capy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Min samboer våknet opp til nok en dag uten internett. Vi har Nextgentel MEGA, noe som skal bety en teoretisk hastighet på 20 000 kbps. Vi begynte med 14 000, men for bare noen dager siden var vi nede i 11 000kbps. greit nok, men følte de struper linjen mer enn nødventig. den var jo stabil på 14 000 også, bortsett fra at internettet falt ut en gang i blandt, noe den gjør uansett hastigheten de leverer. Nextgentel har i en lengre tid sakt at det er problemer med en sentral i nærheten, men man kan jo aldri vite om det er det som er feilen. Og det er i alle fall ikke blitt gjort nok for å utbedre feilen. men over til dagens bragd. etter å ha stått i kø i noen minutter får min samboer svar og mannen i andre linjen kommer med det vanlige: "slå av og på modemet" og "se til at alle ledninger er plugget i" osv. til slutt vil han at modemet skal slåes av, så skal han..... (han sa aldri hva han skulle forsøke på men lovde å ringe opp om han ikke fikk det til). Vel, han fikk tydelig vis til det han prøvde på, for han ringte aldri opp igjen. jeg kommer hjem og skriver inn 10.0.0.1 for å se om linjen er oppe å gå igjen. joda, det var den, og linjen er låst til hele 156 / 157 . nei, det mangler ingen nuller... her snakker vi om hastigheter på litt over 2X ISDN (128kbps). UTROLIG! Skulle gjerne tatt med noen bilder i denne tråden, men det tar altfor lang tid å laste opp:) HW.nos speedometertest: ned: 139 kbit opp: 144 kbit og ping på 48. Itavisen.nos speetometer: ned: 134kbit opp: 132kbit. Noen som har vært borti samme problem? Når hastigheten er låst i routeren er det vel bare Nextgentel som kan stille på den? Forslag til hva som kan gjøres? Før NGT hadde vi Canal Digital som internettleverandør, og det fungerte veldig bra. Vurderer sterkt å bytte tilbake nå. EDIT: må legge til at regningene er betalt i tide, så det er ikke det som er problemet:) Endret 11. september 2007 av capy Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har hatt samme hastighet som deg en gang før og da var det problemer i faktura avdelingen til NGT så de trodde at vi ikke hadde betalt regningen. Dog sank ikke hastigheten gradvis, den gikk rett fra 4200kbps (som er normal hastighet) rett ned til 156kbit. Lenke til kommentar
capy Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 men er det ikke rart at de først kutter nettet helt, for så å gi oss 156 etterpå? merkelig at min samboer ikke fikk beskjed om en ubetalt regning eller lignende da hun ringte tidligere idag.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det er jo bare å kontakte de på nytt. Høres ut som de har rotet det til med hastighetsprofilen deres. Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 ja, ett eller annet var det i alle fall. Vi ringte på nytt idag, og da var det bare for kundeservice å trykke på en knapp så hadde vi 11 000kbps igjen. Dagens kundeservice mente at gårsdagens kundeservice hadde glemt å stille hastigheten tilbake til normalt etter en eller annen test. PLAGSOMT, men nå er alt oppe å går igjen. Så spørs det bare hvor lenge det varer denne gangen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå