Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg ferdig med McDonalds! Var innom der i dag for noen timer siden og ville ha en Big Mac samt en Big Tasty og tilbehør og gjett hva som skjedde; Idiotbetjeningen ville ikke godta kortet mitt selv om jeg har brukt det x antall ganger og har massevis av penger på det og ville at jeg skulle betale dobbelt... Skal anmelde dem i morgen for dette kriminelt! Jeg krevde å enten få bestillingen min eller pengene tilbake etter å ha trukket kortet, men de nektet...

Ser ikke ut som McDonalds har klart å få kloa i pengene mine allikevel. Men skal sjekke med banken også for sikkerhets skyld. Altså er det systemet deres det er noe problem med. Er uansett ferdig med det stedet!

Takke meg til Burger King! :thumbup::thumbs:

Så la meg ha ting klart...

Kortet ditt virket ikke som det skulle og betjeningen kunne ikke ta imot betaling med kortet ditt. Du er påståelig og påstår at de trekte penger fra deg like vel og krever å få mat du ikke har betalt for. I tillegg til dette påstår du det er kriminalitet og vurderte å anmelde saken. Nå viser det seg at de hadde rett hele tiden...

Så nå er du ferdig med det stedet fordi?

Det du bør gjøre er vel kanskje å gå tilbake å be de ansatte om unnskyldning kanskje!!

Edit:

Fredag og lørdag tok jeg en litt privat og uoffisiell sjekk av Burger King vs Statoil.

Stakk av gårde på fredag og prøvde en meny, ble kun en liten hamburger m/bacon + chili cheese (som jeg ikke har prøvd før).

Chipsen er som alltid helt grei så det er ikke mye å klage på der.

Chili cheese var en litt merkelig opplevelse... uvant vil jeg si men det var ikke ille. Skjønner godt at mange liker disse små frityrstekte osteballene men jeg mener BK med stor suksess kunne tatt dette videre. Lager de en stor variant i tillegg med litt kjøtt og grønnsaker kaller det Chili Cheese rolls (eller noe lignende) og servert det som en vanlig meny med brus og chips kunne de gjort det bra.

På burgeren derimot så er det litt å ta tak i selv om det ikke var så ille som jeg trodde, kanskje det hadde noe med at jeg bestilte en liten meny og var ganske sulten.

1. Brød

BK - Det første jeg ville ha tatt tak er brødet, selv på en liten burger er nok brødet av samme størrelse og når det virker alt annet enn fersk så blir det dessverre for dominerende. Det var faktisk så tørt at det ga meg antydning til brekninger på det verste.

Statoil - brødet virker ferskt, selv om det sikkert ikke er det. Når jeg løftet brødet en antydning så kunne man se en lys brun skorpe på det fra da det ble varmet opp (ristet). Det var så godt at jeg uten problem kunne ha spist det for seg selv. Det er rett og slett klasseforskjell

1. Bacon

BK - Baconet på denne burgeren var slapt og biter man ikke skikkelig over (som ofte kan være vanskelig) så drar men ut alt sammen om man ikke holder igjen med fingrene. Ikke den store opplevelsen her heller.

Statoil - Når de ansatte lager burgeren kan man faktisk se at de steker baconet i en crisppanne ved siden av resten av burgeren før man har det på helt på slutten. Det var dessverre ikke så sprøtt som jeg håpet men det var flere divisjoner over det man fikk på Burger King.

1. Tilbehør

BK - Tilbehør som salat, dressing, etc virket ok. De forskjellige delene skiller seg ikke mye fra resten men når jeg nok litt salat og spiste for seg selv så virket salaten frisk og god. Når jeg åpnet burgeren litt så lå alt i en slags grøt/masse så måten man bygger opp burgeren på ødelegger litt for den friske salatfølelsen selv om det ikke var så mye å si på komponentene for seg selv.

Statoil - Her var vel tilbehøret kun salat, grønnsaker og litt dressing. Er nok litt mer greier i BK sin burger men det er som jeg har sagt tidligere. Man smaker tilbehøret på en annen måte her, alt er ikke blandet sammen i en smørje.

1. Kjøtt

BK - Prøvde å spise litt av kjøttet uten tilbehør eller brød... ganske smakløst ja men konsistensen var god og kjøttet virket som det var av god kvalitet.

Statoil - Kjøttet på Statoil sine burgere virket mer finkvernet enn BK sitt kjøtt. I utgangspunktet liker jeg at kjøttet er litt mer grovt men dette kjøttet hadde mer smak og smak vil jeg si er litt viktigere.

1. Totalt

Det som jeg alltid har ment, totalt sett er burgeren på Statoil flere hakk bedre enn BK sine burgere.

Den aller største forskjellen ser man faktisk på brødet når burgerne blir små og det er så lett å gjøre noe med at Kongen av burgere bør få en flau smak i munnen når de ikke klarer bedre enn dette.

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...