Nord-Skandinav Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Heisann, skolen jeg jobber på ønsker å se på alternativer på installasjon av OS, og jeg som lærling har da fått i oppgave å se på muligheten å installere et ferdig dumpa ghost-image(evt. alternativer?) fra en minnepenn. Hvordan går jeg da frem? Om det er mer info dere trenger så bare si ifra. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Er det ingen som vet hva man skal gjøre? Jeg skal prøve meg litt frem med forskjellige metoder som jeg har drømt om inatt, får se hvordan resulatet blir. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 På høyskolen jeg var på i arbeidsuken hadde de en Ghost-server som de installerte på med titalls PC-er samtidig over nettverket, kanskje dere burde se på det. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Evt. kan du gjøre som jeg gjør, formater en minnepenn til å boote til dos, kopier over ghost klienten og imaget og kjør det fra den. Funker veldig greit hvis dere ikke vil bruke penger på lisens til ghost server. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 På høyskolen jeg var på i arbeidsuken hadde de en Ghost-server som de installerte på med titalls PC-er samtidig over nettverket, kanskje dere burde se på det. 9477497[/snapback] Joda det er det som brukes nå, men da må vi ha masse floppyer liggende rundt omkring med drivere til nettverkskort. Om det er mulig å installere et ferdig dumpa image(altså at man installerer XP, og alle programmer, oppdateringer etc, for deretter å klone C: partisjonen til et image)så blir det litt mer lettvint, ettersom at nesten alle PC-er på skolen bruker samme programpakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå