Gå til innhold

Burger King eller Mc Donald's?

Raste

Hvilken foretrekker du?  

825 stemmer

1. 1. Hvilken foretrekker du?

• McDonalds
      346
    • BurgerKing
      481

Anbefalte innlegg

Ingen av delene, BK om jeg må velge.

Går tillogmed ann å lage tunfiskburgere bedre enn bk&mc&kystenrundt/mix osv

Og tunfiskburgere er ikke akkurat øverst på burgerranstigen :p

Har selv aldri vært noen sjømatperson, men i fjor sommer smakte jeg fiskeburger for første gang. Brødet var mørkt og grovt mens selve burgeren var av hyse. Ellers var det vanelige grønnsaker på slik man får på en burger bortsett fra at det var rødløk istedefor vanelig gul. Var en spesiell smak, men veldig godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burgerking!

Bare på grunn av chilicheese!

Første gang jeg nærmest er enig med deg og gir deg pluss for et innlegg. Chilicheese er fantastisk det og jeg går aldri på Burger King uten å bestille det i tillegg! Har prøvd chickennuggets en gang og løkringene en gang, men synes ingen av dem smakte noe og satt bare og savnet chilicheese.

Dog er det ikke bare derfor jeg velger Burger King. Som flere i tråden har poengtert er det selve burgeren man blir mett av og burgerne der er mye større enn dem på McDonalds.

Lenke til kommentar

det jeg misliker mest med begge er at de selger seg selv for høyt hele tiden

Big King XXL skulle man for eksempel trodde var en monster av en burger, utifra navn/bilde/pris men hva får man? to triste 110grammere oppå hverandre! dafuq?

Synes den er stor nok. Den tripple er vanskelig å bite over. Hvor mye orker du egentlig å spise på en gang av den slags mat?

Det som er missvisende er Big Mac på McDonalds. Den finnes jo ikke noe stor i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Ingen av delene, BK om jeg må velge.

Går tillogmed ann å lage tunfiskburgere bedre enn bk&mc&kystenrundt/mix osv

Og tunfiskburgere er ikke akkurat øverst på burgerranstigen :p

Har selv aldri vært noen sjømatperson, men i fjor sommer smakte jeg fiskeburger for første gang. Brødet var mørkt og grovt mens selve burgeren var av hyse. Ellers var det vanelige grønnsaker på slik man får på en burger bortsett fra at det var rødløk istedefor vanelig gul. Var en spesiell smak, men veldig godt.

Hyse hørtes interessant ut, vil si Laks/ørret er uten tvil den beste fisken og lage burgere av.

Synes tunfiskburger er greit fordi det er så latterlig billig samtidig som man kan få litt av den der burgerfølelsen :p

5.5kr for en boks tunfisk, 2 egg, ett fed hvitløk, en halv liten vanlig løk, persille og paprikakrydder og litt havremel for konsistensen, polarbrød som burgerbrød+ vanlig burgertilbehør=svinbillig og bra macros samt. iallefall jeg synes det smaker bedre enn gatekjøkkenburgere

Lenke til kommentar

Synes den er stor nok. Den tripple er vanskelig å bite over. Hvor mye orker du egentlig å spise på en gang av den slags mat?

Når jeg først skal spise "dritmat" ute skal jeg hvertfall bli skikkelig mett, hvis ikke føler jeg meg snytt. 666g på kysten rundt for eksempel for 200 spenn med en cola er relativt god value da man blir stappmett og den tilsvarer jo 3 "big king xxl" på bk

edit:

Har aldri prøvd annen fiskeburger enn den ene. Er som sagt ikke noen sjømatperson. Men det du beskriver høres interessangt ut. Får vurdere å prøve litt mer fiskeburgere.

da vil jeg anbefale deg og starte med laks/ørret, mange som bare misliker tunfisk av div grunner samt. som det smaker bedre.

http://forum.fitness...%A2.6298/page-2

Halveis ned her ser du en lakseburgeroppskrift lagd av en skikkelig burger-connoisseur

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Når jeg først skal spise "dritmat" ute skal jeg hvertfall bli skikkelig mett, hvis ikke føler jeg meg snytt. 666g på kysten rundt for eksempel for 200 spenn med en cola er relativt god value da man blir stappmett og den tilsvarer jo 3 "big king xxl" på bk

Ikke noe problem. Det finnes alltid noe du blir mett av! :D

Verdens største hamburger er nå til salgs

Denne 90 cm høye hamburgeren kan bli din for to tusen dollar

Den amerikanske restauranten «Mallie's Sports Grill and Bar »i Michigan bar tilbyr nå en 150 kg tung hamburger til de aller sultneste gjestene sine.,

Burgeren er rundt 90 cm høy, tar 22 timer å lage og gir deg et 540 000 kaloriers herremåltid.

