smygarn Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Får i morgen min nye P4 2,66Ghz 533FSB, og skal klokke den max. Har tidligere klokket AMD'er ganske mye og låst opp mange. Men hvordan er det med dette på Pentium? Må de låses opp? Hvis Ja, hvordan? takk Lenke til kommentar
formann Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 P4 er låst. Og kan ikke låses opp. ( ikke sånn utren videre ihvertfall ) Eneste måten å klokke opp en P4 på er å øke FSB. Så du skulle nok holdt deg til AMD AMD Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Nej.. Hakke nerver til AMD, i tillegg til at kjølerne bråker såpass.. Nå er det stabil P4 med stille kjølere og liten risiko for å svi den.. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Man kommer langt kun med FSB + at ytelsen blir bedre ved å øke FSB vs. Multiplier. Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Man kommer langt kun med FSB + at ytelsen blir bedre ved å øke FSB vs. Multiplier. er du svimmel den beste måten er FSB og Mulitplier i lag noe som er kun mulig på AMD Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 drit i å dra inn AMD i denne tråden.. de var ikke aktueller for mitt vedkommende.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Får i morgen min nye P4 2,66Ghz 533FSB, og skal klokke den max. Har tidligere klokket AMD'er ganske mye og låst opp mange. Men hvordan er det med dette på Pentium? Må de låses opp? Hvis Ja, hvordan? takk jeg kan si deg at du kommer til å oppnå et sted mellom 2.6-2.8 med en moderat volt. Det vil si under 1.7 volt. Men husk å ha kab. vifte. Siden dette er med på å gi cpu'en lavere temp. Good luck dude! Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 hehe.. stabilt på 3Ghz med uendret volt. Prøvd videre og å kom te 3,45 før det klikka.. Kjøre uten kabinett vifter og med boxxed kjøler.. Får snart ny case med enormt god gjennomlufting.. da skal jeg gå mot 3,3Ghz stabilt.. *krysser fingre* P4=Overklokkingsvillig Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Nej.. Hakke nerver til AMD, i tillegg til at kjølerne bråker såpass.. Nå er det stabil P4 med stille kjølere og liten risiko for å svi den.. du får kjølere som er nesten like stille til AMD og hvorfor har du ikke nerver til AMD de tåler mye mere enn Intel sine cpuer så lenge du ikke fikler med kjøleren dvs tar den av når maskinen er på btw jeg hadde en xp 1800 @ 1633Mhz med 100 % last i ca to år og den virker helt fint ennå, greit nok kan du klokken en Intel lettere enn AMD men jeg tror ikke att de holder like lenge siden de ikke er så glad i høye temperaturer lest på en del forum at en del folk klager på at Intel cpuer ikke holder lengere enn ca 1år Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 xp1800 @ 1633 er ikke akkurat no heftig overklokking.. Om det er no klokking i det hele tatt.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 angående 1800+ @1633 så er det 100 7-8% overklokking - ikke mye, men tross alt var det den kjappeste prosessoren på markedet da den ble kjøpt. jepp.. skulle drite i amd i denne tråden pc'n i signaturen er da ikke c1 stepping, mens din er ser det en smule på hvor høyt man får klokket ja det er den enkleste ting i verden å overklokke P4, er jo bare å øke fsb'n, det er jo agp/pci lock på hovedkortet... det som er sprøtt er jo at med en 3,3 ghz p4 så begynner vel nesten skjermkortet å henge litt etter? Lenke til kommentar
cybersven Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Du kan se her hvordan jeg kom frem til dette!! "Resultatet blev 3.03GHz og ram, der kører 450MHz." Lenke til kommentar
cybersven Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Unsskyld :oops: Glemte linket!! http://www.cybersven.dk/OCZ%20PC3500 Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 xp1800 @ 1633 er ikke akkurat no heftig overklokking.. Om det er no klokking i det hele tatt.. skulle være 1733 husker ikke helt men det var med en elendig kjøler det jeg skulle frem til er at Intel ikke tåler overklokking over lengre tid Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Pentium klarer ganske heftig Bus-hastighet i forhold til AMD. Har du hovedkort som kan låse PCI/AGP så kan du øke ganske masse. Har selv en P4 2,26 som kjører på 2,82GHz (666MHz FSB) Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Pentium klarer ganske heftig Bus-hastighet i forhold til AMD. Har du hovedkort som kan låse PCI/AGP så kan du øke ganske masse. Har selv en P4 2,26 som kjører på 2,82GHz (666MHz FSB) hehe 666 Du har vel Devil Inside Logoen fra Microplex... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Dæven! Devil Inside logo må jeg få meg =) Har bare "Overclocked. Underventilated" casebadge. (Som stemmer svimlende bra til maskina mi) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå