Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du selv er den beste burgeren?

5 råd til den perfekte burger

I jakten på den perfekte burgeren handler det om å treffe den rette miksen av salt, søtt og syrlig. Ta utgangspunkt i gode råvarer og spennende tilbehør, og smak deg frem til din favoritt.

- En god hamburger skal være saftig, balansert og proppfull av gode smaker, forteller André Johansen. Han er medlem av MENY-Lauget, ferskvaresjef ved MENY Sørlandssenteret og lidenskapelig opptatt av hamburgere. Her er hans fem beste råd i jakten på den perfekte burger. 

https://meny.no/Tema/Burger/5-rad-til-den-perfekte-burger/?utm_source=strossle&utm_medium=display&utm_campaign=digital_kunnskap&utm_content=fem_rad_til_den_perfekte_burgeren

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Gærne miljøaktivister finnes overalt!

Sugerørene som brukes i dag er helt fornybare, og ikke noe som helst miljøproblem, forutsatt at folk kaster de i avfallsdunkene til McDonalds, ikke alle andre steder.

For nettopp der ligger problemet, ikke hos McDonalds, men hos de som kaster plast i naturen i stedet for i avfallsdunker som går til resirkulering.

Dersom lokkene er i plast, så er det jo samme problemet, da må man ha kopper, lokk og sugerør i papp i stedet, kun fordi enkelte mennesker ikke klarer å kaste søpla i søplekassen.

De skulle blitt sparka i ræva med vernesko.....rett og slett bare slurv !

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Ny forskning: Fett og sukker kan gjøre deg deprimert

En omfattende internasjonal undersøkelse viser en sannsynlig sammenheng mellom kosthold og depresjoner. Forskere mener sunn mat og dietter bør brukes som medisin.

Det er den britiske avisen The Guardian som presenter de nye funnene. I et omfattende arbeid har resultatene fra 41 internasjonale undersøkelser blitt sammenlignet.

post-131018-0-83843600-1538185718_thumb.jpg

https://www.nrk.no/urix/ny-forskning_-usunn-mat-kan-gjore-deg-deprimert-1.14226669

Endret av After Dark
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyåpnet Max rett i nærheten måtte selvfølgelig prøves, mange gode tilbud.

Dette er femte gangen jeg spiser på Max, og det er fremdeles noe av den dårligste måten jeg noen gang har fått servert.
Jeg hadde heller spist hund med apesaus i tacoshell av sei, enn det greiene jeg fikk servert på Max.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes Burgerking er konge jeg! Synes spesielt Whopper cheese er utrolig digg (er som regel det eneste jeg bestiller dersom jeg spiser der), selv om jeg egentlig ikke kan fordra ost så bare går ingredienser i et og gjør brugeren til en skikkelig delikatesse. 

Så skal det sies at også elsker en god Chicken Salsa hos Mcdonalds, men synes et meste annet der er oppskrytt, selv om milkshakene deres er utrolig god. 

Big mac synes jeg var digg tidligere, men nå i det siste så har smaken av den gjort meg kvalm.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Min erfaring, dog det er sjeldent jeg kjøper sånn mat:

McD: Billigst og best. Enkeltburgere til 20-25 kr er en grei deal hvis man er i et høl, og trenger et sted å sitte midt i byen. Den chili-mayo de har nå til 20 kr er temmelig god.

BK: Dyr. De har ingen enkeltburger-tilbud og man må kjøpe hele menyer, så langt jeg kan se. Dét er et minus. Men de har vel gjennomgående ok kvalitet.

Max: Bare kjøpt én eller to ganger. Midt på treet.

I hvert fall hva ferdigburger-kvalitet angår er det slik jeg ser det.

Hvis vi skal ta opp kalorier og sunnhet, så mener jeg å ha lest på pakninga en gang på McD at én eneste vanlig liten burger har 500 kalorier i seg! Og det føles sånn også, som en stein som ligger i magen lenge.. og gir ikke mye næring. MEN! Hvis man som skrevet er i et høl, sulten og dårlig tid, så gir det jo en viss energi som faktisk varer en stund. Dog det er ikke noe jeg tipper man burde prøve å leve på over tid. Man burde lage seg en grønnsaks/fiskelapskaus fra tid til annen for å få en skikkelig næringsboost ^^

Kjøttmiksen de bruker er også omdiskutert. Man vet ikke hva de bruker.

Hjemmelaget burger kan være helt himmelsk. Én ting jeg alltid har prøvd å finne ut av er hvilken miks av kjøtt man skal bruke hvis man vil kverne kjøttet selv. Har aldri funnet noe klart og tydelig svar. Har alltid trodd at det burde være sunnest å bruke rene typer kjøtt. Men det må brukes litt fett/spekk for å få det saftig. Skulle likt å få en kokks profesjonelle mening på det her.

Går an å bruke karbonadedeig og tilsette masse krydder og digg.

Lenke til kommentar

Nyåpnet Max rett i nærheten måtte selvfølgelig prøves, mange gode tilbud.

Dette er femte gangen jeg spiser på Max, og det er fremdeles noe av den dårligste måten jeg noen gang har fått servert.

Jeg hadde heller spist hund med apesaus i tacoshell av sei, enn det greiene jeg fikk servert på Max.

Hvorfor går du der hvis det smaker dritt?

Nei, Norges beste fastfood burger finner du på SuperHero Burger i Trondheim ??

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring, dog det er sjeldent jeg kjøper sånn mat:

McD: Billigst og best. Enkeltburgere til 20-25 kr er en grei deal hvis man er i et høl, og trenger et sted å sitte midt i byen. Den chili-mayo de har nå til 20 kr er temmelig god.

BK: Dyr. De har ingen enkeltburger-tilbud og man må kjøpe hele menyer, så langt jeg kan se. Dét er et minus. Men de har vel gjennomgående ok kvalitet.

Max: Bare kjøpt én eller to ganger. Midt på treet.

I hvert fall hva ferdigburger-kvalitet angår er det slik jeg ser det.

Hvis vi skal ta opp kalorier og sunnhet, så mener jeg å ha lest på pakninga en gang på McD at én eneste vanlig liten burger har 500 kalorier i seg! Og det føles sånn også, som en stein som ligger i magen lenge.. og gir ikke mye næring. MEN! Hvis man som skrevet er i et høl, sulten og dårlig tid, så gir det jo en viss energi som faktisk varer en stund. Dog det er ikke noe jeg tipper man burde prøve å leve på over tid. Man burde lage seg en grønnsaks/fiskelapskaus fra tid til annen for å få en skikkelig næringsboost ^^

Kjøttmiksen de bruker er også omdiskutert. Man vet ikke hva de bruker.

Hjemmelaget burger kan være helt himmelsk. Én ting jeg alltid har prøvd å finne ut av er hvilken miks av kjøtt man skal bruke hvis man vil kverne kjøttet selv. Har aldri funnet noe klart og tydelig svar. Har alltid trodd at det burde være sunnest å bruke rene typer kjøtt. Men det må brukes litt fett/spekk for å få det saftig. Skulle likt å få en kokks profesjonelle mening på det her.

Går an å bruke karbonadedeig og tilsette masse krydder og digg.

Har du lest om Don Gorske? I flere år har han spist flere Big Mac daglig, bortsett fra åtte dager og han er i fin form.

Men jeg er enig i at egne, grillede burgere er langt bedre. I det siste har jeg kjøpt to bøker med oppskrifter på burgere og til neste sommer planlegger jeg å kjøpe grill. Neste sommer blir spennende...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest om Don Gorske? I flere år har han spist flere Big Mac daglig, bortsett fra åtte dager og han er i fin form.

Men jeg er enig i at egne, grillede burgere er langt bedre. I det siste har jeg kjøpt to bøker med oppskrifter på burgere og til neste sommer planlegger jeg å kjøpe grill. Neste sommer blir spennende...

Tja, det er vel mulig. Hvem vet. Kanskje jeg er paranoid. Men det er en grunn til at de tjener milliarder. Og det finnes ingen gratis lunsj.. eller burger ^^

Uansett, del litt visdom om burgere da! ^^ Siden du har lest to bøker! Plukk ut noe interessant.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hva faen er det du bestiller? Hundedritt?

Ja, det smakte omtrent sånn?

Vi var fire stykker, som tenkte vi skulle prøve den nye Max-sjappa. Ingen var fornøyd, og vi var i grunn ganske enige om at det var noe av det mest begredelige vi hadde fått servert.

Bestilte helt vanlig burger, som var dårlig stekt, med salat så slapp at det like gjerne kunne vært papirark, og så mye vond dressing at selv en god burger ville blitt grusom.

Milkshaken var det ingen som klarte å få i seg, det var mer klump enn shake.

Det er mulig det bare er meg, men det er rett og slett helt grusomt, og dette er jo ikke første gangen jeg har vært på Max, men det er sannsynligvis siste, for det er det bare elendighet hver gang.

Hvorfor går du der hvis det smaker dritt?

Hvorfor tror du? Sannsynligvis for å prøve maten, jeg går jo ikke akkurat tilbake hver uke for å spise mat jeg ikke liker ?

Lenke til kommentar

Ja, det smakte omtrent sånn?

Vi var fire stykker, som tenkte vi skulle prøve den nye Max-sjappa. Ingen var fornøyd, og vi var i grunn ganske enige om at det var noe av det mest begredelige vi hadde fått servert.

Bestilte helt vanlig burger, som var dårlig stekt, med salat så slapp at det like gjerne kunne vært papirark, og så mye vond dressing at selv en god burger ville blitt grusom.

Milkshaken var det ingen som klarte å få i seg, det var mer klump enn shake.

Det er mulig det bare er meg, men det er rett og slett helt grusomt, og dette er jo ikke første gangen jeg har vært på Max, men det er sannsynligvis siste, for det er det bare elendighet hver gang.

Hvorfor tror du? Sannsynligvis for å prøve maten, jeg går jo ikke akkurat tilbake hver uke for å spise mat jeg ikke liker ?

Nyåpnet hvor? For jeg holder meg til kun de i oslo sentrum. Aldri fått dårlig burger eller shake, men nå går jeg heller for luksusshake, og den er tykk først men herregud så nydelig, selv om jeg klarer kun 1/3 av luksusshaken med sjokolade så er det så verdt penga. Alle de andre er også orgasmiske (blåbæren smaker faktisk bær), så kjøpte dere vanlig shake? For jeg kan ikke se for meg at noen misliker luksusshaken, vel, kanskje de som ikke liker søte saker. Shakene er selvsagt veldig kalde når du får dem så de ikke smelter med en gang du får dem, så det blir dumt å klage på, vent i 3 min så er det enklere å suge til seg liksom. 

Lenke til kommentar

Men hvorfor går du der fem ganger da? Hadde det ikke holdt med en gang?

Det var femte gangen jeg spiser hos Max, altså kjeden med restauranter som serverer fast-food.

Jeg skriver jo at jeg prøvde å spise på en nyåpnet restaurant, så jeg har vel neppe vært der fem ganger tidligere.

Det er jo ikke slik at jeg gikk til en nyåpnet restaurant hvor jeg fikk servert bare elendighet, fem ganger, selv om du ser ut til å tro det?

Man skulle tro det var innlysende, men det var det altså ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...