anaconda Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Folk som driver med salg på nettet bør virkelig svare på mail. Har jeg spørsmål om et produkt, sender jeg mail til kundeservice. Har i en periode testet dette, ved å sende mail til flere nettbutikker. Komplett, multicom, pcutstyr, amentio, mpx, stretto, ybs, vendur, yatack, yaha, netshop og psdata har alle fått mail fra meg. Komplett, multicom, pcutstyr, mpx, stretto, vendur, yaha og psdata har svart på e-postene mine. Amentio, ybs, yatack og netshop svarer ikke på mail. Generelt unngår jeg butikker som ikke svarer på mail, er greit å vite at ting kan ordnes pr e-post dersom det oppstår problemer. Komplett er vel egentlig favorittbutikken min. De svarer på mail, er hyggelige og har ikke vært noe problem med retur eller angrerett. Men unngår komplett på grunn av lang leveringstid. Er ille nok når man bor nordpå og må vente nesten en uke på varene. Har fått et dårlig inntrykk av pcutstyr. De svarer riktignok på mail, men "vet ikke" er kanskje ikke svaret jeg ønsker. Opplevd dette 2 ganger på 2 forskjellige spørsmål. Det ene spørsmål gjaldt en mp3 spiller, det andre var om de ville få inn et produkt som plutselig var borte fra nettsiden. En annen ting er at jeg angret på et kjøp hos pcutstyr. Fikk til svar at angrerett ikke kunne brukes hvis "varen er tatt i bruk som egen vare". Hva betyr egentlig dette? Var ikke noe problem å benytte angrerett på komplett, og da hadde jeg brukt varen i en hel uke. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Butikken bør kunne svare på om de får inn nye produkter når lageret er tomt, men jeg har opplevd å få det svaret selv ved minst én anledning. Generelt er "vet ikke" bedre enn ikke noe svar i det hele tatt; da har ihvertfall et menneske lest meldingen din, og besvart den. Min erfaring med nettbutikkene, er at det er etter kjøpet du vil finne ut hva slags kundeservice de kan tilby. Å svare enkle produktspørsmål kan alle gjøre. Å strekke seg det lille stykket ekstra for en og annen kunde, krever at de letter på ræva si og faktisk gjør noe annet enn å la de dårlig betalte og utslitte ansatte med mer overtid enn hva godt er for helsa, slite seg ihjel ved lageret. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har fått et latterlig og "jeg vet ikke" svar fra Komplett på noe de absolutt burde kunne finne ut av. Det endte med at jeg handlet i en butikk hvor "de vet" til en enda bedre pris. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det finnes generelt 2 typer nettbutikker i Norge Ene gruppen har du komplett, psdata, netshop og et par andre. Som har egne lager og flere ansatte. Andre gruppen har du Amentio, ybs såkalte webmerks/webmercs disse har svært få ansatte og ingen lager. De speiler de store distributørene i Norge og varen sendes direkte fra dist til sluttkunde. Dette er greit da det er veldig billig MEN, når man først får problemer kan man glemme å få hjelp av disse. Stretto er vel untaket der jeg fikk veldig god kundeservice når diskene mine gikk i stykker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå