Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli blodgiver nå!


Simen1

Gir du blod?  

670 stemmer

  1. 1. Gir du blod?

    • Ja!
      96
    • Nei, men jeg kunne tenke meg å gjøre det
      283
    • Nei, jeg vil men får ikke lov på grunn av reglene
      123
    • Nei, og jeg vil ikke gjøre det heller
      171


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Hadde aldri takla det. Fått litt imot nåler etter at jeg tok en laktoseintoleransetest for ei stund siden. Husker enda da mamma ga blod at ho måtte ligge en hel dag på sofaen fordi ho var for svimmel til å stå :roll:

Lenke til kommentar

Du vil ikkje redde liv fordi du skal ha blodet ditt sjølv? Det er det mest idiotiske eg har høyrd på lenge. Du har ikkje bruk for den halvliteren du gjer, kanskje litt svekkja i eit par timar, men er ikkje det eit lite offer samanlikna med kva du gjer andre? Forhåpentlegvis vil du modnast i haldningar dei åra fram til du kan gje blod, for denne haldninga di no er så barnsleg og egoistisk at eg har ikkje ord for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg meldte meg som blodgiver for en stund tilbake. Burde gjort det tidligere, men det er først nå som jeg har flyttet til Tromsø for å studere og oppholder meg like ved blodbanken halve dagen jeg har fått ut fingeren. Skal inn for å gi for første gang på onsdag.

Dette er en liten seier for meg og sprøyteskrekken min.

Lenke til kommentar
Du vil ikkje redde liv fordi du skal ha blodet ditt sjølv? Det er det mest idiotiske eg har høyrd på lenge. Du har ikkje bruk for den halvliteren du gjer, kanskje litt svekkja i eit par timar, men er ikkje det eit lite offer samanlikna med kva du gjer andre? Forhåpentlegvis vil du modnast i haldningar dei åra fram til du kan gje blod, for denne haldninga di no er så barnsleg og egoistisk at eg har ikkje ord for det.

 

Ja vel? Skjønner at du tolker holdningen min som arrogant og egoistisk, men er litt trøtt :p Visste faktisk ikke at det dreide seg om mange liv. Trodde faktisk bare at det var for noen få personer som hadde litt lite blod elns og trengte litt ekstra.

 

Kanskje jeg skal prøve å gi blod en gang og se hvordan det er. Takk for en liten opplysning

Lenke til kommentar

Alright!

 

 

Jeg møter opp til tapping idag, men legen sa jeg hadde for lave jernverdier.

 

Noen som har fått dette som kontrabeskjed før?

 

 

Beste av alt var at jeg fikk den gaven som alle snakker om samt gratis jerntabletter og refleks!

 

 

Ikke verst av helsenorge!

 

Skal inn den 12. og tappe hvis dagens prøve ser fin ut.

Lenke til kommentar

Glimrende at så mange lar seg inspirere/sparke i gang av tråden :thumbup:

 

Bertelsen: Man får så mye juice man vil ha. Når man ligger der og slapper av og tapper så får man dagens aviser eller annet lesestoff. Pluss at man får en gave etterpå.

 

Ozelot: Jeg fikk i hvert fall jerntabletter etter tapping.

Lenke til kommentar
Glimrende at så mange lar seg inspirere/sparke i gang av tråden :thumbup:

 

Bertelsen: Man får så mye juice man vil ha. Når man ligger der og slapper av og tapper så får man dagens aviser eller annet lesestoff. Pluss at man får en gave etterpå.

 

Ozelot: Jeg fikk i hvert fall jerntabletter etter tapping.

 

Hva slags gave er det man får?

 

EDIT: Ja, det kunne vel misforstås. Det jeg tenkte på er at det vel er snakk om en liten, nærmest ubetydelig godtgjørelse, og ikke noe større greier som man faktisk kan tjene på. Tenker da blant annet på at en del kan "tjene på" å gi bort blodet sitt, noe man kun bør gjøre uten forestilling om å få noe igjen for det (selvsagt unntatt det å helt sikkert redde liv).

Endret av Q-tip
Lenke til kommentar
Hva slags gave er det man får?

Man får en gave ja, men den er ikke fast. Man kan velge blant mange ting:

- Små ryggsekker

- Håndklær

- T-skjorter

- Pene kopper/krus

- Pene glass

- Knivsett

- etc.

 

Sist valgte jeg en topakning med slike glass, Smile tumbler 25 cl.

 

smile.jpgsmile.jpg

 

.. også får man jo så god samvittighet av det. Det bør vel telle for noe det også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...