HayaoM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har en Canon i250 som har blitt brukt lite. Problemet er at tekstutskrifter blir stripete, som om printeren hopper over noen linjer. Har byttet blekkpatron og kjørt alle vedlikeholds-programmene, men til ingen nytte. Kan dette ha noe med papiret å gjøre, eller er det på tide å kjøpe ny printer? Håper noen vet råd. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) har du prøvd å skrive ut litt grafikk ( tegninger og figur og slikt ) ? det er nok skriverhodet som begynner å bli tett . selv om man kjører den dypeste regjerings prosessen så er det ikke altid at skriveren klarer rengjøringen alene du kan prøve det jeg forklarer her. Endret 11. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk for svaret, elg. Det kan vel kanskje ha noe å gjøre med at den har stått lenge uten å ha blitt brukt. Mener at jeg har skrevet ut grafikk, uten at det hjalp. Jeg må vurdere om jeg rett og slett bare skal kjøpe en ny printer. Har sett litt på Canon ip4300, som koster under tusenlappen. Kan det være et greit alternativ? Kommer til å brukes mest til tekstutskrift, og kanskje noe fotoutskrift. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) har du forsøkt å spraye over dysene med gif ( universal) slik jeg foreslo ? jeg skriver ut uregelmessig ( alt fra utskrift hverdag til noen uker mellom hver gang ) og har egentlig ikke hatt noe problem med utskriften. og min skriver bjc 6200 bruker separate blektanker. hvis du vurdere nye skriver så er det en definitiv fordel med separate blektanker hvis du bare er tom for en av fargen . da trenger du kun å skifte de fargen , men det forstår du . jeg har ikke funnet ut om det er innebygget skriverhode i BCI-24 patronene ( slik du skrev i begynnelsen så tyder det på et skriverhode ikke er i patronen) . de skriverne som bruker separate patroner har også et eller flere usiktbare skrive hoder. alle nye skrivere fra Canon er gode på foto selv om noen er spesielt laget for det. Endret 11. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Da har jeg prøvd å rense dysene med Jif, men det virker ikke som det funket. Både sorte og fargete utskrifter blir "stripete". Vet ikke om det har noe å si, men kanskje tyder det på at det ikke er dysene som er problemet. Hvilken printer under tusenlappen vil du anbefale hvis jeg primært kommer til å bruke den til tekstutskrifter? PS Beklager at jeg maser så fælt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) det er så lenge siden jeg kjøpte meg nye skriver at ikke har noen jeg liker og anbefaler. nå er dagens skrivere beregnet på mer en bare tekst utskrifter. det er mange i tidligere diskusjoner så anbefales laser skrivere hvis man skal skrive ut i kun svar farge. nå gjelder det vist også for farger. laser skriveren kan ikke brukes til fotoutskrift nå har jeg ikke fulgt på utviklingen til laserskriverne så jeg vet ikke hvilken pris de ligger på. det er også slik at en blekkskriver har større oppløsning ( punkt tetthet) en en laser skriver. hvis du finner en som har separate patroner og det lille ekstra så er den sikker bra nok for deg. kanskje du ønsker muligheter for automatisk duplex funksjon ( skrift på begge sidene ) eller utskrift bilder av og til. hva med utskrift direkte på cd ?. egentlig så duger de aller fleste skriverne til dette. ps: det virker som om canon leder an i utviklingen pixma ip4000 og ip5000 serien skal være populære Endret 12. september 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Endte opp med å bestille en Canon Pixma ip4300. Den kom på litt over 800 kr, så det er jeg fornøyd med. Den er sikkert god nok i massevis. Takk for hjelpen, elg. Lenke til kommentar
tertill Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Endte opp med å bestille en Canon Pixma ip4300. Den kom på litt over 800 kr, så det er jeg fornøyd med. Den er sikkert god nok i massevis. Takk for hjelpen, elg. Jeg har litt av det samme problemet med nettopp en ip4300. Jeg kjører utallige rensinger og justeringer, men små striper på alle bildene skrevet ut fra PC-en. Men skriver jeg direkte fra mitt canon eos400d kamera så blir bildene perfekt skrevet ut. Noen som har noen ideer om hvorfor det blir striper fra PC-en? det må jo være et software-problem? har prøvd fra forskellige programmer og PC-er men samme problemet hele tida. blir til og med litt værre etter automatisk justering av hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå