[email protected] Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hei, prøver å lage en .htaccess-fil som redirecter på følgende måte: Eksempler: /minside/q/a => /minside/?q=a /admin/godkjenning/q/b => /admin/godkjenning/?q=b minside.com/per/nils/a/b/q/5 => minside.com/per/nils/a/b/?q=5 Vil at -alt- før /q/ skal redirectes til som i opprinnelig link men at alt etter /q/ skal settes inn som ?q=.. slik at jeg kan ta imot det med GET i php. Kan dessverre ikke bruke mer elegante løsninger da siden er laget opp gjennom mange år av mange forskjellige og har en del halveisløsninger Får til redirecting osv, og har laget denne linja som forsøk: RewriteRule ^(.*)/q/([^/]+)$ /$1/?q=$2 Dette matcher ikke, uansett hva jeg prøver. Denne linja får jeg for eksempel til å virke: RewriteRule ^(.*)$ /?q=$1 Den tar alt hele linken og setter den istedet inn som variabelen q, så rewriteengine virker i hvertfall. Er det noen som har noen idéer om hva som er galt med linja mi? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Uten at jeg har så mye peiling kan det hende du må backslashe' det, men jeg aner ikke... RewriteRule ^(.*)\/q\/([^/]+)$ /$1/?q=$2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå