Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GL - fortsatt god router?

Anbefalte innlegg

Jeg har installert en del Linksys WRT54GL i forskjellige hjem og de virker bra, få klager. Stabile og greie.

Trenger noe trådløse routere til, går WRT54GL fortsatt for å være meget bra?

Ikke kommet noen ny revisjon av den som er blitt dårligere eller kommet et annet produkt som heller anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått meg en Inspiron 1720 med Draft 802.11n trådløst kort. Vurdere å bytte ut min gamle 3com ruter som til tider kan være ustabil. Er det like greit å kjøpe en av disse N-ruterene? Eller er disse ustabile? Eller er fremdeles WRT54GL noe av det bedre?

KenBjork: Har du noen erfaring med WDS hvis man bruker 2 forskjellige rutere fra forskjellige produsenter?

Endret av ken8
Lenke til kommentar

Som KenBjork nevner, routeren fungerer fortsatt utmerket så lenge man ikke ønsker gigabit LAN, draft-N wlan, eller har behov for høy routing hastighet fra WAN til LAN (over 50 mbit). Jeg kjører fortsatt på en wrt54gl, men jeg må nok innrømme at den kan nok risikere å bli utskiftet i løpet av det nærmeste året.

Lenke til kommentar
KenBjork: Har du noen erfaring med WDS hvis man bruker 2 forskjellige rutere fra forskjellige produsenter?

9471888[/snapback]

WDS fra forskjellige produsenter pleier som regel å gå bra så lenge man ikke har kryptering eller bruker WEP. Ønsker du WPA-kryptering på WDS er du så godt som dømt å måtte bruke samme produsent og du er ikke helt 100% sikker da heller.

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt 5 stk i siste, flash dd-wrt på alle. men er i bruk på 3 separate nettverk. 2 stk forskjellige wds nett, og ett vanlig.

Såfremt man ikke treng gigabitb lan så er de ok enda mener jeg

9471730[/snapback]

Jeg skal kun bruke med original firmware så går jeg for de nok en gang.

Får jeg spørre, hvorfor bruker du dd-wrt, hvilke funksjoner?

Endret av Panter
Lenke til kommentar

9471888[/snapback]

WDS fra forskjellige produsenter pleier som regel å gå bra så lenge man ikke har kryptering eller bruker WEP. Ønsker du WPA-kryptering på WDS er du så godt som dømt å måtte bruke samme produsent og du er ikke helt 100% sikker da heller.

9471923[/snapback]

Har ikke erfaring med wds oppsett med mix av fabrikanter nei.

Men har aldri hatt erfaring av at det er vanskelig med wds og uansett kryptering. Alltid vært 100% også ved wpa.

Men forskjellig ssid støttes kun ved bruk av wep, må være lik ssid ved wpa.

Finnes sikkert fw som støtter wpa og forskjellig ssid, mulig tomato.. Men har ikke gått over pga vanen med dd-wrt. Jeg setter opp 2 bokser på ca 40min ferdig kryptert og klar til plugges til nettet.

Har selv kjøpt 5 stk i siste, flash dd-wrt på alle. men er i bruk på 3 separate nettverk. 2 stk forskjellige wds nett, og ett vanlig.

Såfremt man ikke treng gigabitb lan så er de ok enda mener jeg

9471730[/snapback]

Jeg skal kun bruke med original firmware så går jeg for de nok en gang.

Får jeg spørre, hvorfor bruker du dd-wrt, hvilke funksjoner?

9472581[/snapback]

Bruker det pga alle wds oppsett jeg har gjort, og det begynner å bli en del. Samt hos meg selv så liker jeg DDNS Service oppsettet, øking av Xmit Power, overklokking (tåler mere, min erfaring) samt 3dj part fw gir stabilere connevtions og mere connections ved torrent, qos, er sikkert mere. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...