt år siden og eneste jeg brukte var dette forumet og MSDN. I dag har jeg lagt VB på hylla og jobber kunn med C# og det er flere grunner til det, men uinterresant i denne tråden. Mitt råd er derfor:

Bruk dette forum aktivt, bruk hjelpefilene i VB like så aktivt (lokal versjon av MSDN egentlig) og sist, men ikek minst - les signaturen min under her.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C/C++ eller i nødsfall C#? Da bør du kunne forklare hvorfor C/C++ skal være SÅ mye bedre for en nybegynner, som ikke skal lage et OS eller driverrutiner?

og at det er enklere å lære seg basic etter å ha mestret C/C++

Dette er uten å nevne ting som sterk typedeklarering, destruksjon av objekter og andre viderekommende ting. Jeg ser at folk som har lært basic først har en lei tendens til å ikke rydde etter seg da de er vant til at programmeringsspråket gjør dette for dem. Dette er en av årsakene til minnelekasje fra programmer.

I det store og det hele så handler det om å legge til seg gode vaner fra starten av.

Jeg tror det er fort gjort å gi opp dersom man begynner med C++

Nå har både C# og C++ sterkt typedeklarering, men det har ikke nødvendigvis Visual Basic.

Destructors finnes i C# og VB.NET, men jeg har ikke skjønt poenget, da de ikke nødvendigvis blir kalt. Derfor skal man bruke IDisposable hvis du allokerer unmanaged minne, database koplinger, eller sender pekere til native funksjoner (da er det viktig at objektet ikke blir collected før funksjonen er ferdig)

Jeg mener det er bedre å begynne i det enkle, framfor å gå rett på et språk som er utrolig vanskelig å mestre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...