Gå til innhold

Wii tilkoblings dilemma: SCART eller komponent?


Gormers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
JA

Fraktkostnaden er inkludert i prisen som blir oppgitt ved hvert produkt. Ingen ekstra kostnader av noe som helst form om en holder seg under tollgrensa. Sålenge du ikke handler noe fra electronics- og/eller gadgetsavdelinga, men de kablene er trygt kategorisert under games. Så ja: selv fra her i Norge er det fraktfritt å bestille fra play.com.

9487818[/snapback]

Er det gratis frakt på denne også?

 

http://www.play.com/Games/PlayStation2/4-/...1&ob=Price&fb=0

 

Vil du satset på denne når det gjelder PS2?

Lenke til kommentar
Ja det er jo også en måte å vinkle det på happy.gif

Men gjør man det rett plasserer man i alle fall krokodillegapet mot det sørste/beste alternativet wink.gif

Det vil si hvis VGA er bedre enn komponent, kan ikke si jeg har hørt det før, men specsene sier at VGA ikke takler 720p til Xbox 360. I den forstand er komponent bedre, hvis man har en skjerm som støtter 720p that is.

Trodde det jeg også :cry:

9490437[/snapback]

Ach, det der er mitt quote. Jeg har skrevet helt feil. Det jeg mente å skrive var at VGA-kabelen til Xbox 360 i alle fall støtter en oppløsning opp til 720p. Har dog aldri hørt at den orginale kabelen støtter opp til 1080p.

Må tullet meg helt bort mens jeg skrev det der. Håper det var sent :ermm:

 

 

 

 

Er det gratis frakt på denne også?

 

http://www.play.com/Games/PlayStation2/4-/...1&ob=Price&fb=0

 

Vil du satset på denne når det gjelder PS2?

9491983[/snapback]

Du vil ikke få noe fraktavgifter i tillegg på noe som helst under Games-kategorien fra play.com, så nei.

Hvis du skal ha Scart RGB så så den kabelen grei ut, ja. Anser Joytech som et av de bedre ikkeotginale konsollkabelprodusentene :)

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Da kom Joytech Wii-kabelen i posten, og jeg kan trygt si det ble forandringer. Plutselig eksploderte bildet i freshe, varierte farger og skarpe kanter, og Resi4 ble riktig så lystig. Det er litt å stille på, men det er klart bildet blir mye bedre når man må moderere fremfor å tvinge frem. Tror jammen jeg bestiller en slik kabel til PS2-en også. :)

Lenke til kommentar
Da kom Joytech Wii-kabelen i posten, og jeg kan trygt si det ble forandringer. Plutselig eksploderte bildet i freshe, varierte farger og skarpe kanter, og Resi4 ble riktig så lystig. Det er litt å stille på, men det er klart bildet blir mye bedre når man må moderere fremfor å tvinge frem. Tror jammen jeg bestiller en slik kabel til PS2-en også.  :)

9522418[/snapback]

Kva kabel var det du kjøpte og kva tv har du?

Lenke til kommentar
Ja det er jo også en måte å vinkle det på happy.gif

Men gjør man det rett plasserer man i alle fall krokodillegapet mot det sørste/beste alternativet wink.gif

Det vil si hvis VGA er bedre enn komponent, kan ikke si jeg har hørt det før, men specsene sier at VGA ikke takler 720p til Xbox 360. I den forstand er komponent bedre, hvis man har en skjerm som støtter 720p that is.

Trodde det jeg også :cry:

9490437[/snapback]

Ach, det der er mitt quote. Jeg har skrevet helt feil. Det jeg mente å skrive var at VGA-kabelen til Xbox 360 i alle fall støtter en oppløsning opp til 720p. Har dog aldri hørt at den orginale kabelen støtter opp til 1080p.

Må tullet meg helt bort mens jeg skrev det der. Håper det var sent :ermm:

 

 

 

 

Er det gratis frakt på denne også?

 

http://www.play.com/Games/PlayStation2/4-/...1&ob=Price&fb=0

 

Vil du satset på denne når det gjelder PS2?

