Gå til innhold

UKA-07: Travis, Muse, Immortal mm.

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Anbefalte innlegg

Det var vel det jeg trodde. Får håpe jeg er heldig da :)

Har planer om å anlegge litt skjegg og som du sier kle meg litt voksent. Satser på at det funker. :thumbup:

Men noen tips til hva jeg kan si dersom jeg faktisk blir sjekket? "Jeg har glemt lommeboka" blir vel kanskje litt tynt? Hva med å "bestikke" vakten med en hundrings? :p

Men det er vel studenter som er vakter? Regner med at de fleste er forståelsesfulle når jeg forklarer dem hvor viktig konserten er for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Beklager men jeg la igjen ID'n hjemme, trodde ikke det var nødvendig å ha med, vil helst ikke miste kortet elns."

Tror nok det skal være mulig og snakke seg inn, og jeg regner med at du ikke skal være hensynsløs beruset så da går det nok bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

For så vidt en kul konsert det her, men en del ting ved arrangementet ødela opplevelsen en del. Ikke et vondt ord om Muse, de leverte så det holdt. For det første så virket det ikke som Dødens Dal og teltet er beregnet for 7000 mennesker, ettersom vi kom til Gløshaugen kl. 19:30 da arrangementet skulle starte, og ble møtt med 500 m kø. Akkurat da vi omsider kom oss inn i teltet sa oppvarmingsbandet Inglow takk for seg og gikk av scenen. Da vi slapp inn var det fortsatt svært lang kø, og hundrevis av folk som ventet på å komme inn.

Etter hvert som teltet begynnte å fylle seg opp, merket man at det kom til å bli trangt. Veldig trangt. Til å begynne med stod vi midt i teltet, et godt stykke unna scena, men når Muse gikk på omtrent kl. 22:00, skjønte man fort at det ikke ville bli særlig behagelig å stå der. Men selv om vi flyttet oss langt ut til siden var det fortsatt veldig trangt. På andre konserter jeg har vært på, har man fått ganske god plass dersom man har flyttet seg ut til siden.

7000 mennesker i et telt i Dødens Dal gjør ikke akkurat luften særlig god heller, så det var som et sjokk når vi kom ut igjen etter konserten og fikk frisk luft i ansiktet. De viste evakueringsinfo på storskjermene, der det ble informert at ved nødstilfeller ble teltveggene fjernet. Det skulle de neste ha gjort i utgangspunktet. Tror aldri jeg har opplevd så tett og klam luft på en konsert før.

Ble også ganske misfornøyd med sceneoppsettet. Scena var rett og slett for lav. Etter hvert som jeg flytta meg rundt i teltet under konserten, så klarte jeg noen ganger å glimte litt av Chris og Dominic. Matt så jeg nesten ikke i det hele tatt. Og hva er vitsen med storskjermer når de er så sinnsykt lave? Jeg trodde at storskjermene var til for å la folk et stykke lenger bak se bandet, men det funker ikke når de stod så lavt som de gjorde. Jeg er riktig nok ikke spesielt høy (1.73), men på de fleste andre konserter jeg var vært på, har dette vært mye bedre. Jeg så en del jenter der som var rundt 1.50 - 1.60, og de kunne ikke ha fått med seg en dritt av hva som foregikk på scena.

I tillegg til dette var det ganske mange rett og slett jævli irritable mennesker der. Noen folk vet bare ikke hvordan man oppfører seg på en konsert, og andre er så fulle at de irriterer vettet at folk uten at de vet det selv. Og i køen var det klart at en god del ikke har snøring på god køkultur. Noen prøver å snike seg inn i køen og later som ingen ting, akkurat som de ikke tror noen skjønner hva de prøver på. Andre igjen er så arrogante og frekke at jeg får svært lyst til å ta tak i de og si akkurat hva jeg mener om de. Ett par venninner gikk for bi køen da vi var ganske nær inngangen, og den ene spurte om de ikke skulle prøve å komme seg inn i køen her. "Næh, vi skal ikke stå i kø i det hele tatt vi", var svaret. Inn kom de seg og. Fy faen jeg blir kvalm av sånne folk. Og inne i teltet var det jævlig mange som syntes det var veldig festlig å lene seg på ryggen min, dytte meg inn i andre, og generelt oppføre seg som idioter. Og når skal folk skjønne at det er IKKE kult å kaste øl på konsert?

Innsatsen til Muse var imidlertid forrykende god, og spilte veldig bra. Lysshowet var fantastisk stilig. Setlista kunne vel vært bedre, men er svært fornøyd med at vi fikk servert 4 sanger fra Origin Of Symmetry. Sunburn fra Showbiz var helt klart høydepunktet. Svært bra gjennomført av Muse, men som sagt, en del ting ødela for opplevelsen. Det er nok helt klart en av de dårligere konsertene jeg har vært på, men så skal det sies at Muse ikke er det bandet jeg hører mest på for å si det sånn, og er vel heller ikke så begeistret for Black Holes And Revelations.

Lenke til kommentar

Enig i at Dødens dal ikke egner seg for så mange som 7000. Da jeg kom dit startet køen under perleporten. De skulle hatt flere innganger. Og ja, scenen var for lav. Spesielt når det var så tett med folk. Vi under 1.70 fikk ikke se mye av det som skjedde der oppe.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at opplevelsen ble ødelagt for de som ikke klarte å skaffe seg gode plasser. Selv kom jeg ganske sent (fikk med meg litt av Inglow), men klarte å jobbe meg frem til første sperring og dermed fikk jeg sett alt som foregikk på scenen, likevel er jeg enig i at scenen var alt for lav. En inngang til området var jo bare helt tragisk, helt sykt lang kø, noe som bør ordnes på til senere arrangementer.

Når man er på konsert må man dog regne med at folk lener seg på ryggen din, i alle fall hvis du er nært et presspunkt, men slenging av øl og lignende er jo uakseptabelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Muse var ubeskrivelig!

Skjønner at opplevelsen ble ødelagt for mange med dårlige plasser i det trange teltet, men for meg var konserten perfekt. Hadde supre plasser nær scenen og fikk med meg hele showet. (men da hadde jeg stått i kø siden kvart på 6.. trodde dørene åpna halv 7)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...