asyrst Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Er det mulig å legge inn Linux på en 386-maskin? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jada. Men du må nok finne en distribusjon som ikke er for krevende. Du kan nok bare glemme de ferskeste fra RedHat, Mandrake o.l. Vil anta at det finnes minimalistiske distroer der ute. Noen som vet? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Vector linux, går i alle fall fint m/x-window på en 486. Går sannsynligvis også fint på en 386 hvis du lar være å installere x. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Du får lastet opp det meste egentlig, men du kan glemme X og sånt. Kanskje bedre å prøve en FreeBSD? Det er bare å kompilere kjerna etter installering for å slippe masse unødvendig dritt som sinker 386'en. Kan kjøre på "gamle" distro'er og, de er naturlig ikke krevende. Det er jo ikke all verden en 386 kan gjøre uansett, blir vel mest for læringens del. Har sitt mange skrive om LFS, Linux From Scratch, det er sikkert ganske greit på en 386, tar bare det du trenger (bestemmer selv), men jeg sitter ikke med snøring på hvordan det fungerer, så jeg tror jeg avslutter på tørt land. Lenke til kommentar
glabba Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har sitt mange skrive om LFS, Linux From Scratch, det er sikkert ganske greit på en 386, tar bare det du trenger (bestemmer selv), men jeg sitter ikke med snøring på hvordan det fungerer, så jeg tror jeg avslutter på tørt land. LFS tar jo ganske lang tid å sette opp. Hvis du er tålmodig (no jeg ikke er), så er det nok morsomt. Slackware er fint. Bare velg bort X og andre programmer du ikke trenger. Veldig greit, enkelt og kjapt å sette opp. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 En minimalistisk distro som har fått god omtale er BasicLinux: http://www.linuxgazette.com/issue77/kollar.html Har ikke prøvd den selv, though ... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Takk for tipsene. Skal prøve ut noe som heter Basic Linux (tror det var det det het)men jeg har problemer med å lage boot disken. Rawrite programmet virker ikke på windows. hva skal jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Bruk RawWrite for Windows: http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite.htm Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det er enda kjipere på en 386. Kompilering av en 2.2.19 Kernel tar et sted mellom 36-60 timer på en 386, mest avhengig av hvor mye RAM en har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå