Gå til innhold

Hva bør jeg satse på?

SidVicious

Anbefalte innlegg

Vil ha bedre oppløsning på filmer. Siden jeg har kjøpt meg FullHD tv. Nå har jeg bare DVD spiller. Og det suger! :) Hva bør jeg satse på? HD-DVD til Xbox360 min eller kjøpe meg PS3 med Blue-Ray. Vil vite hva jeg kan satse på i fremtiden. Vil ikke ha en hel haug ubrukelige blue-ray filmer hvis dem taper krigen eller omvendt. Hva ligger best ann til å vinne? Eller hva bør jeg satse på?

Endret av Billy_Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg satset på Blu-ray, uansett om jeg hadde hatt PS3 eller ei. Ikke fordi det er bedre, men fordi jeg tror det er BR-leiren som kommer til å trekke det lengste strået i denne krigen. Grunn: Markedsføring.

Ellers kan jeg jo opplyse om at ingen av filmene vil være ubrukelige om det andre formatet vinner. De vil fortsatt fungere like fint i spilleren du kjøpte, eller i en kombispiller som du sikkert får for en langt billigere penge om et år eller to.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Om blu-ray skulle tape denne "krigen", vil jo ikke filmene være ubrukelige så lenge du har en maskin som kan avspille de. Når det gjelder hva du skal satse på kommer an på hvilke filmer du gjerne vil ha i HD. Transformers f.eks kommer bare på HD DVD, mens den siste Pirates filmen kommer på blu-ray. Beste er selvfølgelig å ha begge, men så er det disse pengene da.. :roll:

Lenke til kommentar

Siden formatkrigen er så langt fra avgjort i dag, er et valg på kun 1 formatspiller et skudd i foten og en stor risk.

Velg en spiller som tar begge formatene, så har du ingen ting å tape. Uansett hva som blir sagt at den enne eller andre blir å vinne, så er det så langt fra avgjort i dag, så det beste du kan gjøre er å ta en multispiller, eller holde deg til DVD.

Lenke til kommentar

Det ingen andre nevner er angående spillmaskinen, tenkte jeg kunne legge til litt.

Ps3 Fordeler:

Bråker lite og har HDMI

Ulemper:

Dyr(subjektivt)

Lite spill

Xbox 360 Fordeler:

Flere spill og billigere

Ulemper:

Bråker(subjektivt)

1/3 statistikken(1 av 3 Xbox 360 maskiner går i stykker, det koster deg ikke noe å reparere, men du mister spilleren din i opptil noen uker).

Lenke til kommentar
Unnskyld, men har folk her lest spørsmålet hans? Slik jeg forstår det har han jo allerede en 360.

Da er det jo mye smartere og billigere kjøpe hd-dvd add-on en enn PS3 bare for bluray.

Hd-dvd har vel billigere filmer også.

9472932[/snapback]

Unnskyld trådstarter, så ikke Xbox 360 min. Beklager.

HD-dvd har mindre titler dog.

Lenke til kommentar

HD DVD er sonefritt, og Paramount og Dreamworks har nettopp annonsert at de vil gi ut eksklusivt til HD DVD. Dette er 2 gode grunner til å velge HD DVD, i alle fall i første omgang.

Du får en HD DVD addon til rundt 1000 lappen nå, så hvis man er interessert i HD så er det nesten meningsløst å ikke kjøpe denne hvis du allerede har en 360.

Lenke til kommentar

PS3 valget (det vil si blu-ray)

grunn er:

nesten lydløs

Bra oppskalering på din sikker imponerende dvdsamling

alt i en boks

bra multimedia settings og bra oppfølging av sony på oppdaterings siden

HDMI

Angående formatkrigen er den enda åpen. Så vanskelig å si der. Tror muligens blu-ray vil vinne. Men det er ikke sikkert nå som HDDVD slår tilbake. Men når det er sagt så er utvalget i norge stort sett bedre på BR.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...