Føss Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Hei. Jeg lurer på om det kan bli noe problem å installere spill, og eventuellt annen vanlig programmvare, på en PC med 64-bit OS? Vil det bli noe merkbar økning i ytelse? Etter som jeg har forstått det så kan 32-bits system bruke 2^32 byte som er noe som 4Gb mens 64-bit system kan bruke 2^64 byte. Men hvis programmvaren man kjører ikke støtter 64-bit, kan man fremdeles uttnytte alt minne på systemet til programmet? Endret 11. september 2007 av 3D-player Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 For å si det sånn: Ytelsesforbedring vil du få kun hvis programvaren (spillet) er eksplisitt skrevet for 64 bit. Ellers så vil ytelsen ligge på ca det samme som i 32-bit OS. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg gikk over til XP x64 fra XP 32bit. Merket faktisk at stabiliteten ble bedre med 64bits XP enn hva den var med 32bits versjonen. Men XP 64bit er tross alt basert på Windows Server 2003, noe XP 32bit ikke er. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) takk for svar. Så det betyr at det ikke er noe problem å intallere alle mulig programvare jeg har på xp32-bit på xp64-bit, eller vista64bit (ved unntak av de programmene some vista ikke søtter)? EDIT: fant svaret et annet sted Endret 12. september 2007 av 3D-player Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det er alltid en viss usikkerhet når det gjelder 32bits programvare. Men jeg har prøvd et par 32bits spill på den maskinen med 64bits XP Professional, og det fungerte knirkefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå