Gå til innhold

Hvordan overlkokke P4?

smygarn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får i morgen min nye P4 2,66Ghz 533FSB, og skal klokke den max. Har tidligere klokket AMD'er ganske mye og låst opp mange. Men hvordan er det med dette på Pentium? Må de låses opp? Hvis Ja, hvordan?

takk

jeg kan si deg at du kommer til å oppnå et sted mellom 2.6-2.8 med en moderat volt. Det vil si under 1.7 volt. Men husk å ha kab. vifte. Siden dette er med på å gi cpu'en lavere temp.

Good luck dude!

Lenke til kommentar

hehe.. stabilt på 3Ghz med uendret volt. Prøvd videre og å kom te 3,45 før det klikka.. Kjøre uten kabinett vifter og med boxxed kjøler.. :D

Får snart ny case med enormt god gjennomlufting.. da skal jeg gå mot 3,3Ghz stabilt.. *krysser fingre*

:woot: P4=Overklokkingsvillig :woot:

Lenke til kommentar
Nej.. Hakke nerver til AMD, i tillegg til at kjølerne bråker såpass.. Nå er det stabil P4 med stille kjølere og liten risiko for å svi den..  :yes:

du får kjølere som er nesten like stille til AMD og hvorfor har du ikke nerver til AMD de tåler mye mere enn Intel sine cpuer så lenge du ikke fikler med kjøleren dvs tar den av når maskinen er på btw jeg hadde en xp 1800 @ 1633Mhz med 100 % last i ca to år og den virker helt fint ennå,

greit nok kan du klokken en Intel lettere enn AMD men jeg tror ikke att de holder like lenge siden de ikke er så glad i høye temperaturer lest på en del forum at en del folk klager på at Intel cpuer ikke holder lengere enn ca 1år

Lenke til kommentar

angående 1800+ @1633 så er det 100 7-8% overklokking - ikke mye, men tross alt var det den kjappeste prosessoren på markedet da den ble kjøpt. jepp.. skulle drite i amd i denne tråden ;)

pc'n i signaturen er da ikke c1 stepping, mens din er ;) ser det en smule på hvor høyt man får klokket ja ;) det er den enkleste ting i verden å overklokke P4, er jo bare å øke fsb'n, det er jo agp/pci lock på hovedkortet... det som er sprøtt er jo at med en 3,3 ghz p4 så begynner vel nesten skjermkortet å henge litt etter? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...