Gå til innhold

Ny pc S775! (Game pc)

Anbefalte innlegg

haha ja :p "noe man må ha"

rulator, du vet ikke tilfeldigvis om det har noe nytte av å kjøpe en 10000 rpm disk for å ha windows på, om det på noen måte vil hjelpe windows i å gå raskere? satt å tenkte på det her om dagen skjønner du :p

9482164[/snapback]

en 10000rpms disk er nice å ha system osv på ja. loader raskere osv:)

1x500 7200rpm og 1x 10k rpm drit nice til system og noen typiske "c filer"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nero Burningwr00m, jeg skjønte det. Men er det noe ulemper ved å velge en 64 bits OS ? I så fall, hvilke?

Mr_Motsatt , det gjør ikke noe om det bråker litt :p å ja jeg vet 2 gig er nok men jeg vil ha litt mer enn nok. den skal være RASK ikke rask :p skjønner? :D

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for q6600 cpu

9482084[/snapback]

hvorfor det. er jo ikke noe tess ?

får ikke brukt mer enn 2 kjerner fornuftig i dag.

hvis man ikke driver med en sjuk hobby da:P

9482097[/snapback]

Haha.. Proteinfolding, 3dstudio og encoding er "sykt" ja :p

Jeg skal ha Quad fordi jeg bruker å spille mens jeg kjører diverse ting som tar tid.

Men ja, det er vel bare meg :p

XP 64-bit skal støtte 4GB ram.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva du mener med lyd, for musikken er alltid på fullt. Men ytelsen på 10k disker er ikke så mye bedre at det er værdt det, og jeg vil heller ha lagrings plassen. Og jeg tror ikke at en 4gb minne idag er målet for hvordan prosessen foregår, for det er andre mål inne i bildet. Dessuten er 2gb minnet av samme type kjempebillig om et år. Det er gjerne meg. men oppgradering på ett slikt system blir billigere dagen det går, og dyrere dagen som gikk. Men hvis du har råd til high end så kjør på!

Lenke til kommentar
ja var det jeg tenkte. faen da tar jeg å kjøper inn en slik :) takk :D

9482407[/snapback]

hehe nice:)

jaja som du sier bråk gjør ikke noe. er vel vanligvis musikk eller noe annet præl på uansett:D

9483070[/snapback]

Ja sant det :D vanligvis musikk :D

Jeg ville gått for q6600 cpu

9482084[/snapback]

hvorfor det. er jo ikke noe tess ?

får ikke brukt mer enn 2 kjerner fornuftig i dag.

hvis man ikke driver med en sjuk hobby da:P

9482097[/snapback]

Haha.. Proteinfolding, 3dstudio og encoding er "sykt" ja :p

Jeg skal ha Quad fordi jeg bruker å spille mens jeg kjører diverse ting som tar tid.

Men ja, det er vel bare meg :p

XP 64-bit skal støtte 4GB ram.

9482593[/snapback]

morsomt at du skulle nevne 3d studio. Jeg går for tiden på 3d animasjon og design. Jeg kommer derfor til å bruke 3d studio hjemme. Men jeg tror jeg kan meeer en fint kjøre 3d studio på en vanlig 2 core duo. vi har verre CPU'er på skolen :p

Jeg kommer til å bruke pcen til masse forskjellig, men 80% gaming :p

Lenke til kommentar

Etter å ha sett godt rundt omkring så virker det som mushkin er ganske bra.

Så jeg har kanskje ombestemt meg.

Jeg sitter å ser på disse:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=53758

disse:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41875

Det jeg ser på er latency. Det er vell ganske feil å tenke bare på latency :o men si hva dere syns om jeg burde bytte ut "OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel" med en av de 2.

fakk jeg er usikker ass. jeg vil lissom ikke ha noe som er greit. jeg vil ha noe som er BRA men ikke forbanna dyrt heller.

Lenke til kommentar

80% gaming vil si gaming. Så ta en e6850. Jeg vet at denne uken så ville jeg tatt en e6850 men så er det ikke noe å velge neste uke. Greien er at prosessorvalg idag er så komplisert og fanboy-orientert, at ingen vet forskjell. Men da har prosessere ingen makt kan man tenke seg, for flaskehalsen er da GPU Nei, ikke helt. For de spillene som er på markedet idag benytter seg av enkelt kjerne, og så er det hav av forskjell til fire kjerners anlegg. Men problemet ligger i å fortelle meg hva 4 2,6 kjerner har å tilby 2 3ghz kjerner? Det er der vanskelighetene kommer inn så tydelig fordi en enkelt 2,6 kjernene var da nok til å drive imponerende spill som Bioshock. :)

Lenke til kommentar

ja mr_motsatt jeg tar en e6850 som jeg hadde planlagt.

Martiin: Jeg spiller alt mulig. Er vell ikke at jeg er redd for at ikke spill skal kjøre på 84094 fps men mer at pcen skal være litt treg. for pcen jeg kjøpte for noen år siden som jeg satte sammen selv var ikke slik jeg hadde forventet. Derfor vil jeg ikke invistere i noe som ikke gir det jeg forventer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...