http://www.tv2.no/un...gs-3618854.html

post-131018-0-06118600-1338276792_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Døtte, kunne lugget i greit kcal overskudd i 120 dager på den derran :p

Men spiser man ser mett på en sånn en blir man jo uansett bare å føle seg som en liten pingle, fordi det er 149.4kg igjenn på tallerken, imotsetning til å sitte på det lokale gatekjøkkenet og spise 666g like a baws. ;)

Edit: kunne faktisk holdt en liten etioper i livet i 360 dager :O rent teoretisk sett da.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har de siste kveldene hatt en Trippel Big King XXL med stor meny hos Burger King. Synes ikke det var noe problem å gape over så er vel en tilvenningssak. Vurderer nå å prøve Mc Donalds i dag selvom jeg vet jeg vil savne chili cheese fra Burger King. Lenge siden jeg har prøvd Mc Donalds nå så er vel på tide med en oppfriskning. Må i det tilfellet bli en Big Tasty da det er det eneste de har det går ann å bli mett av.

Lenke til kommentar

Ble ingen ting av Mc Donalds i går. Prøvde først å gå der på dagtid (ca. rundt kl. 13:00, men det var fullt så gadd ikke å stå og vente på plass i en evighet. Så var jeg der ca. kl. 10:00 på kvelden og gjett hva de sa i disken: "Det er stengt"...

Hva tenker de egentlig på? Vi er i Juli og fellesferien og det er hauevis av folk som har ferie og hauevis av turister og et sted som Mc Donalds som ellers ville vært godt besøkt stenger på den tiden... Det må medføre et rekordstort tap for dem med tanke på alle de gjestene de går glipp av. Dette er jo nettopp tiden å holde nattåpent på. Hvilket bringer enda en ting til tråden, service. Synes ikke akkurat Mc Donalds er så store på det... Så takke meg til Burger King. Der kan du også bstille flere ting og bli mett istedefor en eneste meny slik det er hos Mc Donalds. Blir lenge til jeg evnt. prøver dem igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har vært på McD noen ganger nå og jeg syntes maten demmes smaker ufyselig! Det er billig der, men hvem gidder å betale noen usle kroner for sånn mat. Det er mulig at det bare er McD nær meg som er slik, men dette er i hvert fall min erfaring med McD. Jeg har vært på McD i USA også, og jeg må si at det er litt bedre kvalitet på maten der, selv om Burger king vinner både i USA og Norge. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo forskjell på antall kalorier ol. i maten du kan få i USA og maten du kan få i Norge. De siste gangene jeg spiste en skikkelig meny fra Mc Donalds var det Big Tasty og det ble jeg smådårlig av. Er flere år siden, men jeg har vært der siden og prøvd en enkel cheeseburger såvel som Big Mac og det gikk helt fint bortsett fra at det er umulig å bli mett av burgerne og menyene deres. Går derfor heller på Burger King.

Nå må man også bestille stort på Burger King dersom man skal bli mett. Jeg var der for noen kvelder siden og bestilte Big King stor meny og den var ikke stor i det hele tatt. Jeg har også prøv bla. Angry Whopper der og den fantrss ikke stor. Det man må ha er en Trippel Big King XXL stor meny for å bli skikkelig mett. Og jeg bestiller alltid chilicheese i tillegg. Var der i går og da hintet de til at du kunne få flere chilicheese. På tide siden det har bare vært fire så altfor lenge. Når det gjelder chiken nuggets og løkringer kan man jo få flere og det finnes ikke smak i noen av dem.

Lenke til kommentar

Flere forskjellige brukere har jo nevnt litt andre ting enn Mc Donalds og Burger King gjennom tråden. I tillegg har jo sunnhet vært nevnt litt og jeg vil bare påpeke at hverken Mc Donalds eller Burger King er det mest usunne du kan velge dersom du ønsker deg denne slags typen mat:

Kvinne kollapset på «hjerteinfarkt-restaurant»

Las Vegas-restauranten «Heart Attack Grill» selger verdens mest kaloririke hamburgere.

Hamburgerrestauranten er mest kjent for sine kjempeburgere som alle har blitt oppkalt etter hjerteoperasjoner.

En av bestselgerne går under navnet «dobbel bypass», en operasjon som utføres på pasienter som har fått hjerteinfarkt.

Restauranten fikk nylig en plass i Guinness rekordbok med sin «kvadruppel bypass burger», som har 9.983 kalorier.

Restauranten har fått mye kritikk for å slå mynt på usunn mat og ta fedmebølgen i USA til nye nivåer.

- Vi er i det minste ærlige. Vi har hatt advarsler siden vi åpnet, noe som ikke kan sies om røykpakker, sier Basso til New York Times.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10050047

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...