Galdrafadr Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg har planer om å kjøpe meg en bærbar pc som jeg kan bruke til hovedsaklig tegning på pc. Jeg driver smått med 2d animasjon, og har store planer om å begynne med 3d etterhvert. Jeg er i militæret nå og kjeder rompa av meg, så jeg trenger noe å sette fingrene mine i! Jeg har planer om å gå på animasjonsskole, så da er tiden her i militæret ypperlig til å lære seg 3d. Kommer nok til å bruke maskinen til en del spilling og, men hovedsaklig trenger jeg den til 2d/3d. Hva er jeg på jakt etter da? Er det mye ram? Prosessor? og jeg har ikke peiling på hvilke skjermkort som duker eller ikke. Tenkte jeg kunne hive inn en brikke med 2gb ram, så får jeg heller oppgradere senere til 4 hvis det er behov. Prosessor? ikke vet jeg.. og skjermkort har jeg ikke snøring på. Størrelsen på skjermen blir vel rundt 15" tenke jeg, kansje 17" blir for stort? Er litt usikker selv her, jeg får sjekke andres maskiner og sammenligne og vurdere utifra det. Ser for meg at maskinen skal kunne leve en god stund, så litt god pc vil jeg jo ha. Tenkte jeg skulle bruke ca 10-15k, men dyrere(eller billigere) kan vurderes =D Har sett litt på Dell 1520/1750. XPS M1710/M1330 blir kansje litt for dyr (har ikke sjekket 13" så mye, tenkte 13" er litt lite for tegning og redigering av 2d og 3d?). Multicom Compal IFL90+ virker jo ganske nais, og den fikk gode resultater på dinside.no! Er det noen andre bærbare som er å anbefale? Noen som driver med 2d og 3d som kan gi noen tips? Hva med RAM prosessor osv..? Ble litt knapp tid på slutten. Jeg må stikke, tjenesten venter.. BAH! Lenke til kommentar
Galdrafadr Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Sniker meg til pcen mens jeg venter =D Jeg har planer om å bruke XP. Sist jeg prøvde Vista sugde det rompe.. og dessuten er det vel ikke alle programmer som er kompatible med vista. + vista sluker resurser! Edit: ugg.. det var meningen å redigere forrige post ikke lage en ny en =/ Endret 11. september 2007 av mort2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå