Gå til innhold

Wii tilkoblings dilemma: SCART eller komponent?


Gormers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da skal jeg bare mase "bittelitt" til, før jeg gir meg.. :blush:

 

Lett å få tak i Wii -Scart -kabler? På Elkjøp, EB Games, osv.. Eller må det bestilles? Dyrt? 300 - 400? :)

 

 

Takker så mye!

9479631[/snapback]

Du kan gå inn på QXL.NO og sjå. Eg har ikkje sett scart kabel, men det ligger inne ein komponentkabel på kr99

Lenke til kommentar

Bestilte meg nettopp Joytech sin RGB-scart fra Play.com til 10 pund. Etter brukeromtalene skal den være tilnærmet like bra som Nintendos egen.

 

Eg synnes PS2 var elendigt på Tatungen. Der var min gamle CRT betre. Er det nokon som har ein bra tips på innstillinger/koblinger for å få eit bra resultat?

 

Er LCD tver veldig avhenging av at Scart ledningene er av bra kvalitet? Er det merkbart forskjell mellom den som følger med desse DVD spillerene og feks ein dyrare? Har Clas Ohlson/bil tema noko som eg kan bruke?

9477433[/snapback]

PS2 på LCD med medfølgende SCART er fullstendig pung, jeg tror ikke det er så mye du kan stille inn for å få det bedre, bortsett fra at jeg la merke til at hvis jeg ikke valgte 60hz i begynnelsen, bare 50, ble det litt bedre. Videre bør du nok kjøpe deg en eller annen ekstrakabel, PS3-greiene passer vel til PS2 også så vidt meg bekjent.

9477514[/snapback]

Var fargestøyen vekke med 50 HZ? Kva for ledning bruker du på XBOX360? Er det noko du har kjøpt i tillegg?

9477528[/snapback]

Har ikke 360, men hvis du får ekstrem fargestøy via scart kan det være en ide å senke kontrasten.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

1. Som ved alle andre nettbutikker.

 

2. Holder du deg under tollgrensa på 200kr vil du ikke få toll i tillegg.

 

3. Det kommer an på hvilket bankkort du har. Ved bruk av Visa blir pengene overført straks du klikker på "Buy". Ved bruk av MasterCard blir pengene overført senere.

 

4. Sikker? Ta i betrakningen at Play.com er en av de største nettbutikkene på dette området. Ta det som en sikkerhet.

Lenke til kommentar
1. Som ved alle andre nettbutikker.

 

2. Holder du deg under tollgrensa på 200kr vil du ikke få toll i tillegg.

 

3. Det kommer an på hvilket bankkort du har. Ved bruk av Visa blir pengene overført straks du klikker på "Buy". Ved bruk av MasterCard blir pengene overført senere.

 

4. Sikker? Ta i betrakningen at Play.com er en av de største nettbutikkene på dette området. Ta det som en sikkerhet.

9486700[/snapback]

 

Er det virkeligt gratis frakt til norge også? Vil det si kr. 200,- pr gjennstand eller samlet bestilling kr. 200?

Lenke til kommentar

JA

Fraktkostnaden er inkludert i prisen som blir oppgitt ved hvert produkt. Ingen ekstra kostnader av noe som helst form om en holder seg under tollgrensa. Sålenge du ikke handler noe fra electronics- og/eller gadgetsavdelinga, men de kablene er trygt kategorisert under games. Så ja: selv fra her i Norge er det fraktfritt å bestille fra play.com.

Lenke til kommentar

Et siste spørsmål, dette blir vel mer en smakssak kanskje:

Synes dere at det er verdt det å kjøpe en splitter eller switch eller hvilket som helst av de der (siden vga til xbox ikke støtter 720p) slik at jeg kan bruke komponent fra wii på min 32 tommer? Vet dere hvor mye synlig forskjell det er fra 480i til 480p? Og hvis dere anbefaler meg å kjøpe komponent, dere vet vel ikke om en link til den billigste deler/splitter/switch som mulig? :blush:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
VGA kablen til Xbox 360 har støtte for opptil 1080p så da støtter den også 720p. Eller misforstod eg deg her? :huh:

9490402[/snapback]

Ja det er jo også en måte å vinkle det på happy.gif

Men gjør man det rett plasserer man i alle fall krokodillegapet mot det sørste/beste alternativet wink.gif

Det vil si hvis VGA er bedre enn komponent, kan ikke si jeg har hørt det før, men specsene sier at VGA ikke takler 720p til Xbox 360. I den forstand er komponent bedre, hvis man har en skjerm som støtter 720p that is.

Trodde det jeg også :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...