Gå til innhold

Hva bør jeg satse på?

SidVicious

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje det verste stedet å spørre, siden det er så mange som har en ekstra plass i hjertet sitt for ett av formatene (spesielt da avspilleren).

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sjekket hvilke titler som finnes og hvilke som kommer til de forskjellige formatene. Velg det formatet som har flest filmer du vil ha. Evt kjøp en mulitformatspiller.

Eller gjør som meg: se filmene på dvd. Bare litt dårligere, men langt billigere og mye enklere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt mye skryt om PS3 sin DVD-avspillet og blu-ray-spiller når det gjelder bildekvalitet o.l. I tillegg er den stille sammenlignet med en 360.

Men om du har en 360 fra før av så koster det jo ingenting og kjøpe en HD DVD-spiller til den. Og, for all del, den er bra den også!

Lenke til kommentar
Men det blir fortsatt feil å si at begge har likt støynivå.

PS3 lager en del lyd ja, men 360 ligger et godt stykke foran på lyd. Altså 360 "bråker" betraktelig mer - det er ikke til å komme unna.

9483110[/snapback]

Ikke når man ser på film. Enten det dreier seg om dvd eller hd-dvd.

Lenke til kommentar

Min 360 bråker vesentlig mer enn min PS3, men min PS3 er langtfra lydløs. Usikker på om jeg hadde taklet 360 til film.

Har ikke kjøpt HD-DVD spiller, klarer meg greit så langt med Blu-Ray. Film er blitt langt mer moro igjen etter at jeg fikk kurant tv og HD filmer.

Om ikke annet så er jo Blu-Ray spiller en god unnskyldning for å kjøpe en PS3, og om litt tid så kommer det noen bra spill også. Men det er ikke til å skyve under en stol at du får en solid bunke med filmer for prisforskjellen mellom PS3 og HD-DVD add-on.

Edit: Og ja, da må det være noe galt med min 360 også, den bråker som sagt vesentlig mer enn min PS3, og det har den gjort helt siden jeg kjøpte den.

Lars

Endret av LarsBarstad
Lenke til kommentar

Edit: Og ja, da må det være noe galt med min 360 også, den bråker som sagt vesentlig mer enn min PS3, og det har den gjort helt siden jeg kjøpte den.

Lars

9486182[/snapback]

Når den bare står på også? Altså, ikke når den spinner en spill plate?

360 skal bare "bråke" når den spinner spill plater. Med film eller idling så er min nesten ikke hørbar.

Lenke til kommentar
Hvis du velger konsoll etter hvilket format den har hadde jeg uten tvil valgt PS3 siden den også kan spille HD-DVD med XBox 360 sin eksterne spiller. Leste dette i en artikkel, skal se om jeg finner den igjen...  :hmm:

9486748[/snapback]

Stiller meg meget skeptisk til dette, PS3'en klarer helt sikkert å finne spilleren, den har jo bare en vanlig USB tilkobling, men den trenger også drivere pluss software som kan spille av HD DVD'ene. Det skal finnes software som kan spille av HD DVD i Linux, men det virker som det er utrolig mye arbeid med å få det til, i alle fall på en PS3.

Men du kan koble HD DVD drevet til en vanlig PC, den finner drivere uten noen problem. Men du trenger program for å spille de av der også, PowerDVD Ultra fungerer til det formålet.

Lenke til kommentar

Ser at mange fremstiller det slik at X360 gir deg nærmest hørselsskader når du starter den, noe som er totalt uforståelig for min del. Joda, sammenlignet med Wii konsollen min er den et treskverk, men jeg har liksom lyd på når jeg spiller så når jeg spiller eller ser film legger jeg like mye merke til støyet fra konsollen som jeg legger merke til støyen fra SNES maskinen min.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...