Gå til innhold

Jorden gå under?


General_Skurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat nå et prosjekt om Mayaene og tenkte jeg skulle nevne denne kalenderen og noen av tingene den har spådd som har gått i oppfyllelse. Gidder dere nevne noen få hendelser eller ting? det hadde hjelpet meg kjempe mye, klarer ikke finne noe om akkurat hvilke hendelser som har blitt spådd. Utenom dommedag da :D

9480380[/snapback]

 

se dokumentaren/filmen jeg har hevet i topic

 

edit: første innlegg

9484882[/snapback]

Hvorfor kan du ikke bare skrive i her?

Lenke til kommentar

Sitter og ser på denne dokumentaren nå. Mest syke er at de har den eksakte datoen som er 21 desember 2012. selvom om jeg er usikker på dette. er altfor nøyaktig og ikke en veldig nøyaktig måte å finne framtiden på. Hva hvis en liten stein treffer en planet så den forskyves ut av bane, er litt for mye som går ut på at man er helt avhengige av at ting skjer nøyaktig det samme hver gang,

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tror det også var en komet som skulle treffe jorda på den tiden, sånn ca..

Så jorda går nå under uansett.

9471703[/snapback]

Ja, det er visst under 1% sjanse for at en asteroide skal treffe jorda om rundt 30 år, scaaaaary.

Lenke til kommentar

Many mistakenly believe that the Maya civilization's long count calendar ends abruptly on 21 December (or 23 December) 2012. This misconception is due to the Maya practice of abbreviating their dates to five decimal places. On monuments where the full date is shown the end of the last creation is said to happen much farther in the future; however, the Mayas did believe that there will be a baktun ending in 2012. A baktun marks the end of a 400 year period and was a significant event on the Maya calendar. In the Aztec calendar, 2012 marks the end of a 26,000 year planetary cycle. This cycle is known as the Great Year and most likely refers to the precession of the equinoxes.

 

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Risks_to_civi...nd_planet_Earth

 

Hvis dere godtar wiki som en troverdig kilde that is.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Eg er fødd 21. desember. Det blir litt av ei bursdagsgåve. Søskenbarnet mitt har faktisk lest ei bok om kalenderen til mayaane. Den heiter The Mayan Calendar og er skreve av Carl Johan Callemann.

Explains in a larger perspective the true meaning of the calendrical system of the Maya. The book reflects one of the greatest changes in human thinking ever to have taken place, one that unifies Western and Eastern thinking. The book provides a common perspective on the emergence of all human religions and schools of thought. As the true meaning of the calendar is solved it becomes clear that we are living in a creation that evolves according to a pre-set schedule provided by the Mayan calendar, aiming at a completion on 28 October 2011. The basis for a prophetic science is now returning. The message of this book is crucial to everyone alive: human life has a higher purpose and we may all live so as to fulfil this.
Var det bokkilden gav som informasjon.

Er dette det samme? Her står det at den store datoen er 28 october 2011. Det var visst ein rekke datoar som stemte opp gjennom året med store hendingar. Veldig spanande med slike kalendrar/teoriar rundt dei :)

Lenke til kommentar

Har dere noen gang vært utenfor byen og sittet ned om kvelden og sett opp på himmelen. Innenfor en tidsramme av 10 minutter, vil dere minst ha sett ett stjerneskudd... Dette har jeg gjort hver eneste kveld nå i en uke, og sett flere stjerneskudd hver gang og jeg har sittet i kanskje 30 min. (Eller så er stedet jeg bor bare litt for radioaktivt...)

 

Men uansett, jeg har tenkt på hva som er forskjellen på et lite sandfnugg (wow, kult ord, fnugg)/mikrometeoritt, som treffer atmosfæren, og et stort sandfnugg som kan ødelegge nokså mye? Jeg veit ikke, bare tenker høyt... :ermm: Så det er nok et spørsmål om tid før en stor stein treffer oss midt i knollen...

 

Edit: Tok bort hysterisk latter på slutten...

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Jeg hadde en drøm for ikke så lenge siden, det handlet om at jeg var hos en venn av meg, jeg kunne se månen fra vinduet, jeg kunne ikke se om det var natt eller dag, men månen beveget seg ut av fokus i vinduet, og pluttselig var hele himmelen dekket av sort gråe skyer, og så begyne hele himmelen lyse opp av lyn og torden fylte det hele, kanskje det er: grunnet at universet består av elektromagnetisk stråling, som er "PLASMA" og jeg har sett en film som handlet om at jorden var dekket av land, uten vann, og at alle kontinenter passer inn i hverande, hvis det er slik, må vi spørre oss selv, hva som skjer når et objekt fylt med saltvann akkuratt 2/3 blir utsatt for elektrisk strøm. vi blir jo bare den feita lynavlederen.

 

er solen og de åtte planeter er bare et atom, med solen som nøytron og planetene som elektroner.

 

er vi kanskje bare her for en annen grunn, er det kanskje dette som er paradis, vi er sjeler som får egen mening og frihet, og skal oppnå nirvanet for å oppnå større innflytelse i en annen verden, kanskje andre planeter var som våres, ennå ikke ekspandert og fått saltvann, eller kanskje det er døde planeter som har igjennomgått samme som oss.

 

hvem vet :)

 

jeg er bare et fint eksempel på vårt fine skolesystem som liksom har gitt meg mulighet til å studere, noe som virkelig tror jeg kommer til å kunne få gode karakterer ut av min struktur eller rettskrivning på studiene. :D

Endret av hartvedten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...