Gå til innhold

Billig mObil triks..?!

Anbefalte innlegg

Faren min har en mobil med telenorabonnement. Jeg har hørt at det da går an å utnytte dette...

La oss si at jeg får ham til å kjøpe en nokia8310 med et telenorabonnement. (telefonen blir jo da billigere siden den er med abonnement) Abonnementet får pappa ta seg av, mens jeg kunne ha fått telefonen og fyrt opp ringkontant eller.no.

Er dette mulig, eller er det sperrer på telefonen slik at man må beholde abonnementet..?

(Er ikke helt sikker på framgangsmåten, men jeg håpet at noen her på forumet hadde peiling!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-03 11:27, havegg skrev:

Faren min har en mobil med telenorabonnement. Jeg har hørt at det da går an å utnytte dette...

La oss si at jeg får ham til å kjøpe en nokia8310 med et telenorabonnement. (telefonen blir jo da billigere siden den er med abonnement) Abonnementet får pappa ta seg av, mens jeg kunne ha fått telefonen og fyrt opp ringkontant eller.no.

Er dette mulig, eller er det sperrer på telefonen slik at man må beholde abonnementet..?

(Er ikke helt sikker på framgangsmåten, men jeg håpet at noen her på forumet hadde peiling!)

I "gammle" dager var det ingen problmer å gjøre slikt. Nå er det noen telefoner som selges med bindingstid da skal det ikke gå ann å bytte sim-kort før tiden er utløpt. Telefon nr er da bundet opp mot den digitale signaturen i telefonen. Det er ikke alle operatører som gidder å ta seg tid til dette, men man må jo betale for det abon. i ett år, any way. Siemens solgte for en tid siden "Rema" telefoner til rundt 300 kr med bindings tid desse telfonene skulle wært bundet til Netcom, men det var mangfe telefoner som fungerte sammen med Telenor SIM-kort.

Jeg er ikke sikker på om du ble noe klokere av dette, men.........

Lenke til kommentar

Vel, for å gjøre det enkelt...

...kanskje jeg bare skal kjøpe en mobil med abonnement til meg selv. Problemet er bare at jeg ikke ringer spesielt mye med mobilen, og da er det jo litt kjipt å betale et dyrt abonnement i tillegg til prisen av mobilen.

hmm...

Håvard Vegge

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-01-03 16:55 ]

Lenke til kommentar

Kjøpte en Nokia 3330 med abonnement rett før jul til 800 kr, hadde kontantkort på den gamle tlf`n. Nå skal jeg si opp abonnementet og gå tilbake til kontantkortet. Pratet med en telebutikk som ordnet opp, og de sa at jeg kunne si opp abonnementet når som helst. De mente at jeg bare skulle sende Telenor en skriftlig oppsigelse. Har ikke gjort det enda, men det er rett før…siden jeg ikke ringer så mye i mobben, har fasttelefon!

Lenke til kommentar

jeg har skaffet meg en mobil på den måten...

men hvis det stemmer som nevnt ovenfor at det er SIM sperrer nå, så er det enkelt å fjerne så lenge det er nokia...

(har kjøpt 2 nokiaer med ringkontant som hadde 14 måneders binding til 900 kr pr.stk. skaffet meg en datakabel, og vips så var kunne jeg bruke det gamle simkortet)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan putte inn hvilket som helst simkort i telefonen bare det er Telenor. Kontant,privat,primær

eller proff. Kampanjetelefoner i fra Telenor har kun

såkalt "operatørsperre" i 12 mnd.

Det er bare andre tilbydere som kjører med lengere

sperre en 12 måneder.

Har du Telenorabb. fra før (ring kontant teller ikke)

kan man ta utstyrsendring på kampanjetelefonen.

Har du et kontantkort abb. kan du sette dette i telefonen med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...