Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Frekt... var vel ett hint til en person som ikke følger normal etikette i ett diskusjonsforum. Er ganske vanlig å gjøre ting letter tilgjengelig når man oppfordrer folk til å ta en kikk.

Et hint eller ikke, jeg føler det blir frekt når du formulerer på den måten, men nok om det.

Jeg har forståelse for at kilder er viktig, og da skal jeg huske på det neste gang.

Du kan gjerne fortelle hvor i filmen man finner det du vil vise, da kan jeg jo ta en kikk.

Er en god stund siden jeg så den, så det blir vanskelig å finne et punkt hvor det beskrives. Som sagt er filmen om amerikansk matproduksjon, og derfor ikke så representativ for det norske marked, men en ser metoder der som en vil kunne finne i Norge.

Noe f.eks jeg ikke trodde en hadde i Norge, var fosfat i mat. Det viste seg at vi hadde, etter avsløringer i pressen hvor det viste seg at store deler av fiskeindustrien presset mye ned i fisken slik at prisen skulle kunne gå opp. Det samme skjer i kjøttindustrien.

Poenget mitt er ikke at det finnes innvoller i maten, men det faktum at en ikke ville spist det dersom en viste hva som det inneholdt.

Min påstand om at MUK finnes i maten stemmer nok ikke, da jeg ikke har kilder på det. Så der har dere nok arrestert meg.

Dette bruker de i kebab. Ikke i Burgere! ;)

Jepp.

Lenke til kommentar

Dette bruker de i kebab. Ikke i Burgere! ;)

Dette er også ganske generaliserende, det er heldigvis ikke alle som lager kebab som kjøper ferdig stokker med kjøtt.

En av mine lokale sjapper som lager litt bedre fastfood kjøper renskåret kjøtt og stabler det selv.

On another note, BK skal åpne i byen her nå, så da får jeg kjanskje prøvd de også mer enn en gang hvert 2-3 år.

De kommer sikkert ikke til å gjøre det like bra som MCD, da de skal være i et kjøpesenter, mens MCD er nærme utedstedene og er åpent sent nok til nattmat-rushet.

Men markedet er mest sannsynlig stort nok for dem begge.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Poenget mitt er ikke at det finnes innvoller i maten, men det faktum at en ikke ville spist det dersom en viste hva som det inneholdt.

Jepp.

Jeg vet hva det meste av det jeg spiser inneholder men spiser det like vel så ett veldig stort poeng er det vel ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vet hva det meste av det jeg spiser inneholder men spiser det like vel så ett veldig stort poeng er det vel ikke.

Det trenger nødvendigvis ikke å være det nei. Hadde ikke akkurat vunnet en pris med et slikt poeng, men just saying.

Lenke til kommentar

Nei nei. Jeg spiser selv på Mcdonalds, men dersom en viste hva som er i maten, ville en nok tenke to ganger før en spiste det.

Bl.a det at dem bruker innvoller i maten sier sitt.

Tenker meg ikke om to ganger i det hele tatt. Jeg har spist på McDonalds fra jeg i barnehagealder og på Burger King i en god del år nå og det eneste jeg noen sinne har blitt litt smådårlig av var Big Tasty på Burger King, men det er årevis siden og sist jeg spiste en ble jeg ikke dårlig. Maten er ufarlig den. Om man dytter i seg 4-5 burgere hver dag og ikke mosjonerer i det hele tatt risikerer man overvekt og det er selvsagt ikke bra med for mye brus med sukker heller, men ifølge ekspertene er jo ingen ting sunt uansett og innholdet i maten til McDonalds og Burger King i Norge er (dessverre) noe helt annet enn innholdet i maten deres i USA.

Lenke til kommentar

Om det er innvoller, skal det gjøre noe? Innvoller er jo ganske ufarlig.

Ufarlig ja men det skal ikke være involler i burgere uansett... i tilfeller der noe er der det ikke skal være kan det være farlig da man ikke vet om rutinene er holdt.

Siste tilfellet vi har hørt om det er jo hestekjøtt i noen produkter som ble tatt opp fordi det ikke var opplyst om. Hestekjøtt er på mange måter bedre enn annet kjøtt men problemet oppstår når det ikke skal være der og/eller ikke er opplyst om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...