Gå til innhold

Hva slags tv burde jeg kjøpe meg?

Anbefalte innlegg

Ser etter en tv som jeg skal ha på rommet mitt.

Størrelse fra 32" til 42" og i prisklassen mellom 10 000 og 15 000 kroner.

Jeg kommer til å skulle koble opp macene mine på den, spille Playstation 3, og se filmer på den.

Hva bør jeg velge, lcd? plasma?

Jeg tenkte egentlig ikke på plasma i det hele tatt før jeg leste en test i vg nå nylig der en plasmatv til 15 000 fikk terningkast seks, og når jeg leitet etter den fant jeg den nede i 13 000.

Og hvilke tver kan dere anbefale meg? har lite peiling, men vet at dere har mye :)

På forhånd, tusen takk : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen ville jeg kjøpt en bakprojeksjons-tv (noe jeg også har gjort)

hvis du ikke er redd for 50" da :D

Nå blir sikkert noen å kommentere at de er så dype, MEN det er de ikke, bare ca 30cm, som er halvpatren av en 32" Crt-tv.

En Lcd/plasma-skjerm blir dårligere med årene, men på en projeksjons-tv, er det bare å skifte pæren (ca.3000,-) så har du "ny" tv igjen.

Nå husker jeg ikke levetiden på pæren, men mener det var noe slikt som 12 timer tv-titting i døgnet, i 3 år

LINKY: Sony til 11.790,- :thumbup:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Kan anbefale Panasonic sine plasma tv'er. Har sjølv Panasonic TH-37PX70 (37") og er kjempefornøyd! Storebroren (42") fekk best i test i forbruker.no. Meget god tv, slår galant den Toshiba 37" lcd'en vi har nede (som var testvinner i VG når den kom meiner eg). Plasma er heftig på farger og svartnivå.

Lenke til kommentar

En ting du bør være oppmerksom på ved plasma og PC-bruk er at skjermene under 50" ikke har 16:9-oppløsning (med mindre det er en 1080p-skjerm). 1024*768 som ble nevnt er 4:3, og det vil føre til at PC-bildet vil bli strukket i bredden hvis man bruker riktig oppløsning, noe man må for å få så skarpt bilde som mulig. Ved filmavspilling kan dette korrigeres i avspilleren, men desktop osv vil få feil AR.

Lenke til kommentar

Hmm på macen jeg sitter på nå så har jeg 1440 x 900 i oppløsning, hvordan blir dette i 16:9 eller 4:3 da?

Og pikseladdresering 1:1 hva betyr det?

Angående skjermen som har 1024x768, er dette bra nok om jeg skal koble til en mac eller pc?

Og rastafari, skjermen så bra ut, men 50" er alt for stort, og vil ha muligheten til å henge den opp.

Endret av Maråk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...