Gissan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) IS versjonene til Canon er støv og værtettet, mens de uten er ikke det. IS type 2 på disse objektivene er vel laget spesielt for panorering og skal slik sett ihvertfall i teorien fungere for motorsport? Hvor bra det likevel fungerer i praksis må andre enn meg svare på. 9477726[/snapback] Nei, du roter nok nå. Canon har flere objektiv som ikke er værtettet, men som har IS. 70-300mm f/4-5.6 IS USM har for eksempel ikke det. Men likevel har ikke alle L-objektivene værtetting heller. 70-200/4 og 70-200/2.8 har ikke værtetting, men det har ikke en direkte sammenheng med at de ikke har IS. Det er fordi det er såkalte "billig"-modeller, og værtetting er ikke like viktig på de som på dyrere objektiv. Og dyrere objektiv som gjerne veier nærmere ett kilo mer enn førstnevnte objektiv har også et større behov for IS. Jeg vil mene at PMnormal har mest rett i denne diskusjonen, men etter det jeg har lest, hørt og blitt fortalt kan kan altså ikke garantere værtetting på hverken L-objektiv eller objektiv med IS. Rett meg hvis jeg tar feil. Endret 17. september 2007 av Gissan Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nei, du roter nok nå. Canon har flere objektiv som ikke er værtettet, men som har IS. Det var snakk om 70-200-objektiver her, og der gjelder det som han skriver - IS-utgavene er værtettet og de uten er ikke... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nei, du roter nok nå. Canon har flere objektiv som ikke er værtettet, men som har IS. Det var snakk om 70-200-objektiver her, og der gjelder det som han skriver - IS-utgavene er værtettet og de uten er ikke... 9514565[/snapback] Da tolker vi innlegget hans forskjellig. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Nei, du roter nok nå. Canon har flere objektiv som ikke er værtettet, men som har IS. Det var snakk om 70-200-objektiver her, og der gjelder det som han skriver - IS-utgavene er værtettet og de uten er ikke... 9514565[/snapback] Da tolker vi innlegget hans forskjellig. 9514682[/snapback] Du har fått med deg hva som er tittelen til tråden? Eller for å si det som det er k-ryeng tolker rett og du tolker feil... Endret 17. september 2007 av zorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå