Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig å se at denne tråden har overlevd så lenge. Kan forsåvidt opplyse om at jeg var på BK forleden dag.. Hmm.

Begge disse kjedene får iblant nye menyer og nye kampanjer så det er vel ingen ting galt i at tråden fortsetter å gå!? Og iblant kommer det nye medlemmer med nye synspunkter.

Ellers hadde jeg tenkt meg på Burger King i dag, men gidder ikke pga. den enorme trengselen det alltid er der på fredagskveldene. venter til i morgen tidlig. Blir digg frokost! :D

Joda, men det er jo ikke sunneste og beste alternativet av mat å få i seg. Men som sagt, jeg spiser der jo selv i ny og ne, men betyr ikke at jeg velger å fremme stedene som et bra alternativ - da det er langt ifra sant, hah.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snodig logikk. Det faktum at mange et mykje "dårleg" mat og generelt puttar i seg mykje drit, betyr at du og kan gjere det? :dontgetit:

Jeg kan spise så mye usunn mat og drikke så mye usunn drikke som jeg selv vil! Kan for den saks skyld drikke så mye alkohol og bruke så mye forskjellig narkotika (er for full legalisering) som jeg selv vil! Skulle helsetilstanden min bli dårligere går det ikke ut over noen andre enn meg selv.

Lenke til kommentar

Jeg kan spise så mye usunn mat og drikke så mye usunn drikke som jeg selv vil! Kan for den saks skyld drikke så mye alkohol og bruke så mye forskjellig narkotika (er for full legalisering) som jeg selv vil! Skulle helsetilstanden min bli dårligere går det ikke ut over noen andre enn meg selv.

For all del, ta deg ut, men det er fellesskapet sine skattekroner du eventuelt får dekka sjukehusrekninga med.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Snodig logikk. Det faktum at mange et mykje "dårleg" mat og generelt puttar i seg mykje drit, betyr at du og kan gjere det? :dontgetit:

Men gjør det at du kan spise usunn mat med "god samvittighet"? Høres ut som lillebroren min. Har mor sagt at han får se på TV, så gjør han det helt til han ikke får lov lenger, selvom han vet det hadde vært bedre å gå ut og sparke fotball. På trass mot seg selv på et vis.

Lenke til kommentar

For all del, ta deg ut, men det er fellesskapet sine skattekroner du eventuelt får dekka sjukehusrekninga med.

Meg bekjent må man betale for en god del behandling. Og utenom det, så lenge det selges usunn mat og drikke, hvorfor skulle ikke jeg få lov til å kjøpe og spise det?

Lenke til kommentar

Men gjør det at du kan spise usunn mat med "god samvittighet"? Høres ut som lillebroren min. Har mor sagt at han får se på TV, så gjør han det helt til han ikke får lov lenger, selvom han vet det hadde vært bedre å gå ut og sparke fotball. På trass mot seg selv på et vis.

Så lenge det evnt. skulle gå ut over meg med tanke på helsetilstand så gjør jeg det med god samvittighet. Og du trenger ikke å oppsøke en hurtigmatresturant for å få usunn mat eller drikke. Regner med at du selv drikker cola og cola er ikke sunt. Mye mat som du ikke tenker på som usunn til vanlig er også tilsatt sukker. Det samme gjelder drikke.

Dessuten advarer "ekspertene" i hytt og pinevær mot alt som er usunt og endrer stadig teori samt har forskjellige meninger. Så jeg har faktisk gitt opp å følge med på hva som er sunt og hva som er usunt. Skal man tro "ekspertene" er det vel kun fisk som ikke er tilsatt noe og rent kildevann som er sunt. Men igjen så er det sunt å ha et variert kosthold. Dermed er ingen ting lenger sunt...

Lenke til kommentar

Artig å se at denne tråden har overlevd så lenge. Kan forsåvidt opplyse om at jeg var på BK forleden dag.. Hmm.

Begge disse kjedene får iblant nye menyer og nye kampanjer så det er vel ingen ting galt i at tråden fortsetter å gå!? Og iblant kommer det nye medlemmer med nye synspunkter.

Ellers hadde jeg tenkt meg på Burger King i dag, men gidder ikke pga. den enorme trengselen det alltid er der på fredagskveldene. venter til i morgen tidlig. Blir digg frokost! :D

Joda, men det er jo ikke sunneste og beste alternativet av mat å få i seg. Men som sagt, jeg spiser der jo selv i ny og ne, men betyr ikke at jeg velger å fremme stedene som et bra alternativ - da det er langt ifra sant, hah.

Usunt vil jeg ikke si at det er! Det kommer helt an på forholdene ved personen som spiser denne maten. Jeg er hele tiden i stor aktivitet med kroppen, og jeg har spist mange burgere og mye såkalt "drittmat" opp igjennom årene. Jeg er i dag sprek, og jeg har omtrent ingen mage i det hele tatt. Helsen min er også meget god generelt. Så dermed ser jeg ikke problemet med å spise slik mat.

Jeg husker fra da jeg var liten at min morfar fortalte meg at i gamledager så ville alle ha den feteste maten. Jo mer fett, jo bedre mat var det. Dette var på grunn av at de jobbet så hardt med kroppene. Mange kunne spise rent fett, og de digget det, men de levde lenge og de holdt seg spreke hele livet til tross for alt fettet de fikk i seg. Så jeg tror at man skal kaste fra seg at hurtigmat er usunt uansett. Det kan kanskje være det hvis du ikke er i aktivitet og forbrenner det du får i deg, men ellers så ser jeg ingen problemet med å spise slik mat. :)

Lenke til kommentar

Kjenner til det med besteforeldre og feit mat samt å spise opp alt. Det leste jeg om senest i fjor sommer. Det kommer av at under krigen og annen elendighet de har opplevd har de vokst opp med at maten skal spises opp og at det ikke finnes overflod av mat.

Jeg er for øvrig enig i at hurtigmat ikke trenger å være usunn. Don Gorske som jeg har linket til flere ganger her i tråden er et levende bevis på det. Selvfølgelig kan hurtigmat være usunn om du ikke spiser annet og ikke er i fysisk aktivitet i det hele tatt. Supersize Me er jo et godt eksempel der...

Imidlertid er Norge et latterlig og patetisk barneland av en barnehage hvor alt er forbudt og hvor kaloriene i maten er nøye regulert! Er ingen fare med å spise hurtigmat her til lands...

Lenke til kommentar

BirgerCaC;

Det kan være sant det du sier, men det var ikke nødvendigvis kun de "åpenbare" tingene som gjør denne typen kjede-mat ikke bra for deg. Det er jo mye drit i mange av ingrediensene der. GMO, testo-kjøtt osv. Orker ikke gå helt i detaljer her, men det er forsåvidt slett ikke alt av maten som er slik heller.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BirgerCaC;

Det kan være sant det du sier, men det var ikke nødvendigvis kun de "åpenbare" tingene som gjør denne typen kjede-mat ikke bra for deg. Det er jo mye drit i mange av ingrediensene der. GMO, testo-kjøtt osv. Orker ikke gå helt i detaljer her, men det er forsåvidt slett ikke alt av maten som er slik heller.

Jada. GMO mat. Mange tror at det er livsfarlig, men jeg sier tvert imot. GMO mat finnes i USA, ikke i Europa. Dessuten har vell egentlig ikke GMO mat så stor innvirkning på helsen som vi skulle ha trodd. I norge så har vi ett strengt regelverk når det gjelder mat. Mattilsynet hanger over halsen på folk. Både bønder og kjedene, og det vet jeg som har vært agronom i en lang stund. Norsk mat på f eks burger king vil jeg dermed betrakte som helt sunn mat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...