Gå til innhold

Seriøse kontra Useriøse tråder.

Anbefalte innlegg

I går postet jeg to tråder. En seriøs tråd og en feilpostet tulletråd.

Poenget var at jeg skulle sjekke hvilken tråd jeg fikk mest tilbakemeldinger på.

Overrasket ble jeg ei da jeg så at den useriøse tråden fikk mest tilbakemeldinger.

Trådene var disse: Useriøs Seriøs

For det første lurer jeg på hvorfor? (ikke svar på det)

For det andre synes jeg at man skal kunne gjøre noe med dette.

Et eller annet system der ubesvarte poster får mer oppmerksomhet (enn de gjør nå) hadde vært glimrende.

Og for det tredje og siste synes jeg at tråder som er feilpostet og ikke minst useriøse bør fjernes\stenges med en gang.

Frustrasjonen ut, og jeg er klar for en ny uke :D

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når tråder står ubevarte er det som regel en eller flere grunn til dette. Mange kan synes at trådens emne er uinteressant og dermed ikke ha lyst til å poste/diskutere i den. Kanskje ingen har noen fornuftige svar? Jeg vet ikke. Poenget er hvertfall at trådene med størst aktivitet også er de trådene som dermed havner øverst. Det er jo bare naturlig at de mest populære trådene ligger øverst så de er enklest å finne.

Lenke til kommentar
Når tråder står ubevarte er det som regel en eller flere grunn til dette. Mange kan synes at trådens emne er uinteressant og dermed ikke ha lyst til å poste/diskutere i den. Kanskje ingen har noen fornuftige svar? Jeg vet ikke. Poenget er hvertfall at trådene med størst aktivitet også er de trådene som dermed havner øverst. Det er jo bare naturlig at de mest populære trådene ligger øverst så de er enklest å finne.

9475779[/snapback]

Greit nok at de trådene som er mest populær ligger øverst, men hva med de som ikke er populær? Skal de bare havne nederst i "bunken", ubesvart og ikke lagt merke til?

Ta mitt eks. Jeg laget en tråd der jeg trenger hjelp med å finne en bærbar pc. jeg er sikker på at det er noen der ute som kan en del om bærbare pcer.

Men når de som har kunnskap om dette ikke er pålogget/aktiv, vil de ikke se tråden pga at den har havnet nederst i "bunken".

For meg er ikke dette helt logisk.

Lenke til kommentar

Fordi kvaliteten på dette forumet bare har gått nedover med årene.

Grunn; Større forum, flere katogorier og mere folk.

Da er det større sjans for at en svarer på en post som en ikke trenger kompetanse whatsoever for å bidra i. Da blir den tråden bumpet og flere vil se den i "Vis nye innlegg".

Hvis du vil ha svar på vanskelige sprøsmål er det mye bedre å gå til små dedikerte forum, der samfunnet er bedre og folk bryr seg litt om folk får hjelp eller ikke. Joda, det er mange som har noe å komme med her og vil hjelpe, men de blir veldig overskygget av de som ikke har så stor kompetanse og helst holder til i useriøse tråder som for det meste ligger under OT.

HW har blitt et chatteforum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...