9491983[/snapback]

Du vil ikke få noe fraktavgifter i tillegg på noe som helst under Games-kategorien fra play.com, så nei.

Hvis du skal ha Scart RGB så så den kabelen grei ut, ja. Anser Joytech som et av de bedre ikkeotginale konsollkabelprodusentene :)

9494429[/snapback]

Prøvde å bestille ein slik RGB kabel til PS2, men denne kunne ikkje bestilles uten om at du bur i England. Veit du om nokon andre plasser eg kan få ein slik RGB scart til PS2 uten å bli ruinert?

Lenke til kommentar

Ja det er fordi play.com ikke har varen selv på lageret, de selger det via andre mindre bedrifter; som her i Norge ikke har mulighetn til å bestille. La ikke merke til det første gang jeg så på linken, men skjønte det dtraks jeg hørte du hadde problemerModNet har den samme kabelen du tenkte deg, for hundrelappen. Har hørt om flere som har bestilt kabler og greier derifra som er fornøyd, så det skal være et trygt kjøp :)

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Ja det er fordi play.com ikke har varen selv på lageret, de selger det via andre mindre bedrifter; som her i Norge ikke har mulighetn til å bestille. La ikke merke til det første gang jeg så på linken, men skjønte det dtraks jeg hørte du hadde problemerModNet har den samme kabelen du tenkte deg, for hundrelappen. Har hørt om flere som har bestilt kabler og greier derifra som er fornøyd, så det skal være et trygt kjøp :)

9544018[/snapback]

Kva med denne da?

http://www.modnet.no/product_reviews.php?c...roducts_id=2404

 

Her har du vell alt, men er denne bra da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bumper denne tråden opp fra de døde:

 

Har ikke kjøpt meg komponentkabel ennå pga at det tok en stund før jeg fikk 360, men here goes:

Jeg må kjøpe en lydsplitter OG en VGA kabel til 360 for å få lyd og bilde. Har råd, men ikke kjempe god, så da får jeg ikke råd til noen særlig andre spill.

 

LURER PÅ FOR ALLER SISTE GANG ( :!: ) Hvor synlig er forskjellen mellom 480p og i (altså rgb scart, den bra, og komponent) Og ca hvor mange virtual console for problemer på en slik tatung (er det n64 spill, nintendo, osv)

avocado nevnte noen problemer i førsten så jeg lurer på om jeg skal heller kanskje kjøpe scart

 

Takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar
Bumper denne tråden opp fra de døde:

 

Har ikke kjøpt meg komponentkabel ennå pga at det tok en stund før jeg fikk 360, men here goes:

Jeg må kjøpe en lydsplitter OG en VGA kabel til 360 for å få lyd og bilde. Har råd, men ikke kjempe god, så da får jeg ikke råd til noen særlig andre spill.

 

LURER PÅ FOR ALLER SISTE GANG ( :!: ) Hvor synlig er forskjellen mellom 480p og i (altså rgb scart, den bra, og komponent) Og ca hvor mange virtual console for problemer på en slik tatung (er det n64 spill, nintendo, osv)

avocado nevnte noen problemer i førsten så jeg lurer på om jeg skal heller kanskje kjøpe scart

 

Takk for hjelpen uansett :)

Eg har Tatung MCGI 32" Kjører RGB scart på Wii, VGA på Xbox360 og komponent på PS2. Har problemer med at oppningsmenyen på PS2 ikkje vises. Bildet kommer ikkje før eg kommer til spillet. VGA så måtte eg kjøre lyden igjennom suround annlegget og RGB Scarten til Wii'en var det ingen problemer. No har eg brukt alle inngangene så viss eg kjøper PS3 så har HDMI inngang også (trur eg) :)

Eg merket på Wiien at vanlig kabel var ikkje godt nok. Litt utydleg. Bestil RGB Scart igjennom Play.com og da var bildet bra. Samme problemet hadde eg ps2. Utydleg bilde til eg fekk komponent. Ofret komponent på Xbox360 og gikk over til VGA og dette funker fint dette også. Så no slipper eg å bytte kabel når eg skal spille :)

Den siste scarten har eg på parabolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...