Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan de McDonaldsene du har vært på er i størrelse. Her i byen er lokalet latterlig lite. I tillegg er det svært elendig innredet med svære bord og stoler som tar opp masse plass og er ganske dumt plassert. Burger King derimot har et av de største lokalene i byen og utnytter godt plassen både med tanke på bord, stoler og plassering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har jo vært på mcdonalds i byer som f eks sarpsborg og fredrikstad, men ikke så ille mye kø. Den på bygda er det aldri kø i. Jeg er enig i at Burger King utnytter plass osv bedre en mcdonalds, men for meg så er ikke dette ett problem. Jeg går der det er best ;)

Hvis du har hauger å velge i er det selvsagt ikke noe problem. Hvis du derimot har en McDonalds og en Burger King å velge i er det jo ganske begrenset...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Big Tasty er best. Pommes Frites er bedre på McD. Billigere er det også. Ved Burger King er Whopper-menyene god, men det andre kjøttet virker helsefarlig da jeg alltid blir så sliten av å spise de.

Kjempe seint svar men: jeg er sikker på at de bruker MUK (Mekanisk utbrent kjøtt) i sine burgere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor er du sikker på det?

Hmm.. Godt spørsmål. Det er en påstand jeg ikke kan dokumentere. Men jeg vet at dem ikke bruker kjøttet fra dyret, men innvoller (se dokumentaren Food inc).

Mekanisk utbrent kjøtt, ikke utbeinet altså?

Er sikker på at MUK ikke blir brukt i burgere...

Ja, utbrent, men er usikker på om de bruker det. Men jeg er sikker på at de bruker innvoller.

Lenke til kommentar

Hmm.. Godt spørsmål. Det er en påstand jeg ikke kan dokumentere. Men jeg vet at dem ikke bruker kjøttet fra dyret, men innvoller (se dokumentaren Food inc).

Ja, utbrent, men er usikker på om de bruker det. Men jeg er sikker på at de bruker innvoller.

FEIL, MUK er mekanisk utbeinet kjøtt.... KJØTT!!

Hva betyr egentlig utbrent i denne sammnehengen?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

FEIL, MUK er mekanisk utbeinet kjøtt.... KJØTT!!

Hva betyr egentlig utbrent i denne sammnehengen?

Oi. Stemmer, min feil. :)

Lenke til kommentar

Synes ikke det høres ut som du vet så mye om det du snakker om. Kommer til å fortsette å spise mat ra både Burger King og McDonalds uten å frykte noe og med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes ikke det høres ut som du vet så mye om det du snakker om. Kommer til å fortsette å spise mat ra både Burger King og McDonalds uten å frykte noe og med god samvittighet.

Nei nei. Jeg spiser selv på Mcdonalds, men dersom en viste hva som er i maten, ville en nok tenke to ganger før en spiste det.

Bl.a det at dem bruker innvoller i maten sier sitt.

Lenke til kommentar

Nei nei. Jeg spiser selv på Mcdonalds, men dersom en viste hva som er i maten, ville en nok tenke to ganger før en spiste det.

Bl.a det at dem bruker innvoller i maten sier sitt.

Dem bruker ikke involler i burgeren... enkelt å greit.

Da er det nok annen mat du kanskje ikke ville ha spist om du visste hva som var i det... blant annet pølser, posteier, kjøtboller, etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dem bruker ikke involler i burgeren... enkelt å greit.

Da er det nok annen mat du kanskje ikke ville ha spist om du visste hva som var i det... blant annet pølser, posteier, kjøtboller, etc.

Det er jo hele poenget! Og jo, dersom du ser f.eks food inc, så får du se at det brukes innvoller i burgere hos MacDonalds.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ikke her i Norge ihvertfall.... gidder ikke lete etter en film de som sier man sakl se ikke klarer å linke til en gang.

Synes det blir passe frekt å si at jeg "ikke klarer" å linke. Det er selvfølgelig bare å spørre.

Her har du videoen. Det er primært om USAs matproduksjon, og hvordan den fungerer. Det viser en matproduksjon som en ikke burde ha, da det er snakk om kvantitet foran kvalitet. Innvoller kan kanskje ikke være farlig, men som sagt; dersom du viste hva maten inneholdt, ville du kanskje ikke spist det.

http://www.youtube.com/watch?v=f69TUDbPdLs

Lenke til kommentar

Frekt... var vel ett hint til en person som ikke følger normal etikette i ett diskusjonsforum. Er ganske vanlig å gjøre ting letter tilgjengelig når man oppfordrer folk til å ta en kikk.

Men dessverre blir den litt lang for meg... jeg vet av annenhånds erfaring at det er (var) gilde som leverer kjøttet til McDonalds og jeg tviler sterkt på at det er annet enn kjøtt i rene burgere i andre land også.

Du kan gjerne fortelle hvor i filmen man finner det du vil vise, da kan jeg jo ta en kikk.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...